AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #1 Del Skrevet 6. november 2010 Jeg har en blazer jeg veldig gjerne skulle brukt idag, men greia er at jeg syns det lukter gammel svette av den. Vil den gamle svettelukten smitte over på huden og singleten jeg da har på meg? Eller vil det gå bra, og at man ikke vil kjenne denne lukten? Værste jeg vet er å gå rundt og lukte svette ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #2 Del Skrevet 6. november 2010 ta den på håndvask i vaskemaskin. svettelukt i klær er lettere for andre å oppdage enn bæreren av klærne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 6. november 2010 #3 Del Skrevet 6. november 2010 Om du ikke rekker å vaske den, kan du ta en klut med kaldt vann og eddik og presse mot områdene som lukter. Gjenta dette noen ganger, og tørk med føner (helst på kald eller lunken setting). Det vil ikke lukte eddik når plagget er tørt, og svettelukten blir minimert (kan dessverre ikke garantere at den forsvinner helt). Det beste du kan gjøre med plagg som lukter gammel svette er å legge tøyet i bløt i kaldt vann med eddik i, helst natten over, før du vasker det på den temperaturen plagget skal vaskes på. Om du slenger det rett i vaskemaskinen på 40 grader, er det sannsynelig at svettelukten fester seg og blir helt umulig å bli kvitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #4 Del Skrevet 6. november 2010 Om du ikke rekker å vaske den, kan du ta en klut med kaldt vann og eddik og presse mot områdene som lukter. Gjenta dette noen ganger, og tørk med føner (helst på kald eller lunken setting). Det vil ikke lukte eddik når plagget er tørt, og svettelukten blir minimert (kan dessverre ikke garantere at den forsvinner helt). Det beste du kan gjøre med plagg som lukter gammel svette er å legge tøyet i bløt i kaldt vann med eddik i, helst natten over, før du vasker det på den temperaturen plagget skal vaskes på. Om du slenger det rett i vaskemaskinen på 40 grader, er det sannsynelig at svettelukten fester seg og blir helt umulig å bli kvitt. Går det greit å bruke vineddik? Har ikke annen type eddik i hus for øyeblikket. Det står på blazeren at den kun skal sendes til rens. Har en annen blazer også, som står at man kan vaske i vaskemaskinen. Det gikk kjempe bra med den, men jeg vet ikke helt om jeg tør å ta sjansen på å vaske den andre, var ganske dyr da jeg kjøpte den. Kjedelig om den skulle bli ødelagt liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 6. november 2010 #5 Del Skrevet 6. november 2010 (endret) Går det greit å bruke vineddik? Har ikke annen type eddik i hus for øyeblikket. Det står på blazeren at den kun skal sendes til rens. Har en annen blazer også, som står at man kan vaske i vaskemaskinen. Det gikk kjempe bra med den, men jeg vet ikke helt om jeg tør å ta sjansen på å vaske den andre, var ganske dyr da jeg kjøpte den. Kjedelig om den skulle bli ødelagt liksom. Nei, det ville jeg ikke tatt sjansen på. Må nok bruke vanlig hvit eddik for å unngå flekker og merkelig lukt, men det koster bare en tier for en flaske på matbutikken, da Ikke vask den i maskinen om du er usikker, men du bør nok få den renset på en eller annen måte, siden slik gammel svettelukt er lite delikat og lukter enda verre når den blir varmet opp av kroppen din. Har hatt klær som har luktet helt ok, for så plutselig å bli stinkbomber etter jeg har hatt de på et par timer, og det er snakk om gammel svette, ikke fersk. Du kan prøve å strø natron (bakepulver kan også fungere i et knipetak) på blazeren (der det lukter), la det ligge en stund og deretter riste tøyet. Har ikke forsøkt det på klær før, men det har fungert bra mot vond lukt i sko og sofa, i alle fall. Natron suger til seg lukt. Endret 6. november 2010 av Antlers Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 6. november 2010 #6 Del Skrevet 6. november 2010 Ja, det skal jeg jammen meg prøve! Takk for tips! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå