AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #1 Skrevet 6. november 2010 Hei! Betalte 34000,- for en laseroperasjon som ikke ble bra. Har ikke sett godt, verken før eller siden. Noen som har opplevd det samme? Hva gjorde du/dere? Fikk dere dekket reoperasjon, eller har betalt en slik selv i etterkant? Jeg fikk det ikke, ble henvist til samtykkeerklæringen jeg underskrev før operasjonen, hvor det stod noe om at de ikke kunne garantere for resultatet osv. Dette er noen år siden nå. Til å begynne med så jeg dårlig, dobbelt, dårlig mørkesyn, og hadde knusktørre øyne. Nå ser jeg "kun" dårlig, har tørre øyne, og dårlig mørkesyn. Synet har ikke stabilisert seg, så bruker linser. (Kan ikke bruke penger på brilleglass enda, når jeg ikke vet hvilken styrke jeg trenger.) I tillegg til operasjonen på 34000,- har jeg bruket MYE penger på øyedråper (ca. 400 i mnd.), linser og øyekontroller. I tillegg kommer etterhvert briller. Takknemlig for svar.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #2 Skrevet 6. november 2010 Hei! Betalte 34000,- for en laseroperasjon som ikke ble bra. Har ikke sett godt, verken før eller siden. Noen som har opplevd det samme? Hva gjorde du/dere? Fikk dere dekket reoperasjon, eller har betalt en slik selv i etterkant? Jeg fikk det ikke, ble henvist til samtykkeerklæringen jeg underskrev før operasjonen, hvor det stod noe om at de ikke kunne garantere for resultatet osv. Dette er noen år siden nå. Til å begynne med så jeg dårlig, dobbelt, dårlig mørkesyn, og hadde knusktørre øyne. Nå ser jeg "kun" dårlig, har tørre øyne, og dårlig mørkesyn. Synet har ikke stabilisert seg, så bruker linser. (Kan ikke bruke penger på brilleglass enda, når jeg ikke vet hvilken styrke jeg trenger.) I tillegg til operasjonen på 34000,- har jeg bruket MYE penger på øyedråper (ca. 400 i mnd.), linser og øyekontroller. I tillegg kommer etterhvert briller. Takknemlig for svar. Jeg opererte i Trondheim i fjor, prisen var vel 38.000, mener jeg. Jeg var veldig nærsynt og kunne ikke se tv/bruke pc/kjøre bil uten linser/briller, hadde vel minus 4. Nå er synet på det ene øyet tilnærmet 0, altså optimalt, og på det andre har jeg minus 0,25-0,50 ca, tror ikke det finnes linser til 0,25 en gang, for det er snakk om svært liten svakhet, så jeg er fornøyd. Jeg har likevel tilbud om å operere på nytt, det er vel vanlig med 1 år "reklamasjon" eller hva jeg skal kalle det. Jeg er usikker på om jeg gidder å operere på nytt når det egentlig ikke plager meg og det heller ikke er noen garanti at synet noen gang vil bli helt optimalt. Synet skal vel stabilisere seg etter rundt 6 mnd, ihvertfall vanligvis? Når det er flere år siden operasjonen tror jeg nok det er for sent å få ny operasjon uten kostnader. Hva ble sagt under etterkontrollen og hvorfor har du ventet så lenge før du tenker å klage/få ny operasjon? Skjønner godt at det er plagsomt med tørre øyne, er skikkelig sårt og irriterende, mange blir følsomme for lys o.l, også. Kanskje det fines noen øyedråper/salve på resept fra lege som kan hjelpe bedre mot dette? Hvilken grad av langsynhet/nærsynthet hadde du før og hva har du etter operasjonen? Det er jo forståelig at det ikke går an å garantere et perfekt resultat av en operasjon, men hadde blitt fortvilt hvis synet ikke hadde bedret seg noe vesentlig og/eller å få slike plager som du sliter med i etterkant
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 6. november 2010 #3 Skrevet 6. november 2010 Hei Jeg har også tatt en slik operasjon, i Haugesund. Jeg var nærsynt, men synet ble veldig bra etterpå, trenger hverken linser eller briller. Eneste negative for meg er at jeg er veldig lysømfintlig + har veldig tørre øyne. Dette var derimot kjent før operasjon også, og de fortalte meg at operasjonen ikke ville endre på disse tingene. Hvor opererte du deg hen da? Privat eller offentlig? Ble du informert om hva som kunne skje? Og som andre her spør om, hvorfor har du ventet så lenge med å klage? Og, hva inkluderte den prisen du betalte i utgangspunktet? Var det spesifisert at en korrigerende operasjon var inkludert innen så så lang tid etterpå?
Wonders Skrevet 9. november 2010 #4 Skrevet 9. november 2010 Jeg har etter ett år fortastt litt tørre øyne, og må innimellom bruke dråper, men dette er blåbær. I din situasjon er det en klar reklamasjon. Noe som er vanlig innen 3 år. Kontakt kontoret og be om møte. Be de ta en titt, så ser de det selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå