cherry blossomed. gone. Skrevet 6. november 2010 #1 Skrevet 6. november 2010 Har hørt av hudpleier at en skal skifte hudpleieprodukter innimellom fordi huden blir "bortskjemt" og venner seg til ingrediensene, slik at de ikke virker like mye lenger,huden blir liksom immun mot de aktive stoffene. Noen som vet hvor ofte, er det snakk om mnd eller år??
Heges Skrevet 6. november 2010 #2 Skrevet 6. november 2010 Jeg synes det er greit å variere hovedsaklig to ganger i året, da huden forandrer seg litt fra sommer til vinter. Jeg bruker en dagkrem med høyere solfaktor om sommeren, og en multivitaminkrem på vinteren. Ellers har jeg en ansiktsvask og en ansiktskrub som jeg veksler mellom. Og kjøper meg nye produkter inni mellom, fordi jeg selv ønsker litt forandring
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #3 Skrevet 6. november 2010 Det er vel egentlig individuelt med tanke på hvordan huden forandres. Men jeg ville nok ikke holdt meg til samme rutinen i mer enn 2 år i strekk.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 6. november 2010 #4 Skrevet 6. november 2010 (endret) Jeg har alltid fått høre (fra hudpleiere) at man må gi nye produkter minimum tre måneder for å se om de fungerer bra for huden din. Og at man gjerne må forvente utbrudd osv disse tre første månedene. Blir det ikke da litt dumt å bytte produkter flere ganger i året? ...gjelder dette kanskje bare hvis man har kviser? Mulig jeg har misforstått, derfor jeg spør.... og mener dere at man skal bytte hele hudpleierutinen ut, eller bare bytte på hvilken dagkrem man bruker på vinteren i forhold til sommeren? Endret 6. november 2010 av ~Fantabulous_kitten~
Lilandry Skrevet 6. november 2010 #5 Skrevet 6. november 2010 Uten at jeg vet noe sikkert, men jeg har hørt at noen produkter og hudtilstander trenger ivertfall opp til 6 mnd.. å venne seg til og for at en skal kunne se resultater. Jeg prøver å gi det såpass god tid, men selfølgelig har det hendt jeg har byttet merke bare fordi jeg ikke er tålmodig nok. Men uansett så tror jeg det er individuelt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå