Gjest brutal_mann Skrevet 6. november 2010 #21 Del Skrevet 6. november 2010 Å leve til livets ende i et forhold som inneholder respekt, kjærlighet, vilje, lidenskap, erotikk og latter. MYE latter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #22 Del Skrevet 6. november 2010 Å leve til livets ende i et forhold som inneholder respekt, kjærlighet, vilje, lidenskap, erotikk og latter. MYE latter. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 6. november 2010 #23 Del Skrevet 6. november 2010 Ambisjoner med et forhold? Når jeg og kjære ble sammen tror jeg ikke det fantes noen ambisjoner, bare kjemi, tiltrekning og forelskelse. Nå som tiden har godt og vi bare trives bedre og bedre sammen er vel ambisjonen å fortsatt ha det hyggelig sammen, klare oss gjennom alle utfordringene som venter og tilslutt at forholdet skal ende opp som et ektskap og at det bærer frukter i form av barn Er ikke det "ambisjonen" med alle forhold? Man gidder jo ikke være i et forhold om man ikke håper at det skal vare? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 6. november 2010 Forfatter #24 Del Skrevet 6. november 2010 Der finner du ikke meg. Jeg har som tidligere sagt gammel sofa og gidder ikke sammenligne meg med naboen. Spør du meg så blir det vanvittig kjedelig med alle disse som konkurrerer - alle hjemmene deres ser jo klin like ute. Takke meg til mitt som er litt slitt og bohem aktig, vi er ikke så opptatt av status-symbol men at hjemme vårt skal være fylt med kjærlighet og at det skal være plass og tid til alle. Det er min ambisjon: tid og kjærlighet til hverandre. Og da driter vi i støv i krokene! Jaja, er vel et av disse berømte unntakene du da sikkert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cava Queen Skrevet 7. november 2010 #25 Del Skrevet 7. november 2010 http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=ambisjon&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&s=n&alfabet=n&renset=j Man kan ha ambisjoner om å hevde seg. Å hva er galt med å hevde seg? Betyr jo bare at man får til noe. Hvis man hevder seg godt innen kjærligheten - hva er galt med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cava Queen Skrevet 7. november 2010 #26 Del Skrevet 7. november 2010 Jaja, er vel et av disse berømte unntakene du da sikkert Kan man bli berømt av å ikke ha caffelatte-farge på veggene, mønstret tapet på én vegg i stua og stor sjeselong-sofa? Ikke har jeg særlig chabby-chick stil heller (sånn som "alle" blogger om) - har det bare chabby!!! Tenk om naboene heller hadde hermet etter meg!!! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cava Queen Skrevet 7. november 2010 #27 Del Skrevet 7. november 2010 Å leve til livets ende i et forhold som inneholder respekt, kjærlighet, vilje, lidenskap, erotikk og latter. MYE latter. 100% enig!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 7. november 2010 Forfatter #28 Del Skrevet 7. november 2010 Kan man bli berømt av å ikke ha caffelatte-farge på veggene, mønstret tapet på én vegg i stua og stor sjeselong-sofa? Ikke har jeg særlig chabby-chick stil heller (sånn som "alle" blogger om) - har det bare chabby!!! Tenk om naboene heller hadde hermet etter meg!!! :gjeiper: Problemet er at vi lever i et forbruksamfunn. Hvis ikke alle kjøper som gale så stopper hjula i samfunnet å gå rundt. Selv om det er helt sykt egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evalilja Skrevet 7. november 2010 #29 Del Skrevet 7. november 2010 Jeg syns det er veldig vanskelig faktisk. Når jeg ikke er i et parforhold så blir det rett og slett for abstrakt eller teoretisk. Men på et helt overordnet nivå så er det selvfølgelig å dele resten av livet i sammen med den ene rette dama. Føler det på samme måte. Jeg har ingen ambisjoner i dag fordi jeg har rett og slett ingen kjæreste. Men jeg hadde blitt veldig lykkelig om jeg fant en mann jeg kan dele livet mitt med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvis Skrevet 7. november 2010 #30 Del Skrevet 7. november 2010 Å leve til livets ende i et forhold som inneholder respekt, kjærlighet, vilje, lidenskap, erotikk og latter. MYE latter. Ja, fullstendig enig i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvis Skrevet 7. november 2010 #31 Del Skrevet 7. november 2010 Jaja, er vel et av disse berømte unntakene du da sikkert Her er også et unntak, det er nok flere unntak enn du tror. Her er det blanding av hummer og kanari, noe nytt og noe gammelt. Jeg liker 50- og 60-tallsting og har en del fra den tiden iblandet en dæsj nytt. Materialistisk vil jeg ikke påstå at jeg er, i den betydningen du legger i det, men jeg hadde hatt råd til å være det hvis jeg ønsket det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cava Queen Skrevet 8. november 2010 #32 Del Skrevet 8. november 2010 Problemet er at vi lever i et forbruksamfunn. Hvis ikke alle kjøper som gale så stopper hjula i samfunnet å gå rundt. Selv om det er helt sykt egentlig. Jada, sikkert. Men vet du om noen som går inn i et forhold med ambisjoner om å være materialistisk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 8. november 2010 #33 Del Skrevet 8. november 2010 Å leve til livets ende i et forhold som inneholder respekt, kjærlighet, vilje, lidenskap, erotikk og latter. MYE latter. Nå tror jeg du glemte å være bitter og sinna et lite øyeblikk, BM Godt formulert og en ambisjon jeg deler med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 8. november 2010 #34 Del Skrevet 8. november 2010 Altså: Ekteskap, baby 1, baby 2, baby 3, stasjonsvogn og kanskje en liten hund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. november 2010 Forfatter #35 Del Skrevet 8. november 2010 Jada, sikkert. Men vet du om noen som går inn i et forhold med ambisjoner om å være materialistisk? Kan ikke si jeg personlig vet om noen som helt åpenbart bare har gått etter det materielle, nei. Men jeg tror helt sikkert at en del gjør det også. Jeg tror faktisk også at det materielle blir viktigere med alderen. Når man er ung ( og dum ) så er det hovedsaklig forelskelsen og følelsene som betyr noe. Men etterhvert så oppdager de fleste folk at penger og materielle goder ikke er så dumt å ha mest mulig av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Skrevet 8. november 2010 #36 Del Skrevet 8. november 2010 Kan ikke si jeg personlig vet om noen som helt åpenbart bare har gått etter det materielle, nei. Men jeg tror helt sikkert at en del gjør det også. Jeg tror faktisk også at det materielle blir viktigere med alderen. Når man er ung ( og dum ) så er det hovedsaklig forelskelsen og følelsene som betyr noe. Men etterhvert så oppdager de fleste folk at penger og materielle goder ikke er så dumt å ha mest mulig av. Fullstenidig uenig. Jeg er student nå, og gleder meg til å få romsligere økonomi fordi jeg da kan ha en buffer og vite at jeg klarer meg med tanke på det økonomiske. Fordi jeg ikke har det nå, er det mye usikkerhet knyttet til økonomi, men det skal ikke mye til før jeg kan ha en mye romsligere hverdag. Å ha så man klarer seg er bra, det er absolutt noe det er lov å drømme om, men å ønske seg å ha mest mulig av materielle goder er det helt motsatt av hva jeg ønsker i et forhold. Jeg ønsker å ha mest mulig av gode følelser og fine opplevelser, og å ha romslig nok økonomi til at vi kan føle oss trygge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stefan Skrevet 8. november 2010 #37 Del Skrevet 8. november 2010 Gjensidig kjærlighet. Men dette er også noe som må vedlikeholdes. Slik at ingen tar den andre for gitt. Ellers synes jeg beskrivelsen til brutal_mann var treffende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. november 2010 Forfatter #38 Del Skrevet 8. november 2010 Fullstenidig uenig. Jeg er student nå, og gleder meg til å få romsligere økonomi fordi jeg da kan ha en buffer og vite at jeg klarer meg med tanke på det økonomiske. Fordi jeg ikke har det nå, er det mye usikkerhet knyttet til økonomi, men det skal ikke mye til før jeg kan ha en mye romsligere hverdag. Å ha så man klarer seg er bra, det er absolutt noe det er lov å drømme om, men å ønske seg å ha mest mulig av materielle goder er det helt motsatt av hva jeg ønsker i et forhold. Jeg ønsker å ha mest mulig av gode følelser og fine opplevelser, og å ha romslig nok økonomi til at vi kan føle oss trygge. Fortsatt ung og idealistisk forstår jeg Bare vent til du blir eldre og like kynisk som meg hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Skrevet 8. november 2010 #39 Del Skrevet 8. november 2010 Fortsatt ung og idealistisk forstår jeg Bare vent til du blir eldre og like kynisk som meg hehe Nå nei, det ligger nok heller i at jeg har fått god oppdragelse og har lært meg hva som faktisk er viktig i livet, allerede i ung alder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzee Skrevet 8. november 2010 #40 Del Skrevet 8. november 2010 Fullstenidig uenig. Jeg er student nå, og gleder meg til å få romsligere økonomi fordi jeg da kan ha en buffer og vite at jeg klarer meg med tanke på det økonomiske. Fordi jeg ikke har det nå, er det mye usikkerhet knyttet til økonomi, men det skal ikke mye til før jeg kan ha en mye romsligere hverdag. Å ha så man klarer seg er bra, det er absolutt noe det er lov å drømme om, men å ønske seg å ha mest mulig av materielle goder er det helt motsatt av hva jeg ønsker i et forhold. Jeg ønsker å ha mest mulig av gode følelser og fine opplevelser, og å ha romslig nok økonomi til at vi kan føle oss trygge. Synes du har gode tanker jeg. Fortsatt ung og idealistisk forstår jeg Bare vent til du blir eldre og like kynisk som meg hehe Nå er jeg kanskje eldre enn deg Steinar og jeg har ikke din kynisme. Jeg opplever nå den mer romslige hverdagen. Lånene begynner å bli nedbetalt, ungene begynner å flytte hjemmefra og klarer seg selv. Økonomien blir bedre og man har mer tid. Man har muligheten til å være litt impulsiv og gjøre ting man har lyst til. Fordi man både har råd og tid. Vi bruker ikke mye penger på materialistiske ting. Det er ingen konkurranse med naboen når det gjelder hus, hytte, bil og båt. (har ikke bil engang jeg!) Så stå på Airi!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå