knutmoore Skrevet 7. november 2010 #1 Del Skrevet 7. november 2010 Jeg har noen svart jeans bukser som jeg bruker. Jeg går alltid i svart, og det store problemet med de svarte buksene mine, det er at de mister farge. De er begynt å blitt mer sånn mørkeblå aktige. Det er min mor som vasker klærne mine, og så vidt jeg vet så vasker hun buksene på 40 grader og har de alltid på vranga, og dette er sånne bukser som man får kjøpt på f.eks cubus og sparkjøp. Hvorfor mister de farge? Jeg kommer fra nå av til å begynne å vaske klærne mine selv, og er det da noe spesiellt jeg må gjøre for at de nye jeg kommer til å kjøpe i fremtiden ikke skal miste farge også? Hva kan jeg gjøre for at helt nye svarte bukser forblir like svarte som de er som ny. Disse buksene begynte å miste farge bare etter at de hadde vært vasket noen få ganger. Er det noen butikker som har bedre slike bukser, med bedre kvalitet så buksene holder på fargen bedre? Takker for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 7. november 2010 #2 Del Skrevet 7. november 2010 Kan hjelpe å ha salt i maskinen når man vasker den for første gang. Også er det jo også mulig å kjøpe svart klesfarge som du kan farge de på nytt når de begynner å bli grå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #3 Del Skrevet 7. november 2010 Har hørt at eddik holder på fargen. Du tar bare litt, et par korker med eddik sammen med såpa i vaskemaskinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #4 Del Skrevet 7. november 2010 Tror ikke du ikke du klarer å hindre at ting vil miste litt farge etter hvert, uansett hvor skånsomt du vasker. Det jeg gjør når ting har mista mye farge, men ikke er slitt ellers, er rett og slett å kjøpe en svart tøyfarge, og farge de opp igjen. Funker supert. De selger det på jernia i alle fall, og sikkert andre steder og. OBS. Kjør vaskemaskinen en gang ekstra tom (eller med bare svarte klær) etter at du har farga. Det kan bli sittende igjen litt farge i maskinen, som ikke gjør seg på hvitvasken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 10. november 2010 #5 Del Skrevet 10. november 2010 (endret) dårlig kvalitet, rett og slett. Jeg hadde oxo farget de med farge fra butikken rimi kiwi osv... husk salt oxo da, mener å huske det var en ganske tungvint måte... Endret 10. november 2010 av Wonders Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå