kaprifolen Skrevet 7. november 2010 #1 Del Skrevet 7. november 2010 Hei! Jeg har to pelspledd fra Kid, av typen Sobel eller hva de heter.. Sånne som "alle" har! Vet at det står på de at de bør vaskes i badekar eller noe sånt. Men så lurte jeg på om noen av dere har prøvd å vaske de i maskin, og hvordan det gikk? Har et brunt og ett hvitt. På de brune er problemet at hundehår som lander synes veldig godt, og det hvite synes jeg ser litt skittent og ekkelt ut etterhvert. Har 8 kgs maskin med babyprogram, 15 min vask, 30 min vask, silkeprogram, ullprogram, syntetisk, you name it... Noen som har erfaringer å dele med meg om hvorvidt dette kan gå bra, og hvilket program jeg bør bruke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #2 Del Skrevet 7. november 2010 hei, jeg har vasket mine i maskin.. setter på det programmet som er "håndvask" uten noe middel i.. det går helt fint!! bare heng det opp med en gang det er ferdig kan hende du må "gre det" litt etterpå da men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 7. november 2010 #3 Del Skrevet 7. november 2010 Jeg vasker både det hvite og det brune i maskinen på ullprogram 30 grader, med Milo og skyllemiddel. Like fine etter vask. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenJ Skrevet 7. november 2010 #4 Del Skrevet 7. november 2010 Jeg har vasker mitt på 35 grader ullprogram, så og si like fint etterpå. Hadde jeg hatt håndvaskprogram ville jeg brukt dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trillrund Skrevet 7. november 2010 #5 Del Skrevet 7. november 2010 Ullprogram eller håndvask, opp til 40 grader går helt fint. Vanlig vaskepulver og skyllemiddel. Jeg har brukt et par tepper til hundene, og da går de på 60 grader. Men da må de "børstes" etterpå. 90 grader er ikke å anbefale Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn Skrevet 10. november 2010 #6 Del Skrevet 10. november 2010 Jeg har vasket mitt mange ganger enten på håndvask eller ullprogram. Jeg kjører det også tre runder på mildt program i tørketrommel, for det hjelper med "pusingen". Må dog ikke kjøres for lenge eller for varmt, for da blir det ødelagt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå