Aurora M. Skrevet 7. november 2010 #21 Del Skrevet 7. november 2010 Sier det ofte til mine venner jeg. Er helt naturlig for meg å gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 7. november 2010 #22 Del Skrevet 7. november 2010 Jeg sier til venninnene mine at jeg er glad i dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 7. november 2010 #23 Del Skrevet 7. november 2010 Jeg sier det egentlig så og si aldri. Blir vel når de har bursdag og jeg skriver "glad i deg" på bursdagskortet, eller hvis de er veldig lei seg. Jeg sier det heller ikke til foreldrene mine, med mindre de sier det til meg først. Kjæresten min sier jeg det til hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 7. november 2010 Forfatter #24 Del Skrevet 7. november 2010 (endret) Skape uheldige misforståelser? Hmm... Når jeg tenker etter så ser jeg at det faktisk kan muligens kan bli det. Det blir litt rart når jenter sier "jeg er glad i deg" til deg og bare ser på deg som en venn, mens jeg og mine kompiser sier "jeg er glad i deg" enten til en vi liker veldig godt som vi er interessert i eller til kjæresten vår (som vi også selvsagt liker veldig, veldig godt ) Er det dette du tenkte på, Steinar? Ja, det var dette jeg tenkte på. Jeg tror altså at de fleste mannfolk legger mer i uttrykket "glad i" enn det mange kvinner gjør. Og da vil det selvfølgelig fort bli misforståelser. Hva kvinner typisk sier til noen de er romantisk "glad i" skulle jo vært interessant å visst. Endret 7. november 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 7. november 2010 #25 Del Skrevet 7. november 2010 Enig i det siste der. Jeg sier aldri at jeg er glad i mine venner. I spesielle tilfeller kan jeg si at jeg f.eks. "setter veldig pris på" dem. Å si at jeg er glad i dem, er for sterkt og altfor nært, og går over i en annen sfære for min del. Det vrimler av gode måter å vise at folk betyr noe for meg, og jeg velger meg heller en av dem jeg. Det faktumet at vi ennå henger sammen og har det kjempetrivelig mens vi gjør det, er da positiv tilbakemelding god nok. Er vi farget av den amerikanske måten å være sammen på, der de "elsker hverandre" til døde hele tiden? Uansett hvilken forbindelse det er mellom dem. Jeg er absolutt ikke fengslet av den samværsmåten. Å slenge rundt seg med en masse sterke ord og uttrykk, og egentlig ikke mene stort med det - det har bare blitt sånn...og jeg vil ikke ha et slikt ubevisst forhold hverken til språket, eller til de jeg omgås. Jeg setter veldig pris på folk jeg, men det å være glad i og å elske noen, tilhører folk som rykker en ekstra plass frem i køen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 7. november 2010 #26 Del Skrevet 7. november 2010 Tror jeg har 2 venninner hvor det faller naturlig å si "glad i deg". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #27 Del Skrevet 7. november 2010 Jeg påstår at kvinner tenker og føler "glad i", når det gjelder venner, i en mye større grad enn det menn gjør. Hei, Er voksen kvinne og nei, jeg sier ikke til mine venner at jeg er "glad i". Men kan jo tenke at jeg er glad i venninner/venner. Setter ikke menn pris på sine venner og er glad i de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Muffet Skrevet 7. november 2010 #28 Del Skrevet 7. november 2010 Vanligvis ikke. Noen, en sjelden gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 7. november 2010 #29 Del Skrevet 7. november 2010 Jeg mener bare at mannfolk reserverer det å være "glad i" til dama og eventuelle barn. Jeg er helt enig med deg i at menn snakker hovedsaklig med kvinner om (egne) følelser. Jeg kan kanskje være med på at menn ikke SIER det like ofte, men jeg er likevel uenig i at menn ikke er glad i vennene sine. Og jeg har snakket med endel kompiser som snakker om sine følelser, og de kan lett si til MEG at de er glad i vennene sine. Ja, det var dette jeg tenkte på. Jeg tror altså at de fleste mannfolk legger mer i uttrykket "glad i" enn det mange kvinner gjør. Og da vil det selvfølgelig fort bli misforståelser. Hva kvinner typisk sier til noen de er romantisk "glad i" skulle jo vært interessant å visst. Men hvis du leste hva mer han skrev Steinar, så skrev han også at han aldri ville vært venn med noen han ikke var glad i! Så han sier jo han er glad i vennene sine, men han SIER det ikke til kompisene. Det å ikke si det, betyr ikke at man ikke er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 7. november 2010 Forfatter #30 Del Skrevet 7. november 2010 Er vi farget av den amerikanske måten å være sammen på, der de "elsker hverandre" til døde hele tiden? Uansett hvilken forbindelse det er mellom dem. Mye mulig. Men vi er heldigvis fortsatt ikke i nærheten av å være så overfladiske i språket som briter og amerikanere er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 7. november 2010 Forfatter #31 Del Skrevet 7. november 2010 Setter ikke menn pris på sine venner og er glad i de? Jo, sette pris på er faktisk et bra uttrykk, tenker jeg Men jeg tror ikke mange menn tenker eller føler at man "er glad i" venner, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest najki Skrevet 7. november 2010 #32 Del Skrevet 7. november 2010 Jeg setter veldig pris på vennene mine og er glad for at jeg har dem. Jeg kan vel imidlertid aldri komme på at jeg har sagt "jeg er glad i deg" til noen av dem. Har aldri fått hørt det av noen venner heller, men tenker heller sånn at siden de tilbringer så mye tid sammen med meg må de jo være glade for å ha meg som venn også. Her er min samboer mye flinkere, han sier alltid til sine (jentevenner) at han er glad i dem. Til guttevennene sier han aldri noe sånt. Det tror jeg forøvrig er ganske vanlig. Til min samboer sier jeg at jeg er glad i han og elsker han flere ganger daglig. Det faller seg mye mer naturlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 7. november 2010 Forfatter #33 Del Skrevet 7. november 2010 (endret) Jeg kan kanskje være med på at menn ikke SIER det like ofte, men jeg er likevel uenig i at menn ikke er glad i vennene sine. Og jeg har snakket med endel kompiser som snakker om sine følelser, og de kan lett si til MEG at de er glad i vennene sine. Men hvis du leste hva mer han skrev Steinar, så skrev han også at han aldri ville vært venn med noen han ikke var glad i! Så han sier jo han er glad i vennene sine, men han SIER det ikke til kompisene. Det å ikke si det, betyr ikke at man ikke er det. Det kan du godt si, men jeg tror altså at de fleste menn har et litt annet forhold til dette enn mange kvinner har. Vi menn er mer fokuserte - eventuelt begrensede - på dette området, tror jeg. Vi er dermed først og fremst "glad i" de aller nærmeste. Mange kvinner har derimot en større kapasitet til å være "glad i" flere i sin omgangskrets. Dette er i hvert fall mitt inntrykk. Et sidepoeng er at dette kan skape sjalusi. Fordi man ikke selv klarer å forstå at den andre parten kan være "glad i" andre. Endret 7. november 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 7. november 2010 #34 Del Skrevet 7. november 2010 Det er vel ikke noe jeg sier spesielt ofte, men ja jeg sier at jeg er glad i vennene mine. For jeg er jo det! Blir kanskje mest under en gripende samtale på rødvinsfylla, når de har blitt dumpet og man trøster eller når man sender en gratulasjon på bursdag eller nyttår og slike ting. Sier det både til jentevenner og guttevenner, et par kompiser har jeg til og med hatt for vane for å si "jeg elsker deg" til. Ingen misforståelser der i gården, men det forventer jeg ikke akkurat at Steinar skal forstå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 7. november 2010 Forfatter #35 Del Skrevet 7. november 2010 Det er vel ikke noe jeg sier spesielt ofte, men ja jeg sier at jeg er glad i vennene mine. For jeg er jo det! Blir kanskje mest under en gripende samtale på rødvinsfylla, når de har blitt dumpet og man trøster eller når man sender en gratulasjon på bursdag eller nyttår og slike ting. Sier det både til jentevenner og guttevenner, et par kompiser har jeg til og med hatt for vane for å si "jeg elsker deg" til. Ingen misforståelser der i gården, men det forventer jeg ikke akkurat at Steinar skal forstå Nei, jeg kan ikke love mye forståelse hvis dama mi sa "jeg elsker deg" til noen andre enn meg! :kjempesinna: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 7. november 2010 #36 Del Skrevet 7. november 2010 Nei, jeg kan ikke love mye forståelse hvis dama mi sa "jeg elsker deg" til noen andre enn meg! :kjempesinna: Jammenmeg superflaks at vi to ikke er sammen da! Tror faktisk ikke jeg har sagt det etter at jeg har havnet i forhold, men det kommer kanskje mest av at jeg har flyttet fra dem og ikke ser dem like ofte. Det betyr uansett noe HELT annet når jeg sier det til kjæresten enn nå vi drev og slengte det til hverandre litt for moro skyld for noen år siden. Jeg tror han ene kompisen presterte å si det til kjæresten min i en broderlig "jeg elsker den dama, ta godt vare på henne hvis ikke banker jeg deg"-samtale uten at han reagerte på det, så han har vel evnen til å skille han også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thefainter Skrevet 7. november 2010 #37 Del Skrevet 7. november 2010 Ja, det var dette jeg tenkte på. Jeg tror altså at de fleste mannfolk legger mer i uttrykket "glad i" enn det mange kvinner gjør. Og da vil det selvfølgelig fort bli misforståelser. Hva kvinner typisk sier til noen de er romantisk "glad i" skulle jo vært interessant å visst. Nei si det du. Særlig i min alders gruppe er det jo kjempepopulær å si "jeg ELSKER deg!!!" til venner og venninner. Så hvis dama mi sier "jeg er glad i deg" eller "jeg elsker deg" til meg, så hva betyr det egentlig? :klø: Tror jeg hadde blitt litt sånn "eh..javel? jeg er som venninna di da eller? Bare at vi to har sex? " Men Steinar! Skal vi ta en øl? Vi er for første gang ENIGE! Føles det bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #38 Del Skrevet 7. november 2010 Jeg går ikke rundt og sier at jeg er glad i vennene mine i hytt og gevær, men er det noe spesielt sier jeg det gjerne! Om noen har det litt tøft og vi sitter og har en god samtale eller lignende. "Elsker deg" brukes, men da er det mer hvis noen sier noe fantastisk i en spesiell situasjon, og jeg kan bryte ut "Herregud *******, jeg elsker deg!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silje_Mor Skrevet 7. november 2010 #39 Del Skrevet 7. november 2010 vennene mine vet at jeg er glad i dem, men sier det jo selvfølgelig også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 8. november 2010 #40 Del Skrevet 8. november 2010 Har vel sagt det til min aller beste venninne, men det er ikke ofte. Hun vet jeg er glad i henne, og jeg vet hun er glad i meg. Det trengs egentlig ikke å uttales, vennskapet vårt har vært såpass sterkt i så mange år. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå