Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta tatovering nå snart. Jeg er 17, og får lov av faren min, men siden han bor så langt borte så er det vanskelig å få han til å være med i tatoveringstudioet.

Trenger foreldrene å være med? eller kan jeg bare ha med underskrift fra han?:)

Skrevet

Så vidt jeg vet er det ingen lovfestet aldersgrense når det gjelder tatovering i Norge, men de fleste seriøse studioer tatoverer ikke folk under 18.

Skrevet

Hvis de lar deg tattovere deg så hadde jeg løpt.....da er de umulig seriøse

Skrevet

Hvis de lar deg tattovere deg så hadde jeg løpt.....da er de umulig seriøse

Enig. Jeg tar ikke en tatoveringssjappe seriøs hvis de tatoverer på mindreårige.

Skrevet

det skal jo være lov så lenge man får lov av foreldre.

jeg bare lurer på om han må være med inn, eller om jeg bare kan ta med underskriften

Gjest scorpius
Skrevet (endret)

Det er jeg ikke helt sikker på. Det er uansett mange tatoveringsstudioer som

tatoverer ungdom under 18 år (som regel ikke yngre enn 16 år), men da må foreldre være

med for å gi tillatelse. Jeg tok en tatovering (på et seriøst og kjent studio) da jeg

var 16 år, men da måtte faren min være med.

Endret av scorpius
Skrevet

Hvis de tilater en underskrift hadde jeg også løpt...For hva garanterer de at underskriften er ekte?

Skrevet

fra mine erfaringer kan man ta tatto når man er 16 år hvis en av foreldrene er med:)

Skrevet

Jeg hadde ei venninne som tatoverte seg i trondheim da hun var 16 med morens underskrift. (tror jeg husker at mora ikke var med, men kan ikke være sikker) Da jeg var 13 tok jeg piercing på samme sted, men da måtte min far være med. Stedet var ikke videre seriøst, drevet av Hells angeles, men i dag har både dette stedet og det stedet jeg tok tatovering da jeg var 18, fått 18 års aldersgrense, uavhengig av foreldres samtykke.

Jeg vil forøvrig anbefale deg å tenke nøye over det å tatovere seg, det er tross alt noe du skal leve med resten av livet, eller måtte betale mye penger for å fjerne, og jeg tror også det er derfor mange tatoveringsstudio har 18års grense nå.

Det står forøvrig i diverse artikler jeg kom over i forbindelse med tatovering at bransjen selv har satt 18års grense på tatovering. Det finnes selvsagt useriøse studio fremdeles som sikkert ser forbi alder, men vil tro de fleste seriøse krever enten at foreldre er med eller at du rett og slett ikke får ta før fylte 18år.

Husk også at det finnes risiko ved å tatovere seg. Jeg har tatovering selv, så sier ikke at dette ikke er noe du ikke bør gjøre, men bare tenk nøye over de mulige risikoene og om du kan leve med tatoveringen din :) Lykke til!

Gjest Jente1990:)
Skrevet

Hvis de tilater en underskrift hadde jeg også løpt...For hva garanterer de at underskriften er ekte?

Ikke sant. Underskriften kan h*n jo ha skrevet selv eller fått en venn til å gjøre det. Hvis det bare er å levere en underskrift så hadde jeg å løpt. Jeg hadde hvert fall ikke tattovert noen under 18 uansett om de fikk lov av foreldrene sine.

Skrevet

Jeg har flere tatoveringer,tatt på ulike sjapper. INGEN av dem hadde tatovert noen under 18,det er de superstrenge på! Til og med på piercinger...

Som sagt over;hadde ALDRI tatovert meg der de evt sier ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...