Gå til innhold

Sier du at du er glad i vennene dine, eller ikke?

Steinar40

Anbefalte innlegg

Yup, det er utrolig viktig at hud ikke berører hud!

Er det ikke også et minimun antall sekunder det er tillatt å være nær hverandre?

Jeg er også veldig glad i den helt utstrakt hånd, hvorpå man rister hverandres veldig, så drar hverandre mot hverandre, særs klossete, halvklemmer, ombestemmer klemmen i siste liten, og i steden går for et kjempeklaps på ryggen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor mannfolk skal klemme hverandre i det hele tatt! :klø:

Vi klemmer damemennesker - that's it!

Ikke VI, JEG. Kan du øve på det, Steinar? JEG klemmer ikke andre menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke VI, JEG. Kan du øve på det, Steinar? JEG klemmer ikke andre menn.

Jeg snakker om/for oss ekte mannfolk :smoke: hehe

Så faktisk denne rygg-klappinga bli foretatt av noen amerikanere på et TV-program i går.

Så jeg antar vel da at også denne uvanen kommer ifra amerikanere/briter, på like linje med utstrakt bruk av overfladisk språk som "I just LOVE everything!!!"

Herregud, for et sykt språk alle de hjernvaskede sauene fører :angry:

Når nordmenn har begynt å si "Jeg ELSKER deg" til venner - da er man faktisk anglofilt hjernevasket, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så faktisk denne rygg-klappinga bli foretatt av noen amerikanere på et TV-program i går.

Så jeg antar vel da at også denne uvanen kommer ifra amerikanere/briter, på like linje med utstrakt bruk av overfladisk språk som "I just LOVE everything!!!"

Når nordmenn har begynt å si "Jeg ELSKER deg" til venner - da er man faktisk anglofilt hjernevasket, ja.

På tide at vi legger den norrøne arven bak oss, kanskje. Det er en god stund siden vi var vikinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikanere sier jo "I love" til alt mulig de - og i mine øyne så blir det såpass overfladisk at det ikke betyr "jeg er glad i" engang.

"I love the waiter in that restaurant"

"My hairdresser is wonderful - I love her"

Det betyr egentlig bare at de liker noe (litt ekstra)

Jeg vil tro at når vi trauste nordmenn først bruker ordet elsker så legger vi litt mer i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide at vi legger den norrøne arven bak oss, kanskje. Det er en god stund siden vi var vikinger.

I Helvete heller! Jeg er fortsatt viking.

Navnet mitt betyr kriger eller verger også :smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amerikanere sier jo "I love" til alt mulig de - og i mine øyne så blir det såpass overfladisk at det ikke betyr "jeg er glad i" engang.

"I love the waiter in that restaurant"

"My hairdresser is wonderful - I love her"

Det betyr egentlig bare at de liker noe (litt ekstra)

Ja, det stemmer bra. Gudene vet hvor dette tullet egentlig kom ifra :klø:

Jeg vil tro at når vi trauste nordmenn først bruker ordet elsker så legger vi litt mer i det.

Ryktene sier at dette nå kommer snikende inn i det norske språket også. Tragisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg sier at jeg er glad i vennene mine. Om en venn skulle tolke det som et frieri føler jeg kanskje at noe må ha gått galt på veien dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...