AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #1 Skrevet 6. november 2010 Hvorfor er det slik at det er alltid er de som er langttidssykemeldte og som jobber deltid, og de som jobber deltid generelt som alltid skal sette dagsorden for arbeidsoppgavene på en arbeidsplass? Hvorfor er det lille snevre området de jobber med det viktigste av alle arbeidsoppgaver? Hvorfor må heltidsansatte som også arbeider med en drøss med andre oppgaver alltid sette seg så nøye inn og lære deres oppgaver? Jeg lurer også på hvorfor folk som av en eller annen grunn ikke har lært seg noen av fellesoppgavene kan tro at de ikke også skal lære det? Hvordan kan de så kritisere andre når de bare gjør halve arbeidsoppgavene selv? Jeg begynner å bli nokså lei!
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #2 Skrevet 6. november 2010 Er det alltid slik? Jeg har ikke vært borte i denne problemstillingen før. Jeg tror ikke det er så mange som vil kjenne seg igjen i dette.
Anglofil Skrevet 6. november 2010 #3 Skrevet 6. november 2010 Det er ikke mitt inntrykk i det hele tatt. Jeg har helt motsatt inntrykk for å være helt ærlig. På gamlejobben var det de heltidsansatte som satte dagsorden, kan man vel si, og vi deltidsansatte tok da det som var igjen. På jobben jeg har nå har alle samme arbeidsoppgavene, men her er det slik at vi som jobber deltid tar det jeg vil kalle de mindre populære vaktene, som f.eks på julaften, i påsken osv. Mvh Yvonne
Piper Skrevet 6. november 2010 #5 Skrevet 6. november 2010 Da må man si i fra, for jeg tror ikke dette er vanlig. Jeg har også opplevd at det er heltidsansatte som har styrt dagene, og at deltidsansatte bare skal ta til takke med det de velger at en skal gjøre. Men man må si i fra, for å få noe til
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #6 Skrevet 6. november 2010 Vel, på min arbeidsplass bruker man over halve møter på å diskurere og lære disse deltidssansattes arbeidsoppgaver. Jeg tror enkelte av de lider av mindreverdighetskomplekser da det også ser ut til at de raskt løper til leder og kritiserer andre.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #7 Skrevet 6. november 2010 Jeg har alltid opplevd det stikk motsatte - de heltidsansatte styrer arbeidsoppgavene og delegerer oppgaver til deltidene. Ellers tror jeg ikke det hadde gått rundt - deltidene har jo sjelden likke god oversikt over hva som skjer som det vi som er der på heltid.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #8 Skrevet 6. november 2010 Jeg har alltid opplevd det stikk motsatte - de heltidsansatte styrer arbeidsoppgavene og delegerer oppgaver til deltidene. Ellers tror jeg ikke det hadde gått rundt - deltidene har jo sjelden likke god oversikt over hva som skjer som det vi som er der på heltid. Ja, dette er vel det normale. Men som sagt ikke hos oss. Er man flink til å "sutre" så får man styre hele skuta. Men det gjenspeiler forsåvidt også arbeidsmiljøet. Baksnakking, løping til sjefen, sladring, alle tror de selv er perfekte, klikker...Og de som løper mest til sjefen er de som er der minst, som mener at når de andre ikke gjør deres oppgaver perfekt så må det rapporteres om straks til ledelsen..Men leder burde vel også vært mere oppegående, men det er vel noe med at all kritikk må undersøkes. Da blir det et miljø der "hauk over hauk" gjelder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå