Gå til innhold

Pus bæsjer utfor kassen :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pus er 7 mnd og var stueren da vi fekk han. Han gikk i kassen og bæsjet å tisset. I senere tid begynte han å bæsje rett utenfor kassen. Han bæsjer en gang i kassen og tar resten på gulvet ofte. Men av og til er kassen helt ren men han bæsjer rett utfor kassen, sånn 10 cm i fra kassen. Vi begynner å bli ganske frustrert over dette siden vi hver dag må plukke opp flere klatter med avføring. Har noen tips til hva jeg kan gjøre for å få han til å gå i kassen evt. ut for å gå på do? Jeg har også lyst å ta bort kassen, men hvet ikke hvordan jeg skal gjøre dette da han har gjort det til en vane og bæske på gulvet. Vil han fortsette med dette da?

Videoannonse
Annonse
Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Heisann!

Kan det være at han egentlig går inn i kassen, også sitter det igjen i pelsen når han går ut? Det var et problem med hun langhårede vi har. Hun brukte kassen, men stakkaren hadde problemer med at det satt fast i pelsen etterpå. Dette var spesielt ille om hun hadde vondt i magen. Løsningen ble å barbere henne.

Skrevet

tilogmed min korthårede pusejente har ting hengende fast i pelsen av og til. Men det er kanskje 2 ganger i året. Ikke hver dag.

TS, hva slags sand har du i kassen? Katter er jo faktisk så kresne at det kan være han er misfornøyd med sanden? Kan det være noe annet i hjemme han er misfornøyd med? At det er en slags protestaksjon han driver med?

Skrevet

Heisann!

Kan det være at han egentlig går inn i kassen, også sitter det igjen i pelsen når han går ut? Det var et problem med hun langhårede vi har. Hun brukte kassen, men stakkaren hadde problemer med at det satt fast i pelsen etterpå. Dette var spesielt ille om hun hadde vondt i magen. Løsningen ble å barbere henne.

Vi har en korthåret katt så tviler på dette er ett problem. Har heller aldri sett dette.

Skrevet

tilogmed min korthårede pusejente har ting hengende fast i pelsen av og til. Men det er kanskje 2 ganger i året. Ikke hver dag.

TS, hva slags sand har du i kassen? Katter er jo faktisk så kresne at det kan være han er misfornøyd med sanden? Kan det være noe annet i hjemme han er misfornøyd med? At det er en slags protestaksjon han driver med?

Vi bruker Catsand hygene plus. Synes denne er ganske genial, men hvet jo ikke hva katten synes. Jeg brukte den vanlige Catsand i begynnelsen. Og jeg trodde han bæsjet utfor kassen fordi det kanskje var vått i kassen, og denne hygiene plus så blir det jo ikke vått, men klupete. Hvilken sand kan du anbefale? Hva kan han være missfornøyd med? Det virker som han er fornøyd. Han vasker seg mange ganger i løpet av dagen, koser og sover der han vil sove.

Skrevet

Catsand har jeg ingen erfaring med selv, men har erfart katter som må ha klumpesand, og det har dere jo tydeligvis :)

Jenta mi begynte plutselig å tisse i veskene mine, og da var problemet at vi hadde en do med lokk på, så fort vi tok av lokket begynte hun å bruke doen sin igjen.

Får han nok oppmerksomhet og lek da? Kanskje han prøver å få oppmerksomhet ved å gjøre dette?

Huff, vanskelig å si, katter er sære :lol: Siden han er kattunge kan det jo være en fase også da? :vetikke:

Skrevet

Ja, de er litt vanskelige å forstå :P Men de er herlige også :) Føler han får oppmerksomhet hele tiden, men må kanskje bli enda bedre. Nå har jeg bestilt en getoff spray, kan prøve dette på gulvet. Jeg har prøvd eddik, og salmiakk blandet med vann men det funker ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...