Gå til innhold

Hvor mye bruker du på mat og klær og fjas og tull og tøys?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye bruker du på mat og klær og fjas hver mnd?

Jeg bruker mest på mat, og jeg shopper aldri. Til fjas er det sjelden jeg bruker penger.

Skal ikke på shopping før det er nyttårssalg ;) og jeg bruker ingenting på fjas siden jeg studerer for harde livet, og har mange eksamener fremover mot jul.

Tror jeg bruker 3000 på mat til meg alene. Er det mye?

Jeg syns alle rundt meg shopper klær ofte, og jeg skjønner egentlig ikke at de har ork eller tid nå som eksamene står for døren. Og hvor får de alle pengene fra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg og samboer kjøper ett klesplagg i måneden og en ting vi ønsker oss. Resten brukes på mat og regninger.

Synes ikke 3000 er mye egentlig nei, vi bruker mere enn 6000 i måneden på mat her i huset og vi er 2 :)

Bruker du 3000 på bare mat, eller tenker du slik at du bruker 3000 på husholdningsartikler og slikt og?

Endret av RoseBedd
Skrevet

Ja.

Skrevet

Jeg og samboeren bruker mellom 3000-3500 på mat i mnd, så jeg syns 3000 for en person er litt mye ja.

Kjøper vel ca et plagg i mnd, bruker maks 500 kroner på klær. Litt fjas blir det, men ikke mye :) 200 kr i mnd kanskje?

Skrevet

Ja.

Hva bruker du på mat og annet?

Skrevet

Samboer og jeg bruker mellom 2-4000 kr på mat i måneden. Jeg har ca 300 kr som jeg kan bruke på fjas.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Denne siste mnd har det tatt litt av, både på fjas og matfronten, samt julegaveinnkjøp (vi har vel brukt nærmere 10 000 denne mnd). Men vil tippe vi bruker ca 2-4000 på oss to iløpet av en gjennomsnittsmnd :) Derav ca 3000 på mat og 1000 på annet.

Ja, synes nok 3000 kr i mnd til en person er mye. På den annen side er det jo fryktelig vanskelig å lage mat til en person, alt er liksom beregnet på 2, derfor er det dyrt å leve alene.

Jeg og sambo sparer iallefall mye penger på å kjøpe inn i store kvanta :)

Skrevet