AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #1 Skrevet 6. november 2010 Jeg er litt oppgitt her. Minstemann har hatt ørebetennelse så veldig mange ganger det siste året. Er det noe jeg kan gjøre for å få en stopper på det? Anja
Diabla Skrevet 6. november 2010 #2 Skrevet 6. november 2010 Gi han nese spray så fort han blir litt forkjøla, ofte går det fra tett neste til ørebetennelse...
seleneluna Skrevet 6. november 2010 #3 Skrevet 6. november 2010 Det er ikke noe særlig nei! Legg han på en pute med ett øre opp, og drypp litt olje i øret - hvilken som helst matolje. Det funket på meg som barn, og gjør det enda.
Leanne Skrevet 6. november 2010 #4 Skrevet 6. november 2010 Det er ikke noe særlig nei! Legg han på en pute med ett øre opp, og drypp litt olje i øret - hvilken som helst matolje. Det funket på meg som barn, og gjør det enda. Dette fungerer veldig bra. Og enda bedre om du varmer oljen litt i mikroen, slik at den er lunken.
la Flaca Skrevet 6. november 2010 #5 Skrevet 6. november 2010 Eneste som funka på mine barn var å legge inn dren. De var rundt 1,5 år da de fikk dren og den satt i ca. 2 år.(detter ut av seg selv). Siden har de vært så og si kvitt ørebetennelsene. *bank i bordet*
mousepad Skrevet 6. november 2010 #6 Skrevet 6. november 2010 Gi han nese spray så fort han blir litt forkjøla, ofte går det fra tett neste til ørebetennelse... Samme her , men bruker bare saltvann med mindre barnet viser tegn til smerte .
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #7 Skrevet 6. november 2010 Du kan være forsiktig med å gi han sukker, hvetemel og melk, da dette kan lett føre til betennelser og forkjølelser. Det er sukker og hvetemel og melk i all ferdigmat og halvabrikata, så det må man være forsiktig med. Vi har gått over til å spise alt fra grunnen av, og det er ikke så mye problemer med betennelser og forkjølelser her i gården.
fruBeist Skrevet 6. november 2010 #8 Skrevet 6. november 2010 Huff, stakars barn! Husker med gru hvilke smerter jeg hadde med ørebetennelse som barn. Var fryktelig plaga, sikkert som en ettervirkning av hjernehinnebetennelsen jeg hadde da jeg var 13 måneder gammel. Husker ikke hva som ble gjort for å lindre. Husker bare en ekkel medisin jeg måtte ta et par ganger om dagen. Håper ungen din blir kvitt plagene fort!
Jesssy Skrevet 6. november 2010 #9 Skrevet 6. november 2010 Hadde mye problemer med ørebetennelser på lillegutten vår. Lærte at en ikke skal stole på helsestasjonen, de mente han hadde kolikk. Viste seg senere at det mest sannsynlig hadde vært ørebetennelser hele tiden. Vi gir saltvannspray med det samme han er litt snufsete, i tillegg har vi sengen litt hevet i hodeenden da det gir litt lindring. Har ikke vært plaget i det siste do(bank i bordet),
Havfrua Skrevet 8. november 2010 #10 Skrevet 8. november 2010 Et annet tips ift til varm oljem så er det fint å legge litt hvitløk i oljen når du skal varme den opp. Det har fin forebyggende effekt. Gutten min fikk innlagt dren pga ørebetennelse og ble helt bra igjen.
Gjest Eithne Skrevet 9. november 2010 #11 Skrevet 9. november 2010 Har selv to ørebarn og det er fryktelig vondt for dem. Men bygg senga opp litt på skrått slik at barnet ikke ligger flatt. Trykket i ørene blir så mye mer når man ligger flatt.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2010 #12 Skrevet 11. november 2010 Takker for alle svar og tips. Her utvikler ørebetennelsene seg så kjapt at hverken jeg eller legen klarer å følge med. Har det gått hull på trommehinna 11 ganger på 10 mnd. Startet da jenta var 3 uker gammel. Sjelden hun gråter mye og har feber i forkant. Litt sutrete, men ikke noe som man stusser på og tror at hun er syk. En gang var vi på kontroll etter en ørebetennelse den ene dagen og alt så fint ut. Neste dag fikk det på ny hull på trommehinnen. Får god oppfølging av øre-nese-halsspesialist, men skulle så gjerne sluppet alt dette. Legen er flink. Når han ser at noe er på gang så får jeg alltid resept på antibiotika, men beskjed om å ikke bruke det før det er nødvendig. I tillegg så blir det sendt prøver til sykehuslaboratoriet for å finne type bakterie og dermed rett antibiotika.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå