AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #1 Skrevet 6. november 2010 Vi har nå fått personnummer på vår nyfødte datter, og tenkte å sende søknad om barnehageplass allerede nå. Vi trenger ikke plassen før i oktober neste år, men har inntrykk av at alle søker plass som gjelder fra 1. januar eller 1. august. Er det mulig å begynne i barnehagen sånn midt i en termin, eller har de bare inntak av nye barn to ganger i året? Lurer også på om det er mindre sjanse for å få plass dersom vi søker om plass kun tre dager i uken. Er det slik at de som søker om full plass kommer foran i køen? Vi bor i Stavanger.
Christina_ Skrevet 6. november 2010 #2 Skrevet 6. november 2010 Jeg har en gutt født i august. Skal søke før 1. mars. (Bor i Oslo). Snakket med bydelen, og de sa at søknaden min ikke blir sett på før i mars, uansett.
Edie Skrevet 7. november 2010 #3 Skrevet 7. november 2010 Og i vår kommune hadde det betydning når man søkte. Vi fikk ikke noe beskjed før etter vanlig søknadsfrist, men søknadsdato ble vurdert og man kom lenger frem i køen jo tidligere man søkte. Så vet dere hvilken barnehage dere vil søke på er det ingen grunn til å vente. Ikke sikker på de andre spm dine. Det er vel to hovedopptak, men det er mulig å søke om plass midt i semesteret. Det har i alle fall begynt nye unger i "vår" barnehage både 1. oktober og 1. november. Men mulig det avhenger av dekningsgrad, altså antall søkere i forhold til plass, om dette godtas av barnehagen. Og jeg tror fulltidsplass blir prioritert foran deltidsplass, men er slett ikke sikker. Rett meg opp den som vet.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #4 Skrevet 7. november 2010 Her har det også noe å si på når man søker. Naboen som søkte 8 mnd før meg, kom forran oss og fikk plass i ønsket barnehage. Jeg hadde søkt med en gang, og fra august. Regner med at hun ikke skal i bhg før det uansett, siden hun er nyfødt
miss_universum Skrevet 7. november 2010 #5 Skrevet 7. november 2010 Jeg søkte om plass med en gang jeg fikk tilsendt fødselsnummeret hans. Var vel litt over en mnd siden. Uansett når man vil ha plassen fra kan det ikke skade å være tidlig ute. (søkte forøvrig om plass til begynnelsen av august 2011.
SummerJoy Skrevet 7. november 2010 #6 Skrevet 7. november 2010 Baby ble født i november og jeg søkte om bhg-plass før 1.mars. Jeg "purret" også litt på mail til barnehagen vi ønsket og spurte om de hadde fått søknaden min osv, og fikk mail tilbake samme dag fra styrer om at de hadde fått avslag på en søknad og om jeg ville ha plassen. Lurer på om hun prioriterte meg fordi jeg sendte mail. Kan jo virke sånn. Jeg søkte forøvrig om 80 % plass. Fikk plass fra 1.september.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #7 Skrevet 7. november 2010 Her har det også noe å si på når man søker. Naboen som søkte 8 mnd før meg, kom forran oss og fikk plass i ønsket barnehage. Jeg hadde søkt med en gang, og fra august. Regner med at hun ikke skal i bhg før det uansett, siden hun er nyfødt Som sagt trenger vi ikke plassen før 1. oktober, pappaen har permisjonen sin fram til da. Stemmer det at barnehagene ikke liker at man opptar en plass man ikke bruker, selv om man betaler for plassen? I så fall kan vi ikke søke fra 1. august. TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå