Gå til innhold

Hvor mye bruker du på mat og klær og fjas og tull og tøys?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye bruker du på mat og klær og fjas hver mnd?

Jeg bruker mest på mat, og jeg shopper aldri. Til fjas er det sjelden jeg bruker penger.

Skal ikke på shopping før det er nyttårssalg ;) og jeg bruker ingenting på fjas siden jeg studerer for harde livet, og har mange eksamener fremover mot jul.

Tror jeg bruker 3000 på mat til meg alene. Er det mye?

Jeg syns alle rundt meg shopper klær ofte, og jeg skjønner egentlig ikke at de har ork eller tid nå som eksamene står for døren. Og hvor får de alle pengene fra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg og samboer kjøper ett klesplagg i måneden og en ting vi ønsker oss. Resten brukes på mat og regninger.

Synes ikke 3000 er mye egentlig nei, vi bruker mere enn 6000 i måneden på mat her i huset og vi er 2 :)

Bruker du 3000 på bare mat, eller tenker du slik at du bruker 3000 på husholdningsartikler og slikt og?

Endret av RoseBedd
Skrevet

Ja.

Skrevet

Jeg og samboeren bruker mellom 3000-3500 på mat i mnd, så jeg syns 3000 for en person er litt mye ja.

Kjøper vel ca et plagg i mnd, bruker maks 500 kroner på klær. Litt fjas blir det, men ikke mye :) 200 kr i mnd kanskje?

Skrevet

Ja.

Hva bruker du på mat og annet?

Skrevet

Samboer og jeg bruker mellom 2-4000 kr på mat i måneden. Jeg har ca 300 kr som jeg kan bruke på fjas.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Denne siste mnd har det tatt litt av, både på fjas og matfronten, samt julegaveinnkjøp (vi har vel brukt nærmere 10 000 denne mnd). Men vil tippe vi bruker ca 2-4000 på oss to iløpet av en gjennomsnittsmnd :) Derav ca 3000 på mat og 1000 på annet.

Ja, synes nok 3000 kr i mnd til en person er mye. På den annen side er det jo fryktelig vanskelig å lage mat til en person, alt er liksom beregnet på 2, derfor er det dyrt å leve alene.

Jeg og sambo sparer iallefall mye penger på å kjøpe inn i store kvanta :)

Skrevet

3-4000 kroner på mat og 1000 på klær, fjas, tull og tøys.

J@vlig dyrt med mat til kun en person i dette landet... Små passende pakninger er minst 50% dyrere per kilo enn større pakninger.

Skrevet

Vi er to voksne og bruker ca 2500 -3000 kr på mat pr mnd. Handler kun én gang i uka og har karbonadedeig og kylling i frysern som vi kjøper stort i sverige.

Hva legges i fjas? Jeg kjøper aldri noe jeg ikke trenger, så om jeg kjøper et nytt klesplagg eller et par sko anser jeg det ikke som fjas. En kaffe på kafé med en venninne er kos, ikke fjas.

Skrevet

Hvor mye bruker du på mat og klær og fjas hver mnd?

Jeg bruker mest på mat, og jeg shopper aldri. Til fjas er det sjelden jeg bruker penger.

Skal ikke på shopping før det er nyttårssalg ;) og jeg bruker ingenting på fjas siden jeg studerer for harde livet, og har mange eksamener fremover mot jul.

Jeg syns alle rundt meg shopper klær ofte, og jeg skjønner egentlig ikke at de har ork eller tid nå som eksamene står for døren. Og hvor får de alle pengene fra?

Nå er det jo ofte salg da, ihvertfall her jeg bor. Har kjøpt meg singlet til 10 kr, hvit sommerbukse til 10 kr, skjørt 50 kr, jeans 30 kr og flott topp med glitter til kr. 30!! og det i en av landets ledende motebutikker.

Møbler kan jeg også kjøpe billig, f.eks på Fretex.

Sjeldent jeg kjøper fjas og tull.

• Liker 1
Skrevet

Det varierer, den siste måneden har jeg nok brukt minst 2000 på fjas (og mer skal det bli, skal på festival og bruke 1000-1500 til), men ofte bruker jeg nesten ingenting. På mat vil jeg tro vi bruker rundt 5000 i snitt, vi er to voksne. Kunne handlet billigere, men.

Skrevet

Det er ikke dyrt med mat alene om man har et kjøleskap eller en fryser.. Vi er to og bruker 3500kr i måneden på mat. Kanskje 200kr hver på fjas, og handler klær når vi får igjen på skatt og feriepenger.

Skrevet

rundt 4000 på mat.

Fjas tja.. spørs hvordan man definerer det. Men jeg ser det som ting som er utover det som man ha.

- kjøper en eller annen klesplagg omtrent annenhver måned nå så blir omtrent 500 i snitt per måned kanksje? Prøver å bli flinkere med å bruke penger på meg selv (har nok hatt motsatt problem enn de fleste...)

- plater/bøker - rundt 300-700 i måneden (men kjøper bare online/loppis).

- utover det blir det kanskje et kinobesøk eller konsert og noen øl her og der, spiser ute kanskje en eller to ganger. Vin kjøpes vanligvis i utlandet :)

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Om 3000 kr i måneden på mat er mye eller ikke for en person kommer helt an på hvor i landet du bor, har mye å si om man har mulighet til å shoppe i Sverige (som noen her nevner), bor på vestlandet eller i nord.

Så hvilken landsdel bor du i, TS? :)

Skrevet

Eg bruker vel ca 2500 kr på mat, det inkluderer sjampo, balsam, og renholdsprodukter and so on. Eg har egentlig ikke så mye penger å rutte med, men bruker alikevel en del på fjas. Som å kjøpe klær som eg egentlig ikke trenger, kino, ut å spise på cafe litt for ofte og slikt. Må nok bli litt flinkere på det nå, siden nå må eg ha penger til julegaver og alt som følger med!

Skrevet

Jeg bruker en nok over gjennomsnittet på mat, men det er bevisst siden jeg liker nye smaker og matlaging.

Når det gjelder klær og fjas så bruker jeg nok en god del mer enn jeg burde, spesielt på fjas. Det går en del penger på hudpleie, kosmetikk og parfyme som jeg strengt tatt ikke trenger. Jeg kjøper ikke mye klær, men det jeg kjøper er ganske dyrt, men kvalitet lønner seg vel i lengden... Til sammen går det sikkert 4000 kr pr.mnd på fjas, som jeg egentlig kunne spart.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi er 2, og bruker ca 5-6000 kr på mat/husholdning i mnd. Jeg syns det er mye, men jeg syns heller ikke at vi bruker unødig mye penger/kjøper dyr mat. Bruker kanskje 1-2000 kr på tull og tøys (klær og annet man EGENTLIG ikke behøver å bruker penger på ofte).

I gjengjeld sparer jeg 2-3000 kr hver mnd også, så jeg har alltid backup og sparepenger.

Skrevet

Vi, en fam på 4, bruker ca 11-12 000 i mnd på mat.

På fjas.. dvs klær til meg selv, ineriørartikler etc bruker jeg nok rundt 3-4000 pr mnd.

Skrevet

Er singel, bruker vel ca 3000 kr på mat og husholdningsartikler, 2-3.000 på klær og resten på byturer, småting jeg har lyst på osv. Bruker da 10.000 kr tilsammen på mat og fjas tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...