Steinar40 Skrevet 6. november 2010 #1 Skrevet 6. november 2010 Ho derre 'Cava Queen' får jo aldri ut fingern, så da blir jeg nødt til å starte denne tråden selv! Altså, hva slags ambisjoner har du med et forhold? Flott om mannfolka her kunne svare også. Helst helt ærlig da selvfølgelig
Krill Skrevet 6. november 2010 #2 Skrevet 6. november 2010 (endret) Nå? "Til døden skiller oss ad" Jeg er lei av å flakse.. Og jeg er snart "gammel"... Endret 6. november 2010 av Krill
Lizzee Skrevet 6. november 2010 #3 Skrevet 6. november 2010 Ho derre 'Cava Queen' får jo aldri ut fingern, så da blir jeg nødt til å starte denne tråden selv! Altså, hva slags ambisjoner har du med et forhold? Flott om mannfolka her kunne svare også. Helst helt ærlig da selvfølgelig Du vil ikke "starte ballet" med å fortelle om dine egne ambisjoner for et forhold da? Gi oss noen eksempler på hva du tenker på.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #4 Skrevet 6. november 2010 Mine ambisjoner med et forhold er selvfølgelig å få noen til å forsørge meg!!!
Anglofil Skrevet 6. november 2010 #5 Skrevet 6. november 2010 Ambisjoner jeg har med et forhold? Vel, jeg synes det er deilig å føle meg elsket, og det er deilig å elske noen tilbake. Ingenting er bedre enn å ha noen som er der for meg når jeg er nedfor eller som jeg kan dele gleder med. Samme som at jeg også synes det er flott å kunne være der for kjæresten min når han trenger det. Ambisjonen er derfor at vi lever sammen livet ut med de gleder og sorger det innebærer. Mvh Yvonne 1
Cava Queen Skrevet 6. november 2010 #6 Skrevet 6. november 2010 (endret) Ho derre 'Cava Queen' får jo aldri ut fingern, så da blir jeg nødt til å starte denne tråden selv! Altså, hva slags ambisjoner har du med et forhold? Flott om mannfolka her kunne svare også. Helst helt ærlig da selvfølgelig ...var litt treig ja!!! :gjeiper: Vi snakket vel om ambisjoner som oppussing og sånn også gjorde vi ikke? At kvinner lettere hadde ambisjoner som oppussing enn hva menn har. Endret 6. november 2010 av Cava Queen
Gjest wild bird Skrevet 6. november 2010 #7 Skrevet 6. november 2010 Steinar, du har tidligere startet en identisk tråd. Dra fram igjen den, så får vi se hvor mange sider den kan komme opp i.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #8 Skrevet 6. november 2010 Jeg ønsker meg en mann som er min beste venn. En som jeg trives godt sammen med, og en som trives godt sammen med meg. En som elsker meg akkurat som jeg er. Vi må begge ønske en fremtid sammen. Vi må være snille mot hverandre og støtte hverandre. Vi må ha tillit til hverandre og kunne stole på hverandre. Vi må ha like verdier, f.eks monogami. Vi må ha ganske likt energinivå og vi må kunne gjøre ting både sammen og hver for oss. Jeg blir kvalt hvis vi skal prate og gjøre ting sammen hele tiden. Vi må ikke stå for langt fra hverandre politisk og religiøst. Og god sex hadde heller ikke vært så dumt, men den mannen som jeg velger å leve sammen med kommer jeg til å elske selv om han blir impotent. Også hadde jeg blitt veldig glad hvis han etterhvert hadde lyst til å bo i huset i skogen sammen med meg. Han bør helst være noen år eldre enn meg, han må ikke være materialistisk, han må være uformell og ikke forfengelig. Hvis jeg ikke finner han vil jeg heller leve alene. Det er faktisk veldig fint å leve alene også. 1
Nuith Skrevet 6. november 2010 #9 Skrevet 6. november 2010 Mine ambisjoner med et forhold? Å ha en å dele resten av livet med, både gleder og sorger. 1
Gjest Tidssone Skrevet 6. november 2010 #10 Skrevet 6. november 2010 Å ha ambisjoner betyr det samme som å ha lyst til å hevde seg. La oss si det på den måten at jeg ikke har noen ambisjoner med et forhold.
Cava Queen Skrevet 6. november 2010 #11 Skrevet 6. november 2010 Å ha ambisjoner betyr det samme som å ha lyst til å hevde seg. La oss si det på den måten at jeg ikke har noen ambisjoner med et forhold. Det er vel litt feil definisjon. Ambisjon er vel mer en målsetting. At det er noe man ønsker å få gjennomført. Spørsmålet kan derfor også være: Hva er din målsetning med forholdet? Hva ønsker man å få ut av et forhold?
Gjest Airi Skrevet 6. november 2010 #12 Skrevet 6. november 2010 Jeg ønsker å få mange gode år, mye bra sex og flust med friske, rødkinnede barn, mange turer i parker, mange dype samtaler, mange varme klemmer og mange hyggelige timer foran peisen. Kort sagt, ha det like fint som nå, men spe på med peis og unger i tillegg etterhvert. 3
Gjest Airi Skrevet 6. november 2010 #13 Skrevet 6. november 2010 Å ha ambisjoner betyr det samme som å ha lyst til å hevde seg. La oss si det på den måten at jeg ikke har noen ambisjoner med et forhold. Definisjonen på ambisjon er målsetning, i følge bokmålsordboka mi. Det er vel greit å ha?
Lizzee Skrevet 6. november 2010 #14 Skrevet 6. november 2010 Jeg ønsker å få mange gode år, mye bra sex og flust med friske, rødkinnede barn, mange turer i parker, mange dype samtaler, mange varme klemmer og mange hyggelige timer foran peisen. Kort sagt, ha det like fint som nå, men spe på med peis og unger i tillegg etterhvert. Enig med deg! Har fått unger jeg, men ikke peis! Ambisjonen min med et forhold er at vi skal være hverandres nærmeste støttespillere og fortrolige. At man har noen å komme hjem til som er glad i en og at man er det samme for den personen. Ambisjonen er også å kunne få være seg selv med sin partner på godt og vondt. At forholdet skal bli så sterkt og trygt at man kan tåle motgang og vonde ting uten at "verden går under" av den grunn.
Gjest Tidssone Skrevet 6. november 2010 #15 Skrevet 6. november 2010 Definisjonen på ambisjon er målsetning, i følge bokmålsordboka mi. Det er vel greit å ha? Ikke i følge min ordbok. Da er en ambisjon det samme som et ønske om å hevde seg. Jeg har aldri brukt ordet ambisjon som det samme som en målsetting. "Jeg har ambisjoner på noen områder i livet" betyr det samme som "Jeg ønsker å hevde meg på noen områder i livet."
Cava Queen Skrevet 6. november 2010 #16 Skrevet 6. november 2010 Ikke i følge min ordbok. Da er en ambisjon det samme som et ønske om å hevde seg. Jeg har aldri brukt ordet ambisjon som det samme som en målsetting. "Jeg har ambisjoner på noen områder i livet" betyr det samme som "Jeg ønsker å hevde meg på noen områder i livet." Hvilken ordbok er det du bruker? Ambisjon betyr faktisk målsetning! At man ønsker å oppnå sine drømmer, håp og har et ønsker om å få til noe. Noen kan selvfølgelig hevde seg med disse tingene. Men da tenker man vel mer konkurranse-situasjon (man kan hevde seg godt innenfor en sportsgren f.eks.). Og samliv er jo ingen konkurranse.
Steinar40 Skrevet 6. november 2010 Forfatter #17 Skrevet 6. november 2010 ...var litt treig ja!!! :gjeiper: Vi snakket vel om ambisjoner som oppussing og sånn også gjorde vi ikke? At kvinner lettere hadde ambisjoner som oppussing enn hva menn har. Ja, jeg må nok faktisk påstå at dere kvinner er beryktet når det gjelder oppussing og materialistisk konkurranse med naboer og bekjente
Steinar40 Skrevet 6. november 2010 Forfatter #18 Skrevet 6. november 2010 Du vil ikke "starte ballet" med å fortelle om dine egne ambisjoner for et forhold da? Gi oss noen eksempler på hva du tenker på. Jeg syns det er veldig vanskelig faktisk. Når jeg ikke er i et parforhold så blir det rett og slett for abstrakt eller teoretisk. Men på et helt overordnet nivå så er det selvfølgelig å dele resten av livet i sammen med den ene rette dama.
Cava Queen Skrevet 6. november 2010 #19 Skrevet 6. november 2010 Ja, jeg må nok faktisk påstå at dere kvinner er beryktet når det gjelder oppussing og materialistisk konkurranse med naboer og bekjente Der finner du ikke meg. Jeg har som tidligere sagt gammel sofa og gidder ikke sammenligne meg med naboen. Spør du meg så blir det vanvittig kjedelig med alle disse som konkurrerer - alle hjemmene deres ser jo klin like ute. Takke meg til mitt som er litt slitt og bohem aktig, vi er ikke så opptatt av status-symbol men at hjemme vårt skal være fylt med kjærlighet og at det skal være plass og tid til alle. Det er min ambisjon: tid og kjærlighet til hverandre. Og da driter vi i støv i krokene!
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #20 Skrevet 6. november 2010 Hvilken ordbok er det du bruker? Ambisjon betyr faktisk målsetning! At man ønsker å oppnå sine drømmer, håp og har et ønsker om å få til noe. Noen kan selvfølgelig hevde seg med disse tingene. Men da tenker man vel mer konkurranse-situasjon (man kan hevde seg godt innenfor en sportsgren f.eks.). Og samliv er jo ingen konkurranse. http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=ambisjon&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&s=n&alfabet=n&renset=j
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå