Steinar40 Skrevet 6. november 2010 #1 Del Skrevet 6. november 2010 Ettersom 'Krill' er så sinna så måtte jeg opprette denne tråden hehe Altså, jeg påstår at kvinner tenker og føler "glad i", når det gjelder venner, i en mye større grad enn det menn gjør. Dette kan også skape uheldige misforståelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krill Skrevet 6. november 2010 #2 Del Skrevet 6. november 2010 Ettersom 'Krill' er så sinna så måtte jeg opprette denne tråden hehe Altså, jeg påstår at kvinner tenker og føler "glad i", når det gjelder venner, i en mye større grad enn det menn gjør. Dette kan også skape uheldige misforståelser. Thanx! Krill er ikke sinna lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 6. november 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 6. november 2010 Det var overhode ikke det du sa når denne delen av diskusjonen begynte, du sa "Mannfolk føler ikke følelser som "glad i" ovenfor sine mannlige venner!" ... og der er jeg fremdeles uenig med deg! Jeg mener bare at mannfolk reserverer det å være "glad i" til dama og eventuelle barn. Det er mange som er glad i noen uten å gå rundt å si det til dem hele tiden, det betyr ikke at de ikke er glad i dem likevel. Og har du noengang tenkt på at dersom det er slik at menn har ett annerledes forhold til sine kvinnelige venner en sine mannlige (noe du ikke egentlig vet noe om, for du har ikke kvinnelige venner), så forteller kanskje disse mennene ting til sine kvinnelige venner som du som mannlig venn ikke vanligvis hører? Det betyr ikke at det er mindre sant det den kvinnelige vennen hører, men det betyr bare at mannen føler han kan snakke mer åpent med henne om bl.a følelser, dersom han synes det er vanskelig med gutta. (og her sier jeg ikke noe generelt, for ihvertfall blant mine kamerater, så er det veldig forskjellig om de snakker om følelser med kompisene også, kun med kvinnelige venner eller ikke i det hele tatt.) Det vil si at JEG, som kvinnelig venn, faktisk kan vite litt om en manns følelsesliv fordi mine mannlige venner faktisk forteller meg følelser de har som de kanskje ikke forteller kompisene sine!! Ergo, du ville ikke visst noe om disse følelsene! Nei, det er ikke mannfolk (for de mannfolka som prøver seg på her overser du totalt likevel), men det ER kvinnfolk med mannlige venner; ergo, kvinner som snakker med menn om ting menn (i din verden spesiellt!!) ikke snakker med andre menn om! Så hvem tror du vet mest? Den som egentlig KUN vet sine egne følelser, eller alle de som snakker med mange menn om menn og følelser? og får svar du aldri ville fått (ikke bare fordi du er mann, men fordi du har holdninger om dette som neppe gjør at en kamerat av deg føler seg fristet til å prate med deg om følelsene sine.) Jeg er helt enig med deg i at menn snakker hovedsaklig med kvinner om (egne) følelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krill Skrevet 6. november 2010 #4 Del Skrevet 6. november 2010 Og, - som svar på spørsmålet ditt: Jeg er nok ikke så flink til å si dette til venninnene mine, men har skrevet det på sms noen ganger. Jeg setter stor pris på de og er litt opptatt av at de skal få vite det. Var også i et bryllup hvor mannens forlover sa at han var glad i brudgommen. Tårene strømmet hos brudgommen og jeg husker jeg tenkte at vi jammen burde være flinkere til å uttrykke følelsene våre 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Chikako Skrevet 6. november 2010 #5 Del Skrevet 6. november 2010 (endret) Jeg er glad i vennene mine, men jeg sier det nær sagt aldri til dem. Det er ikke det man trenger å si, de vet at de betyr mye for meg. Det viser man gjennom hva man gjør for hverandre og at man kan vie oppmerksomhet til både små og store ting. Endret 6. november 2010 av Airi Chikako 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lightblue Skrevet 6. november 2010 #6 Del Skrevet 6. november 2010 Sier det til venninnene mine, men ikke kompiser av en eller annen grunn Klarer ikke å få meg til å gjøre det bare, tror jeg. Men de vet det uansett, så det går nok bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunniva81 Skrevet 6. november 2010 #7 Del Skrevet 6. november 2010 Sier det til venninnene mine en og annen gangen,ja.Men ikke så ofte sånn "glad i deg", men mer sånn "jammen jeg er jo glad i deg og vil deg ditt beste vet du" Eller noe i den dur. Men er det på sms f.eks, skriver vi enten love you, eller gid. Haha.. Fjortis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 6. november 2010 #8 Del Skrevet 6. november 2010 Jeg mener bare at mannfolk reserverer det å være "glad i" til dama og eventuelle barn. Er du ikke glad i mora di? Jeg er for dårlig til å fortelle vennene mine at jeg er glad i de. Har en kompis (og tidligere kollega) der det ble sagt ganske ofte mens vi jobba sammen, men utover det blir det sagt for sjelden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. november 2010 #9 Del Skrevet 6. november 2010 Nei, men det hender jeg sier jeg er glad for at de er mine venner . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piper Skrevet 6. november 2010 #10 Del Skrevet 6. november 2010 Jeg sier det til en venninne, for det faller seg naturlig å gjøre det.På lik linje som det faller seg naturlig å gi noen en klem, men ikke andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #11 Del Skrevet 6. november 2010 Nei jeg sier det ikke, og jeg vet egentlig ikke om jeg er det en gang. Jeg er ikke en person som knytter meg veldig til personer, og venner kommer og går. Hadde blitt helt feil for meg å si til venninner at jeg er glad i deg. Følelsene mine oven for venner er mer at jeg liker å være sammen med de, at jeg synes de er morsomme, kule eller koselige å snakke med. Den glad i følelsen har jeg ikke. Foreldrene mine, søstra mi, og tantebarna mine derimot er jeg glad i, og det har ikke noe med at jeg nødvendigvis synes de har en super personlighet eller at jeg elsker å tilbringe masse tid med de, men de har en egen plass i hjertet mitt og et bånd jeg aldri føler ovenfor venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ententyn44 Skrevet 6. november 2010 #12 Del Skrevet 6. november 2010 Mmm..Ja jeg sier det stadig vekk til mine venninner Og ofte til mine søstre Jeg har en god kamerat og han har jeg sagt det til ett par ganger. Han har derimot ikke sagt at han er glad i meg, men jeg vet han er det og det holder i massevis for meg Også gjør jeg små ting for de jeg er glad i for å vise at jeg er glad i de også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 6. november 2010 #13 Del Skrevet 6. november 2010 Jeg sier det til en venninne, for det faller seg naturlig å gjøre det.På lik linje som det faller seg naturlig å gi noen en klem, men ikke andre. Samme her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 6. november 2010 #14 Del Skrevet 6. november 2010 Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 6. november 2010 #15 Del Skrevet 6. november 2010 Jeg er lite flink til å snakke åpent om følelser selv med vennene mine, så nei, jeg sier sjelden at jeg er glad i dem. Det blir oftest på melding eller fylla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
geene Skrevet 6. november 2010 #16 Del Skrevet 6. november 2010 Jeg sier glad i deg når jeg føler det passer inn i situasjonen. Både til gutte- og jentevenner. Det blir ikke sagt så ofte, men nok til at jeg vet at de føler seg elsket. Å være glad i noen blir oftest uttrykt i handlinger fra min side Derfor blir det ofte litt følelsesladet når jeg sier at jeg er glad i dem og omvendt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thefainter Skrevet 6. november 2010 #17 Del Skrevet 6. november 2010 Ettersom 'Krill' er så sinna så måtte jeg opprette denne tråden hehe Altså, jeg påstår at kvinner tenker og føler "glad i", når det gjelder venner, i en mye større grad enn det menn gjør. Dette kan også skape uheldige misforståelser. Nei, jeg sier aldri at jeg er glad i vennene mine. Kanskje burde jeg begynne med det? Men samtidig så tenker jeg at jeg vil ikke være venner med noen jeg ikke er glad i, og regner med at vennene mine også tenker sånn, så da må de jo vite at jeg er glad i dem selv om jeg ikke sier det nettopp fordi jeg vil ha dem som venner Skape uheldige misforståelser? Hmm... Når jeg tenker etter så ser jeg at det faktisk kan muligens kan bli det. Det blir litt rart når jenter sier "jeg er glad i deg" til deg og bare ser på deg som en venn, mens jeg og mine kompiser sier "jeg er glad i deg" enten til en vi liker veldig godt som vi er interessert i eller til kjæresten vår (som vi også selvsagt liker veldig, veldig godt ) Er det dette du tenkte på, Steinar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colargol Skrevet 6. november 2010 #18 Del Skrevet 6. november 2010 (endret) Jeg sier "jeg er glad i deg" til foreldrene mine, søsken og noen få andre i slekta som jeg har et nært forhold til. Når det gjelder venner så bruker jeg de ordene til de som står meg nærme, men ofte er det når vi ikke har sett/snakket på lenge eller når noen av oss har det litt tungt eller kanskje helt motsatt -er veldig happy for tiden. Både jente og guttevenner, men det er altså forholdsvis få -kanskje en 10-12 stykker fra vennekretsen. Jeg har flere guttevenner som gjør det samme tilbake, og jeg vet også at noen av kompisene mine både klemmer og forteller at de er glade i hverandre til tider -selv om jeg mistenker at det oftest skjer med endel øl innabords eller under finale kamper i champions league och liknande! Men, jeg kan bruke den mer overfladiske "du aner ikke hvor glad jeg er i deg akkurat nå" til helt vilt fremmede mennesker om de har gjort noe som har reddet dagen min eller noe, for da kommer sånne ting plumpende ut av meg, helt ukontrollert. Har skjønt at enkelte reagerer på sånne gledesutbrudd, så nå prøver jeg å huske å si noe sånt som "du er en engel" eller "shit, du skal vite at du har gjort meg happy for resten av uka nå". Endret 6. november 2010 av Colargol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krill Skrevet 6. november 2010 #19 Del Skrevet 6. november 2010 Skape uheldige misforståelser? Hmm... Når jeg tenker etter så ser jeg at det faktisk kan muligens kan bli det. Det blir litt rart når jenter sier "jeg er glad i deg" til deg og bare ser på deg som en venn, mens jeg og mine kompiser sier "jeg er glad i deg" enten til en vi liker veldig godt som vi er interessert i eller til kjæresten vår (som vi også selvsagt liker veldig, veldig godt ) Er det dette du tenkte på, Steinar? Han tenkte nok på at du ikke må si "glad i deg" til venninnene dine, for da skjønner de at du vil ligge med de... Og hvis de sier at de er glade i deg, så tror du at det bare er å kjøre på.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 7. november 2010 #20 Del Skrevet 7. november 2010 Jeg sier gjerne til de nærmeste vennene mine at jeg er glad i dem, det faller seg veldig naturlig i vennegjengen vår:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå