AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #1 Skrevet 6. november 2010 Hvor er de mest sossete stedene i Oslo? Det var en som spurte meg hvor jeg bodde, og jeg sa Holmenkollen, og hun sa at det var det mest sossete stedet i Oslo. Har hørt det er veldig "fint" å bo på Ullern og Nordstrand også.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #2 Skrevet 6. november 2010 Er vel ganske fint på frogner, majorstuen, skøyen og rundt sognsvann også?
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #3 Skrevet 6. november 2010 Vindern, Smestad, Bygdøy, Voksen, Bogstad.
Henkie Skrevet 6. november 2010 #4 Skrevet 6. november 2010 Hvor er de mest sossete stedene i Oslo? Det var en som spurte meg hvor jeg bodde, og jeg sa Holmenkollen, og hun sa at det var det mest sossete stedet i Oslo. Har hørt det er veldig "fint" å bo på Ullern og Nordstrand også. Vel, så generelt sett er vel Holmenkollen regnet for å være fint, men det finnes da flust av områder der også som er langt fra snobbete...
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #5 Skrevet 6. november 2010 Er vel ganske fint på frogner, majorstuen, skøyen og rundt sognsvann også? Rundt Sognsvann? Der er det jo bare skau! Hvis det er Kringsjå du tenker på så er ikke det et sossestrøk.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #6 Skrevet 6. november 2010 Vel, så generelt sett er vel Holmenkollen regnet for å være fint, men det finnes da flust av områder der også som er langt fra snobbete... Hvilke områder er det da? Som ikke er så fint der oppe?
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #7 Skrevet 6. november 2010 Rundt Sognsvann? Der er det jo bare skau! Hvis det er Kringsjå du tenker på så er ikke det et sossestrøk. Fin skau, isåfall.
Gjest Eventyr3 Skrevet 6. november 2010 #9 Skrevet 6. november 2010 holmenkollen er vel perla ja. med utsikten og alt. Men de unge liker seg vel rundt frogner osv.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #10 Skrevet 6. november 2010 Jeg syns hverken Røa, Holmenkollen, Vinderen eller Ullern er sossete... Bor på Ullern nå, bodd på Røa tidligere. Er fra østkanten i Oslo opprinnelig og syns ikke de stedene er sossete... Tror det bare er folk som ikke bor på disse stedene, som oppfatter de som sossete. Wiki sin definisjon: http://no.wikipedia.org/wiki/Soss I følge denne definisjonen syns jeg det er sosser overalt i Oslo... Hva legger du i ordet egentlig?
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #11 Skrevet 7. november 2010 Jeg tenker mer på hva som blir ansett som en fint sted å bo. Jeg vet at sosser finner man overalt.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #12 Skrevet 7. november 2010 holmenkollen er vel perla ja. med utsikten og alt. Men de unge liker seg vel rundt frogner osv. På Frogner - en klassiker - bor det mange eldre og unge voksne. De helt unge (studenter, andre) bor gjerne ikke på Frogner, da det er for dyrt å bo der. På Frogner er det masse dyre designerbutikker og folk har generelt mye penger. Her finner du de godt utdannede, de med penger og de som ønsker å bo urbant. Det er mange kaféer i området, folk går ut for frokost. Frogner bydel har en overvekt av Høyre-velgere.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #13 Skrevet 7. november 2010 holmenkollen er vel perla ja. med utsikten og alt. Men de unge liker seg vel rundt frogner osv. Er 45 år, og fortrekker Frogner fremfor Holmenkollen, da Holmenkollen er så langt unna byen, det blir litt kjedelig der for urbane mennesker.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #14 Skrevet 7. november 2010 Ullern, Røa, Besserud, Frogner, Ullern, ..
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 7. november 2010 #15 Skrevet 7. november 2010 Ullevål hageby, Majorstuen, Frogner, Ris, Ullern, Holmenkollen
Spiralis Skrevet 7. november 2010 #16 Skrevet 7. november 2010 Holmenkollen sitt rykte er mer 80`talls som henger igjen og Frogner er så stort at det inneholder både soss og annet. Røen, Huseby, Smestad og Ris er någet sossete syntes jeg.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #17 Skrevet 7. november 2010 Jeg tenker mer på hva som blir ansett som en fint sted å bo. Jeg vet at sosser finner man overalt. Det blir jo et helt annet spørsmål ja.. Da vil jeg si: Holmenkollen, Vinderen, Ullern, Røa og Bygdøy ikke minst...
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #18 Skrevet 7. november 2010 Rundt Sognsvann? Der er det jo bare skau! Hvis det er Kringsjå du tenker på så er ikke det et sossestrøk. Nordberg er helt klart et sossestrøk. De liker å tro at de er med dannede og kulturelle der enn andre rikmannsstrøk men det er bare BS.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå