Gå til innhold

Hva slags ambisjoner har du med et forhold?

Steinar40

Anbefalte innlegg

Personlig så kan jeg ikke tenke meg noe mer klamt og ekkelt enn menn som skal være "romantiske" fordi de har sett det på en eller annen skalt "jente"film, og antar vi liker det. Jeg vet dette kan høres litt brutalt ut. Men roser og te-lys? Ja, til sitt bruk, men en mann som ser meg for den jeg er, og viser meg det ved gi meg hverdagslige oppmerksomheter som passer til meg og min personlighet og min humor. DET er flott det.

Eksempelvis, min mest romantiske minner så langt, og det er ikke et telys eller en rose in sight.

han som tok meg med i lekebutikk, hvor vi prøvde alle lekene, også fikk jeg en tiara og en snøkule hvor det sto "Once Upon a Time Starts Now!"

En annen var 1001 filmer du må se før du dør, boken. Strålende.

"Do my tits look big in this shirt" Teskjorte.

Cola, dispril, kaffe og sjokolade-croissant på døra dagen etter en fuktig kveld på byen.

Jeg er så enig! Til og med t-skjorta hadde passet meg, men av ganske motsatt grunn, tror jeg ;)

Blomster og konfekt tror jeg aldri jeg vil få av kjæresten min, og heldigvis for det. Den første gaven han ga meg var en samleboks med forskjellige sorter kaffe- og espressobønner, og jeg har aldri følt meg så forstått noen gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke sant, det er så fantastisk med den forståelsen.

Og den te-skjorta, for meg var det bare A) så morsomt og B) at han turde og C) at han skjønte at jeg ikke kom til å bli støtt, men le meg fillete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig! Til og med t-skjorta hadde passet meg, men av ganske motsatt grunn, tror jeg ;)

Blomster og konfekt tror jeg aldri jeg vil få av kjæresten min, og heldigvis for det. Den første gaven han ga meg var en samleboks med forskjellige sorter kaffe- og espressobønner, og jeg har aldri følt meg så forstått noen gang :)

Romantisk må vel ikke bare være blomster, diamanter og levende lys og en mann i kjole og hvitt? Jeg syns det er romantisk å sitte i armkroken til min kjære og se på nyhetene sammen, og det er jo noe man også kan gjøre i hverdagen, sånn hverdagsromantikk.

Endret av Prøvis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romantisk må vel ikke bare være blomster og levende lys og en mann i kjole og hvitt? Jeg syns det er romantisk å sitte i armkroken til min kjære og se på nyhetene sammen, og det er jo noe man også kan gjøre i hverdagen.

Det er jeg enig i. Opplever man det som grå hverdag, er det mye å vinne på å gjøre noe med forventningene sine, tror jeg. Og å skape magi av små ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant, det er så fantastisk med den forståelsen.

Og den te-skjorta, for meg var det bare A) så morsomt og B) at han turde og C) at han skjønte at jeg ikke kom til å bli støtt, men le meg fillete.

Hadde samme opplevelse med en t-skjorte det sto "Who needs big tits when you got an ass like this?" på. Utrolig klein, men ganske på kornet og ganske tøft gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med dere!

Nå er jeg så bortskjemt at jeg faktisk får middag stort sett hver eneste dag, men den dagen han ringte meg da jeg var på vei hjem og lurte på om jeg hadde noen planer for kvelden og overrasket med fyr i ovnen, madrass på gulvet og oljemassasje.. vel da var jeg relativt mo i knærne gitt.

Av andre romantiske påfunn: Vannmelon en varm sommerdag, Donaldblad, kinderegg på døra til påske og å våkne smått fyllesjuk dagen derpå og blir møtt med "det er så fint å våkne sammen med deg".

Det er helt mulig å være romantisk uten dress og styr - men jeg syns nå det av og til er hyggelig å blir gjort stas på med blomster og levende lys også jeg da... :sjenert: Poenget er at det er flest hverdager - og det er mye godt i de dagene og.

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt mulig å være romantisk uten dress og styr - men jeg syns nå det av og til er hyggelig å blir gjort stas på med blomster og levende lys også jeg da... :sjenert: Poenget er at det er flest hverdager - og det er mye godt i de dagene og.

Helt klart, det er hyggelig med blomster og greier innimellom også. Men jeg tror at vi må ha litt hverdagsromantikk også for å holde oppe gløden mellom de "store" romantiske opplevelsene.

Endret av Prøvis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart, det er hyggelig med blomster og greier innimellom også. Men jeg tror at vi må ha litt hverdagsromantikk også for å holde oppe gløden mellom de "store" romantiske opplevelsene.

Helt enig og det er de små tingene, et blikk, en klem, litt omsorg på en svart dag som virkelig gjør det for meg i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboern min tenner stearinlysene vi har rundt i stua uansett han. Ikke for å være romantisk - men fordi han liker det. Og det gjør jeg også.

Det mest romantiske er vel når noen gjør noe for deg bare fordi de forstår du trenger det. Uten at du har bedt dem om å gjøre det. Og da handler det om å kjenne hverandre. Den tryggheten det representerer er ganske romantisk synes jeg.

Ellers å synes jeg at barnefri med champagnefrokost i senga er ganske romantisk da!!! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboern min tenner stearinlysene vi har rundt i stua uansett han. Ikke for å være romantisk - men fordi han liker det. Og det gjør jeg også.

Det mest romantiske er vel når noen gjør noe for deg bare fordi de forstår du trenger det. Uten at du har bedt dem om å gjøre det. Og da handler det om å kjenne hverandre. Den tryggheten det representerer er ganske romantisk synes jeg.

Ellers å synes jeg at barnefri med champagnefrokost i senga er ganske romantisk da!!! :rødme:

Ja, enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters

Romantikk handler ofte om å lytte, prøve å få meg seg hva som gjør dagen flott for den vi er sammen med uten at de nødvendigvis behøver å stave det ut for deg.

Gjør noe nytt, annerledes og overraskende. Små forandringer i en hektisk hverdag, følelsen av at vi ser hverandre og har et unikt bånd som "ingen" andre i verden har - det kan bety mye for kjærligheten.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romantikk handler ofte om å lytte, prøve å få meg seg hva som gjør dagen flott for den vi er sammen med uten at de nødvendigvis behøver å stave det ut for deg.

Gjør noe nytt, annerledes og overraskende. Små forandringer i en hektisk hverdag, følelsen av at vi ser hverandre og har et unikt bånd som "ingen" andre i verden har - det kan bety mye for kjærligheten.

Du er en likandes kar du!!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Jeg ser ikke at det er noen motsetning mellom BM's definisjon og den virkelige verden. Hva er problemet?

Helt ærlig? Å finne noen som deler samme motivasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig? Å finne noen som deler samme motivasjonen.

Klart det - men jeg har greit det jeg. Og det er jo flere her inne som deler den, så det er nok håp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fullt mulig å ha det litt romantisk i hverdagen også, som sagt hverdagen blir det man gjør den til.

Men trenger virkelig hverdagen å være så veldig romantisk?

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer du sliten hjem og har jobbet overtid så blir du mye mer glad for at middagen er ferdig enn om du får en bukett med roser!

Det er hverdagen!!! Og det skjedde meg i går. Hadde jeg kommet hjem til noen som sto der med en såkalt romantisk blomsterbukett, og som ventet på at JEG skulle lage mat så hadde det ikke vært mye romantisk skal jeg love dere!!! :gjeiper:

Jepp, dette er ekte romantikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Men trenger virkelig hverdagen å være så veldig romantisk?

Det er jo hverdagsromantikken som er viktigst. Høytidsromantikk klarer en hver trestokk å levere et par ganger i året.

Så spørs det hva man legger i hverdagsromantikk. For meg er det at mannen min spør hvordan dagen min har vært, at jeg spør han om det samme. At begge kan fortelle, og den andre hører etter og kommer med kommentarer.

At vi kan sitte inntil hverandre i sofa`n og høre musikk eller se film.

At vi sitter og skravler sammen om kveldene. At han ringer meg flere ganger hver kveld når han er ute på jobb.

De små tingene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo hverdagsromantikken som er viktigst. Høytidsromantikk klarer en hver trestokk å levere et par ganger i året.

Så spørs det hva man legger i hverdagsromantikk. For meg er det at mannen min spør hvordan dagen min har vært, at jeg spør han om det samme. At begge kan fortelle, og den andre hører etter og kommer med kommentarer.

At vi kan sitte inntil hverandre i sofa`n og høre musikk eller se film.

At vi sitter og skravler sammen om kveldene. At han ringer meg flere ganger hver kveld når han er ute på jobb.

De små tingene.

Tror det er mange par som har lite å prate om i sammen etterhvert, ja.

Og da blir jo det et problem.

Men dette romantikkbehovet damemennesker har, kan faktisk være slitsomt. Og jo mer urealistiske forventningene blir, desto mer slitsomt selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...