Steinar40 Skrevet 8. november 2010 Forfatter #41 Del Skrevet 8. november 2010 Nå nei, det ligger nok heller i at jeg har fått god oppdragelse og har lært meg hva som faktisk er viktig i livet, allerede i ung alder. Misforstå meg rett, jeg mener ikke at det er noe galt med din innstilling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. november 2010 Forfatter #42 Del Skrevet 8. november 2010 Nå er jeg kanskje eldre enn deg Steinar og jeg har ikke din kynisme. Jeg opplever nå den mer romslige hverdagen. Lånene begynner å bli nedbetalt, ungene begynner å flytte hjemmefra og klarer seg selv. Økonomien blir bedre og man har mer tid. Man har muligheten til å være litt impulsiv og gjøre ting man har lyst til. Fordi man både har råd og tid. Vi bruker ikke mye penger på materialistiske ting. Det er ingen konkurranse med naboen når det gjelder hus, hytte, bil og båt. (har ikke bil engang jeg!) Ja, det er som jeg bruker å si - det finnes alltid noen unntak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 8. november 2010 #43 Del Skrevet 8. november 2010 Å leve til livets ende i et forhold som inneholder respekt, kjærlighet, vilje, lidenskap, erotikk og latter. MYE latter. Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 8. november 2010 #44 Del Skrevet 8. november 2010 Ikke har jeg særlig chabby-chick stil heller (sånn som "alle" blogger om) - har det bare chabby!!! Det er UT, det har homsene sagt, og jeg rakk aldri få det inn en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MikeWaters Skrevet 8. november 2010 #45 Del Skrevet 8. november 2010 "Å dyrke kunsten å elske uten å ønske å eie" M. Krohn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzee Skrevet 8. november 2010 #46 Del Skrevet 8. november 2010 Ja, det er som jeg bruker å si - det finnes alltid noen unntak Ja, og flere enn du tror!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzee Skrevet 8. november 2010 #47 Del Skrevet 8. november 2010 "Å dyrke kunsten å elske uten å ønske å eie" M. Krohn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. november 2010 Forfatter #48 Del Skrevet 8. november 2010 "Å dyrke kunsten å elske uten å ønske å eie" M. Krohn Ja, mannfolk er også rimelige forskjellige. "Dama er min private eiendom." Steinar X Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. november 2010 Forfatter #49 Del Skrevet 8. november 2010 Ja, og flere enn du tror!!! Ja, eller så er det kanskje flere unntak enn du tror? La oss anta at 10% utgjør unntakene ifra hva som er typisk for kvinner i denne sammenhengen (altså de som er mindre materialistiske enn hva som er typisk). I Norge er det ca 2.3 millioner kvinner i dag. 10% av 2.3 mill blir da 230 tusen unntak Så du har i hvert fall rett i at unntakene er mange Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzee Skrevet 8. november 2010 #50 Del Skrevet 8. november 2010 (endret) Ja, eller så er det kanskje flere unntak enn du tror? La oss anta at 10% utgjør unntakene ifra hva som er typisk for kvinner i denne sammenhengen (altså de som er mindre materialistiske enn hva som er typisk). I Norge er det ca 2.3 millioner kvinner i dag. 10% av 2.3 mill blir da 230 tusen unntak Så du har i hvert fall rett i at unntakene er mange Unntakene er flere enn hva du eller jeg tror? Hvor mange kjenner du / hvor mange kjenner jeg - i den ene eller andre kategorien? Hva betyr det å være materialistisk da? Hva er definisjonen? Man må jo definere det før man kan begynne å sette opp en statistikk? Endret 8. november 2010 av Lizzee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2010 #51 Del Skrevet 8. november 2010 Ja, eller så er det kanskje flere unntak enn du tror? La oss anta at 10% utgjør unntakene ifra hva som er typisk for kvinner i denne sammenhengen (altså de som er mindre materialistiske enn hva som er typisk). I Norge er det ca 2.3 millioner kvinner i dag. 10% av 2.3 mill blir da 230 tusen unntak Så du har i hvert fall rett i at unntakene er mange Men her vil man vel ha kategorier som: Ekstremt materialistisk Svært materialistisk midt-på-treet materialistisk. Lite materialistisk Finnes ikke materialistisk Sånn at selv om det er 10% som ikke er materialistiske = 230.000 - så betyr det ikke at 2.070.000 kvinner som har materialistiske ambisjoner i Norge!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MikeWaters Skrevet 8. november 2010 #52 Del Skrevet 8. november 2010 Men her vil man vel ha kategorier som: Ekstremt materialistisk Svært materialistisk midt-på-treet materialistisk. Lite materialistisk Finnes ikke materialistisk Sånn at selv om det er 10% som ikke er materialistiske = 230.000 - så betyr det ikke at 2.070.000 kvinner som har materialistiske ambisjoner i Norge!! Tull, det finnes bare 2 kategorier. Materialist og ikke-materialist. Ikke kompliser ting unødvendig, vi menn får vondt i hodet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. november 2010 Forfatter #53 Del Skrevet 8. november 2010 Men her vil man vel ha kategorier som: Ekstremt materialistisk Svært materialistisk midt-på-treet materialistisk. Lite materialistisk Finnes ikke materialistisk Sånn at selv om det er 10% som ikke er materialistiske = 230.000 - så betyr det ikke at 2.070.000 kvinner som har materialistiske ambisjoner i Norge!! Ja, det har du helt rett i selvfølgelig Hvis jeg da kan få foresette å gjette og spekulere helt vilt her, så ville jeg sagt at det foreligger omtrent på dette viset i dagens kvinnelige norske befolkning: Ekstremt materialistisk = 1% Svært materialistisk = 9% Midt-på-treet materialistisk = 80% Lite materialistisk = 9% Finnes ikke materialistisk = 1% Noen bedre? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wild bird Skrevet 8. november 2010 #54 Del Skrevet 8. november 2010 Personlig har jeg blitt mindre materialistisk etter som jeg ble eldre. Har aldri vært veldig materialistisk, men etter hvert som livserfaringen er blitt større, betyr det materialistiske mindre og mindre for meg. Kunne ikke brydd meg mindre om hvordan naboen har det. Det viktigste for meg, er at jeg føler meg rik innvendig. Ambisjonene for mitt forhold er fellesskap, gjensidighet, en å dele opplevelser med på godt og vondt, en å støtte seg til og gi støtte tilbake. Kjærlighet, omsorg, omtanke og et felles mål for samlivet. Og et godt sexliv så klart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. november 2010 Forfatter #55 Del Skrevet 8. november 2010 (endret) Unntakene er flere enn hva du eller jeg tror? Hvor mange kjenner du / hvor mange kjenner jeg - i den ene eller andre kategorien? Ikke nok hehe Hva betyr det å være materialistisk da? Hva er definisjonen? Man må jo definere det før man kan begynne å sette opp en statistikk? Ja, du. Hva betyr det egentlig å være materialistisk i et materialistisk samfunn. Jeg vil påstå at nesten alle er materialistiske, bare i større eller mindre grad. Samfunnet legger dessuten opp til at vi skal shoppe vilt og hemningsløst for å holde hjula i gang. Men la oss ta eksemplet "ny sofa". Her finnes det 2 ulike typer av materialistisk oppførsel, tenker jeg: 1. Hvor dyr og flott sofa kjøper man? 2. Hvor ofte bytter man ut den gamle med en ny? Oppførselen relatert til dette vil da belyse hvor "sofa"-materialistisk man er Etter min mening. Endret 8. november 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzee Skrevet 8. november 2010 #56 Del Skrevet 8. november 2010 Ja, du. Hva betyr det egentlig å være materialistisk i et materialistisk samfunn. Jeg vil påstå at nesten alle er materialistiske, bare i større eller mindre grad. Samfunnet legger dessuten opp til at vi skal shoppe vilt og hemningsløst for å holde hjula i gang. Men la oss ta eksemplet "ny sofa". Her finnes det 2 ulike typer av materialistisk oppførsel, tenker jeg: 1. Hvor dyr og flott sofa kjøper man? 2. Hvor ofte bytter man ut den gamle med en ny? Oppførselen relatert til dette vil da belyse hvor "sofa"-materialistisk man er Etter min mening. Jeg kjøpte ny sofa i fjor. Den forrige hadde jeg da hatt i 18 år. Den gamle var solid men hadde tydelig preg av å ha opplevd oppveksten til to gutter, noen katter og en hund! Fjærene begynte å bli dårlige også noe som ga utslag i noen solide "hull" her og der. Men er jeg da materialistisk bare fordi jeg kjøpte en forholdsvis dyr ny sofa? Den er ikke ultratrendy men dyr fordi den har god kvalitet. Målet er jo at den også skal vare lenge! (men dette er kanskje en ny tråd Steinar...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. november 2010 Forfatter #57 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg kjøpte ny sofa i fjor. Den forrige hadde jeg da hatt i 18 år. Den gamle var solid men hadde tydelig preg av å ha opplevd oppveksten til to gutter, noen katter og en hund! Fjærene begynte å bli dårlige også noe som ga utslag i noen solide "hull" her og der. Men er jeg da materialistisk bare fordi jeg kjøpte en forholdsvis dyr ny sofa? Den er ikke ultratrendy men dyr fordi den har god kvalitet. Målet er jo at den også skal vare lenge! (men dette er kanskje en ny tråd Steinar...) Nja, jeg syns vel egentlig at dette kan gå innunder kategorien; ambisjoner til sofaen i et forhold. Jeg personlig har sansen for å kjøpe god kvalitet som varer. Så lenge man har råd til det. Hvis man derimot ikke har råd til det, så er man for materialistisk, tenker jeg. Men ellers ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuith Skrevet 8. november 2010 #58 Del Skrevet 8. november 2010 Min forrige sofa plukket jeg opp på søppeldynga (de har et "gjenbrukstorg", dvs et område med tak over, der folk kan sette igjen brukbare møbler). Sofaen før der igjen ble kjøpt på Fretex. De siste 5 årene har jeg ikke eid sofa, da jeg ikke har plass til en. Jeg er forøvrig lykkelig samboer med en utrolig flott, men ikke akkurat rik mann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Skrevet 8. november 2010 #59 Del Skrevet 8. november 2010 Vi har blitt siste hjem for en sliten sofa som har vært gjennom et utall hunder, katter og sprettende unger. Den skulle egentlig kastes, men vi tok den og skal ha den til vi er ferdige å studere, da går den på bossplassen. Da skal vi inverstere i noe skikkelig som kan klare seg gjennom det samme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzee Skrevet 8. november 2010 #60 Del Skrevet 8. november 2010 Nja, jeg syns vel egentlig at dette kan gå innunder kategorien; ambisjoner til sofaen i et forhold. Jeg personlig har sansen for å kjøpe god kvalitet som varer. Så lenge man har råd til det. Hvis man derimot ikke har råd til det, så er man for materialistisk, tenker jeg. Men ellers ikke Da er vi enige. Jeg har sans for kvalitet som varer. Og da kan det godt koste litt. Billig og dårlig som bare må byttes ut er ikke god økonomi i lengden. Hvis man ikke har råd til det så er det bare dumt å sette seg i gjeld! (Rike mennesker som har råd til dyre ting er også materialistiske. Ikke bare de som kjøper dyrt fordi det er fint og dyrt, men så har de egentlig ikke råd. Men klart, sistnevnte er jo litt patetiske.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå