LetsGetFree Skrevet 6. november 2010 #1 Skrevet 6. november 2010 Hvor kan jeg ta det? Noen som vet hva det koster?
Colargol Skrevet 6. november 2010 #2 Skrevet 6. november 2010 Du bør forhøre deg med et skytterlag eller en pistolklubb! Det stod desverre ikke opplistet noen web-adresser på den siden jeg linket til nå -det er en oversikt over klubber du kan kontakte i Oslo, og navnene kan jo googles for å finne nettsidene deres om de har noen! På Skytebanen.no ser jeg at privattimer koster ca. 2000 pr.gang. Jeg har prøveskutt selv hos en pistolklubb men er litt pasifistisk av meg, så selv om det er spennende så har jeg ikke fått meg til å gjøre det på ordentlig enda! (Har litt lyst da, så lenge tanken bak bare er å skyte på blink -men må nok gå en runde eller to med meg selv før jeg bestemmer meg! )
LetsGetFree Skrevet 7. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. november 2010 Tusen takk for svar! Oi 2000! Pr time?? Eller pr kurs? Skal sjekke litt rundt jeg Synes det høres gøy og greit å kunne
Kamikatze Skrevet 7. november 2010 #4 Skrevet 7. november 2010 Du sier jo ikke så mye om hva det er du tenker på. Rifle eller pistol? Jakt eller blink? Feltskyting eller leirdue? Jeg kjenner ikke til Oslo, men du bør kontakte et skytterlag eller en pistolklubb som driver med den type skyting som du tenker på. De vet vanligvis hva som tilbys av kurs fra ulike foreninger, børsemakere og våpenhandlere/importører. Det er ikke sikkert du trenger kurs i det hele tatt. Ta kontakt med et egnet skytterlag og presenter deg som nybegynner. Da tar de deg sikkert under sine vinger, avtaler en introduksjonskveld og lærer deg sikkerhetsprosedyrene og regelverket. De fleste skytterlag disponerer også våpen du kan låne/leie inntil du får skutt deg en formening om hva du ønsker å eie personlig. Eller kanskje en luftpistol og en kulefanger i kjelleren er alt du behøver? Vanskelig å si, når du sier så lite.
Gjest Eventyr3 Skrevet 7. november 2010 #6 Skrevet 7. november 2010 oslo: www.skytebanen.no ligger oppe ved st.hanshaugen, inni fjellet. Mange damer der og.
Kamikatze Skrevet 7. november 2010 #7 Skrevet 7. november 2010 Væpna revvlusjon forblir en utopi blant de som ivrer for sånt. Mest pga. at halvliterprisene ikke gir rom for innkjøp av ammunisjon finansiert av sosialen eller statens lånekasse for utdanning.
Gjest Eventyr3 Skrevet 7. november 2010 #8 Skrevet 7. november 2010 Væpna revvlusjon forblir en utopi blant de som ivrer for sånt. Mest pga. at halvliterprisene ikke gir rom for innkjøp av ammunisjon finansiert av sosialen eller statens lånekasse for utdanning. Okay? denne tråden handler om skytetimer i oslo?
LetsGetFree Skrevet 8. november 2010 Forfatter #9 Skrevet 8. november 2010 Du sier jo ikke så mye om hva det er du tenker på. Rifle eller pistol? Jakt eller blink? Feltskyting eller leirdue? Jeg kjenner ikke til Oslo, men du bør kontakte et skytterlag eller en pistolklubb som driver med den type skyting som du tenker på. De vet vanligvis hva som tilbys av kurs fra ulike foreninger, børsemakere og våpenhandlere/importører. Det er ikke sikkert du trenger kurs i det hele tatt. Ta kontakt med et egnet skytterlag og presenter deg som nybegynner. Da tar de deg sikkert under sine vinger, avtaler en introduksjonskveld og lærer deg sikkerhetsprosedyrene og regelverket. De fleste skytterlag disponerer også våpen du kan låne/leie inntil du får skutt deg en formening om hva du ønsker å eie personlig. Eller kanskje en luftpistol og en kulefanger i kjelleren er alt du behøver? Vanskelig å si, når du sier så lite. Å det glemte jeg jo helt Tenkte mest på pistol på blink og lære hvordan den skal brukes osv. Takk for svar dere.
LetsGetFree Skrevet 8. november 2010 Forfatter #10 Skrevet 8. november 2010 Noen som planlegger væpna revolusjon? Lol, neida jeg er egentlig en fredelig sjel, men greit å kunne
Katana Skrevet 8. november 2010 #11 Skrevet 8. november 2010 Du må gjennom en del før du kan kjøpe eget våpen. Meld deg inn i Oslo Pistolklubb og ta et kurs (sikkerhetskurs) med varighet 12 timer. Etter dette deltar du på treningene i et halvår (min. ti treninger), før du søker Politiet om tillatelse til kjøp av eget våpen. Politiet sjekker vandel etc. og kontakter pistolklubben. Det kan kreves at du er aktiv (konkurranser/treninger) etter at du har kjøpt våpen. I starten skyter du med klubbens våpen, men kjøper hørselsvern og beskyttelsesbriller.
LetsGetFree Skrevet 8. november 2010 Forfatter #12 Skrevet 8. november 2010 Takk for svar! Det er kanskje dette sikkerhetskurset på 12 timer som koster litt over 2000 da eller? Har ikke nødvendigvis tenkt å skaffe eget våpen med det første, men greit å vite hva som kreves
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå