hank Skrevet 6. november 2010 #1 Skrevet 6. november 2010 Har noen forslag til hvordan jeg kan lære Pus å klore kun på klorestativet sitt? Han ødelegger alle møbler med at han skal klore på alt og gidder ikke høre på oss da vi sier nei. Noen forslag? Hjelp meg..
Capricorn Skrevet 6. november 2010 #2 Skrevet 6. november 2010 Du kan prøve to forskjellige sprayer. En til stativet med lukt katter liker og en til de stedene han klorer, men ikke får lov til. Husker ikke helt hva de heter nå, men dyrebutikkene har dem.
fruBeist Skrevet 6. november 2010 #3 Skrevet 6. november 2010 Kanskje spraye klorestativet med litt cat nip?
hank Skrevet 6. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 6. november 2010 FruBeist: Hvet du hvor jeg får tak i dette? Er det nettside som selger da vi ikke har dyrebutikk her vi bor.
Capricorn Skrevet 6. november 2010 #5 Skrevet 6. november 2010 Catnip har de f.eks: her Du kan også prøve Feliway som selges av de fleste dyrleger.
fruBeist Skrevet 6. november 2010 #6 Skrevet 6. november 2010 FruBeist: Hvet du hvor jeg får tak i dette? Er det nettside som selger da vi ikke har dyrebutikk her vi bor. Tror du får cat nip i de fleste dyrebuttikker og hos dyrlegen. Mener å huske jeg betalte litt over 100-lappen for en sprayflaske.
Envy Skrevet 6. november 2010 #7 Skrevet 6. november 2010 ellers kan du ha en spruteflaske med vann klar. Når pus klorer på møbler får den en liten dæsj vann sprutet etter seg, mens når pus bruker klorestativet sitt kan h*n heller få en godbit. Da tar det ikke lang tid før h*n har skjønt greia
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 6. november 2010 #8 Skrevet 6. november 2010 (endret) Om katten din ikke er blant dem som bryr seg om catnip-sprayene, kan du også prøve med å sprute vann på katten hver gang han klorer på steder han ikke har lov til, slik at han forbinder dette klorestedet med en uvelkommen dose vann. Noen katter nekter å bruke klorestativ uansett hva man gjør, da kan en løsning være å følge med på hvor han klorer hen. Om du ser visse mønstre, kan du vurdere om dette er et sted du vil la ham bruke som klorestativ. Eksepelvis nektet mine små å bruke klorestativ, men baksiden på en sofa (som alltid sto inn mot en vegg uansett), der kvesset de klørne titt og ofte. Dette betyr ikke at du lar katten din klore hvor som helst, men du kan lære ham opp til at "bak sofaen er lov, stueteppet ikke lov" osv. Det er slike ting du gjerne må regne med når du får deg katt. Men om du klarer å lære ham til å like klorestativet: Edit: om du prøver deg med vannsprutingen, må du passe på å ikke treffe hodet på pusen Endret 6. november 2010 av ~Fantabulous_kitten~
Envy Skrevet 6. november 2010 #9 Skrevet 6. november 2010 [quote name='~Fantabulous_kitten~' date='06 november 2010 - Edit: om du prøver deg med vannsprutingen, må du passe på å ikke treffe hodet på pusen
hank Skrevet 6. november 2010 Forfatter #10 Skrevet 6. november 2010 Jeg vil prøve catsnip og se. Vi har prøvd med vann, men han springer bort der og da, men så kommer han rett tilbake og skal klore igjen. Virker egentlig som om han skal provosere oss mest mulig. Ja, jeg er fullt klar over at det er slik med katter, men de pleier jo ble bedre med alderen, men det er samoeren min som ikke helt liker dette..
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 6. november 2010 #11 Skrevet 6. november 2010 Grunnen til at jeg mener du ikke bør treffe hodet på pusen er at du ikke skal treffe den i øyne eller inne i ørene. Fordet om du skal sprute vann, trenger du ikke være slem mot pusen. Og selvfølgelig beveger jo pusen på seg, jeg mener bare at du ikke trenger å sikte på hodet.
Envy Skrevet 6. november 2010 #12 Skrevet 6. november 2010 Grunnen til at jeg mener du ikke bør treffe hodet på pusen er at du ikke skal treffe den i øyne eller inne i ørene. Fordet om du skal sprute vann, trenger du ikke være slem mot pusen. Og selvfølgelig beveger jo pusen på seg, jeg mener bare at du ikke trenger å sikte på hodet. Aha! Var redd det kunne føre til noe ille jeg nå! Klart man ikke sikter på hodet demmes for å være slem
Red headed girl Skrevet 6. november 2010 #13 Skrevet 6. november 2010 Hvorfor? Ja, dette lurer jeg også på..?
Red headed girl Skrevet 6. november 2010 #14 Skrevet 6. november 2010 Og der kom svaret! Begynte å lure om det var noe jeg ikke hadde fått meg meg Har støtt sprutet vann på pus med vannpistol for å lære av ham unødvendige vaner, og det har fungert ypperlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå