AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #1 Skrevet 6. november 2010 Vet ikke som dette er rette underforum , men det handler i det minste om relasjoner , selvom det kanskje ikke handler så mye direkte om samliv. Vi får av og til besøk av mannens familie , noe som er hyggelig nok i seg selv , men disse menneskene oppfører seg som om de eier hjemmet vårt når de er på besøk. De spør ikke om de kan få lov til noenting , bare tar seg til rette og sist helg vi hadde besøk av søsteren hans med barn , ga hun beskjed om at vi ikke kunne se på nyhetene klokka 21 , fordi 7 åringen hennes ikke skulle se på sånt. Ok , greit at 7 åringen hennes ikke skal se nyhetene enda , men å kreve at ingen andre heller skal få lov , når man faktisk er på besøk hos noen , går det an liksom? En annen uvane foreldrene hans har er at de bare legger seg rett ned på sofaen når de skal hvile. Så slukker de lyset og ligger der og snorker høylytt og jeg fikk et ganske stygt blikk da jeg demonstrativt slo på lyset og satte på tv'n. ( Vi har også bare en tv stue , så det er ganske upraktisk at noen skal ligge der på dagtid å purke ) Jeg kunne kommet med utrolig mange flere historier. Det jeg lurer på er om det er de besøkende som vanligvis tilpasser seg de man er på besøk hos , eller er det virkelig meningen at hvis man får besøk , så skal man tilpasse seg de man har på besøk?
Gjest Eventyr3 Skrevet 6. november 2010 #2 Skrevet 6. november 2010 hvis de er familien hans da skal du behandle dem pent! som om det var dine egene foreldre som la seg ned på sofaen! Om de vil hvile, så la dem. er det virkelig så ille? Jeg tror du overlever uten TV noen timer. lese nyheter kan du gjøre stille på en PC. =) 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #3 Skrevet 7. november 2010 I utgangspunktet er det jo en selvfølge at det er gjestene som skal tilpasse seg når de er på besøk. Det er iallefall det mest naturlige for meg og de jeg kjenner. Men det er sikkert ikke alle gjester som tenker sånn da, det kan enten være fordi de rett og slett er uhøflige eller fordi de kanskje ikke tenker gjennom at andre har andre rutiner. Når det er sagt, i dette tilfellet må du nok bare si ting som det er, for det virker ikke som de kommer til å forstå hva du mener når du går rundt og hinter i ditt eget hjem. Hvordan skal de forstå at du ikke synes det er greit? Når de legger seg på sofaen kan du f.eks. si "kanskje det er best at dere sover middag på soverommet i dag, for det kan sikkert bli litt bråkete når vi andre skal se tv". Eller noe sånt...
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #4 Skrevet 7. november 2010 Tror ikke du hadde irritert deg hvis det var DINE foreldre som la seg ned på sofaen for å hvile. slo på lyset og satt på tv'n JEEEEEZ snakk om å være barnslig 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #5 Skrevet 7. november 2010 Tror ikke du hadde irritert deg hvis det var DINE foreldre som la seg ned på sofaen for å hvile. slo på lyset og satt på tv'n JEEEEEZ snakk om å være barnslig Synes du ikke engang det er litt merkelig at gjestene skrur av lyset og okkuperer sofaen, og tydeligvis forventer stillhet fra alle andre i huset? Det hadde jeg gjort, selv om det så hadde vært mine egne foreldre... 10
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #6 Skrevet 7. november 2010 Synes du ikke engang det er litt merkelig at gjestene skrur av lyset og okkuperer sofaen, og tydeligvis forventer stillhet fra alle andre i huset? Det hadde jeg gjort, selv om det så hadde vært mine egne foreldre... så du slår på lyset og setter på tv'n!!!!!!!!!!!!!!!!?
Gjest Bella_ Skrevet 7. november 2010 #7 Skrevet 7. november 2010 heheheh synes det er greit jeg mamma legger seg alltid på sofaen når hun besøker søstra mi(hvis hun er sliten)Søstra mi spør også om hun trenger ett pledd:)Når man blir gammel så trenger man vile selv når man er på besøk.Du vil sikkert skjønne det selv når du blir gammel.Synes du kan varte dem opp når de er på besøk spessielt i flere dager. 1
Envy Skrevet 7. november 2010 #8 Skrevet 7. november 2010 Jeg ser ikke problemet med at familien hans "tar seg til rette" litt unødvendig av søsteren å formane dere om å ikke ha på nyheter, men det er jo ikke verre enn at du kunne lese nettavisa, eller slå på nyhetskanalen etter de hadde gått Foreldrene må da få lov til å slappe av. Hvis dere har stor nok plass til at det finnes andre rom å opholde seg i mens de tar seg en hvil synes jeg rett og slett det er frekt å demonstrere på den måten du gjorde, skjønner godt at du fikk stygge blikk! Tror du trenger et nytt perspektiv, men det er faktisk slik at familie kan ta seg til rette hos familie. Har du aldri slengt deg nedpå på svigers' sofa? 1
Gjest Bella_ Skrevet 7. november 2010 #9 Skrevet 7. november 2010 (endret) Kjedlig at de skrur av tven da kan de like godt gå i soverommet og sove.Men å legge seg ned på sofaen og ta en blund synes jeg er ok. Endret 7. november 2010 av Bella_ 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #10 Skrevet 7. november 2010 så du slår på lyset og setter på tv'n!!!!!!!!!!!!!!!!? Ja, hvorfor skal jeg sitte i mørket i mitt eget hus og ikke få se tv? Det må da være andre steder å sove middag enn i den eneste tv-stua? Hadde ikke tenkt på det som å demonstrere noe som helst, jeg, bare vanlig oppførsel i mitt eget hus. 7
Gjest Mahareth Skrevet 7. november 2010 #11 Skrevet 7. november 2010 Når jeg er på besøk hos familie/svigerfamilie legger jeg meg ikke til å sove i stua. Ville ikke valgt stua til å sove middag hjemme hos meg selv heller. Vi har da senger til å sove i.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #12 Skrevet 7. november 2010 Synes du ikke engang det er litt merkelig at gjestene skrur av lyset og okkuperer sofaen, og tydeligvis forventer stillhet fra alle andre i huset? Det hadde jeg gjort, selv om det så hadde vært mine egne foreldre... de er gamle, kan du ikke ta litthensyn? hva så om de legger seg for å hvile i sofaen? du kan se så mye du vil på tv når de har gått. Det er ikke verdt å lage en stor sak ut av det. slå på lyset og sette på tv'n er rett og slett barnslig. ta hensyn til de eldre! 1
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2010 #13 Skrevet 7. november 2010 Jeg ser ikke problemet med at familien hans "tar seg til rette" litt unødvendig av søsteren å formane dere om å ikke ha på nyheter, men det er jo ikke verre enn at du kunne lese nettavisa, eller slå på nyhetskanalen etter de hadde gått Foreldrene må da få lov til å slappe av. Hvis dere har stor nok plass til at det finnes andre rom å opholde seg i mens de tar seg en hvil synes jeg rett og slett det er frekt å demonstrere på den måten du gjorde, skjønner godt at du fikk stygge blikk! Tror du trenger et nytt perspektiv, men det er faktisk slik at familie kan ta seg til rette hos familie. Har du aldri slengt deg nedpå på svigers' sofa? Nei , jeg har faktisk aldri gått og lagt meg på sofaen til folk jeg er på besøk hos , uten å spørre om det er ok . Så da er det du mener at når man er på besøk hos noen , så er det de man er på besøk hos som skal innrette seg etter deg , hvis du er på besøk ?
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #14 Skrevet 7. november 2010 Jeg er helt enig med deg! Fatter ikke tankegangen til noen her. Skal dere sitte i mørket fordi noen har bestemt at de skal ligge i stua og sove liksom? Syns ikke det er rart at du reagerer. Selv om det er hans familie så er det noe som heter HØFLIGHET!!! Min familie kan godt slenge seg på sofaen, men de går ikke rundt og slår av ting først............ Frekt!! 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #15 Skrevet 7. november 2010 Ja, hvorfor skal jeg sitte i mørket i mitt eget hus og ikke få se tv? Det må da være andre steder å sove middag enn i den eneste tv-stua? Hadde ikke tenkt på det som å demonstrere noe som helst, jeg, bare vanlig oppførsel i mitt eget hus. kunne du ikke vente til de sto opp? ta en liten prat med de, at de alltid kan legge seg på soverommet, slik at de som ikke vil hvile kan bruke sofaen og tv'n. det hadde vært mer voksent 1
Gjest TS Skrevet 7. november 2010 #16 Skrevet 7. november 2010 Kjedlig at de skrur av tven da kan de like godt gå i soverommet og sove.Men å legge seg ned på sofaen og ta en blund synes jeg er ok. Må jo kanskje si dette også da at de alltid overnatter. Det gjelder søsteren hans også , slik at de feks har fått et soverom de feks også kan sove i. Og det med søsteren og tv'n varte hele helga. Det som var på tv'n hele helga var det som hennes unger ville se på. Jeg dør jo ikke av å ikke få se på det jeg vil en hel helg , men det jeg lurte på var om jeg selv også kan oppføre meg sånn neste gang jeg er på besøk ?
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #17 Skrevet 7. november 2010 Nei , jeg har faktisk aldri gått og lagt meg på sofaen til folk jeg er på besøk hos , uten å spørre om det er ok . Så da er det du mener at når man er på besøk hos noen , så er det de man er på besøk hos som skal innrette seg etter deg , hvis du er på besøk ? Hvem andre enn de som bor der er det du mener man skal innrette seg etter?
Gjest Eventyr3 Skrevet 7. november 2010 #18 Skrevet 7. november 2010 Synes du ikke engang det er litt merkelig at gjestene skrur av lyset og okkuperer sofaen, og tydeligvis forventer stillhet fra alle andre i huset? Det hadde jeg gjort, selv om det så hadde vært mine egne foreldre... gjester? de er familie herregud! er det rart de eldre ikke bryr seg om barnebarna lenger? de er jo ikke velkommen for en blund engang! ja jeg så det på skavlan! 1
Gjest Mahareth Skrevet 7. november 2010 #19 Skrevet 7. november 2010 Nå ville jeg ikke hatt på tven på noe som ikke passet barn hvis det var barn tilstede, men det blir litt ekstremt å ikke vise barn nyheter synes jeg. Hadde det vært meg ville jeg absolutt oppført meg på samme viset neste gang, og sett hvordan de reagerte. Hvis de reagerte negativt ville jeg tatt det opp med dem på en mest mulig voksen og saklig måte.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2010 #20 Skrevet 7. november 2010 kunne du ikke vente til de sto opp? ta en liten prat med de, at de alltid kan legge seg på soverommet, slik at de som ikke vil hvile kan bruke sofaen og tv'n. det hadde vært mer voksent Det er meg du sikter til, jeg skrev innlegget du kommenterte. Jeg har ikke opplevd dette, bare svarer på ts sitt spørsmål... Jeg hadde antageligvis ventet til de hadde våknet, men det kan også hende jeg hadde skrudd på lyset uten å tenke meg om. For det gjør jeg nemlig når det er mørkt i mitt hus og det ikke er midt på natten og jeg skal sove.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå