AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #1 Skrevet 6. november 2010 Går det under omsorgsvikt eller barnemishandling om en familie går helt naken hele tiden? Har en nabofamilie som er nudist. Akkurat det ser jeg jeg vel egentlig ingenting galt med, men måten det gjøres på gjør meg veldig bekymret. På sommeren så er dem ute naken, soler seg og slikt, barna leker i basenget. På vinteren så kan de leke i snøen naken. Husker i sommer så hadde de grillfest eller noe med flere andre familier i alle aldere. Tror jeg fikk et glimt av en naken mann på 90 da. Og nå som det er mørkt så er det jo fult mulig å se rett inn og da ser man jo at de faktisk går rundt naken. De har jo også barn i tenåringalderen. Har ingen anelse om hva de tenker og er selv ikke vant med nakenhet, men hvorfor vil en tenringjente og gutt være naken sammen? Og hvorfor har dem ikke en gang problemer med at andre ser dem, som ikke er nudister? Eller er det slik at nudister ikke har noen slik sperre? Og har jeg noe grunn til bekymring? Forundrer meg ikke om hele bygda har sett de naken. Og hva om klassevenner så barna naken? Kan ikke det føre til mobbing? Hva mener dere egentlig? Er dette greit eller burde man gjøre noe? Og hva da i såfall? Kanskje bare meg som ikke er vant til slikt, men synes nå egentlig det er veldig rart at de nermest står på utstilling for resten av naboene og atpåtill lar store barn bade naken ute og sole seg. Selv så går jeg jo noen ganger naken til badet f.eks, noe sikkert de fleste gjør, men hadde aldri tørt å gått ut naken eller vandret naken i huset når det mørkt ute uten at gardinene er godt trekt i gjen i disse internetttidene. Man vet jo aldri og jeg skulle jo tro at selv om man er nudist så står man ikke frem naken for hele verden, eller hva?
Piper Skrevet 6. november 2010 #2 Skrevet 6. november 2010 Nudister har ikke problemer med å vise seg naken for noen, for nakenhet er naturlig for de. De har ikke lov til å være til sjenanse for andre mennesker, så det er ikke lov å vise seg frem naken til alle. Men tenåringsbarna deres er jo vokst opp med dette, og for de er dette like naturlig som det er for deg å ha klær på seg. Men igjen det er ikke lov å vise seg frem naken til alle. Men de har lov å være naken i sitt eget hjem, for dere må jo ikke se inn til dem, noe som kan kalles for kikking
Cuckold Skrevet 6. november 2010 #3 Skrevet 6. november 2010 (endret) Går det under omsorgsvikt eller barnemishandling om en familie går helt naken hele tiden? Har en nabofamilie som er nudist. Akkurat det ser jeg jeg vel egentlig ingenting galt med, men måten det gjøres på gjør meg veldig bekymret. På sommeren så er dem ute naken, soler seg og slikt, barna leker i basenget. På vinteren så kan de leke i snøen naken. Husker i sommer så hadde de grillfest eller noe med flere andre familier i alle aldere. Tror jeg fikk et glimt av en naken mann på 90 da. Og nå som det er mørkt så er det jo fult mulig å se rett inn og da ser man jo at de faktisk går rundt naken. De har jo også barn i tenåringalderen. Har ingen anelse om hva de tenker og er selv ikke vant med nakenhet, men hvorfor vil en tenringjente og gutt være naken sammen? Og hvorfor har dem ikke en gang problemer med at andre ser dem, som ikke er nudister? Eller er det slik at nudister ikke har noen slik sperre? Og har jeg noe grunn til bekymring? Forundrer meg ikke om hele bygda har sett de naken. Og hva om klassevenner så barna naken? Kan ikke det føre til mobbing? Hva mener dere egentlig? Er dette greit eller burde man gjøre noe? Og hva da i såfall? Kanskje bare meg som ikke er vant til slikt, men synes nå egentlig det er veldig rart at de nermest står på utstilling for resten av naboene og atpåtill lar store barn bade naken ute og sole seg. Selv så går jeg jo noen ganger naken til badet f.eks, noe sikkert de fleste gjør, men hadde aldri tørt å gått ut naken eller vandret naken i huset når det mørkt ute uten at gardinene er godt trekt i gjen i disse internetttidene. Man vet jo aldri og jeg skulle jo tro at selv om man er nudist så står man ikke frem naken for hele verden, eller hva? Synet på nakenhet/tildekning handler i stor grad om hva du er vant til. Hadde du vokst opp i Afghanistan er det ikke utenkelig at du ville fått sjokk og følt ubehag ved å se hvor lettkledd norske kvinner går rundt om sommeren. Du har litt av den samme følelsen overfor nabofamilien din, men det skal ikke være deres problem. De kan på sin side føle irritasjon og motvilje mot tildekningskulturen du står for, men det er til gjengjeld deres sak, det skal ikke være ditt problem. De velger sitt liv, du velger ditt. Live, and let live. Endret 6. november 2010 av Cuckold
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå