Gjest Pittelillemeg Skrevet 6. november 2010 #1 Del Skrevet 6. november 2010 Hei! Jeg syns å huske at jeg en gang leste at noen sa man kunne ha Biosilk-oljen i hårfarge når man farget håret. Det skulle gi mer glans og fargen skulle visst bli enda finere. Kan noen bekrefte/avkrefte dette, og i tilfelle bekrefte kan noen fortelle meg hvordan jeg gjør det? Har jeg bare oljen i hårfargen? Hvor mye? Takker på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FatallyYours Skrevet 6. november 2010 #2 Del Skrevet 6. november 2010 det aner jeg ikke, men er veldig intr å vite svaret! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bella_ Skrevet 6. november 2010 #3 Del Skrevet 6. november 2010 Tror det var hvis man bleket håret at man kunne ha det i blekingen.Hvis jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pittelillemeg Skrevet 6. november 2010 #4 Del Skrevet 6. november 2010 Tror det var hvis man bleket håret at man kunne ha det i blekingen.Hvis jeg ikke tar helt feil. Men kun i blekingen, ikke i hårfargen? Jeg vurderte å prøve det i dag når jeg skulle farge håret, men turte ikke da man jo aldri vet hvordan stoffer reagerer med hverandre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2010 #5 Del Skrevet 17. november 2010 noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bella_ Skrevet 17. november 2010 #6 Del Skrevet 17. november 2010 (endret) Jeg leste at blekingen blir tatt opp fortere hvis man har i den oljen og man får mer glans og ikke så slitt hår.Det skader jo ikke uansett hvis du smører håret ditt med det før du setter i farge.De loreal fargene excelance eller hva de heter:)Inneholder en olje/krem som man tar i før fargen for at fargen skal trekke inn ekstra godt og gi glans. Endret 17. november 2010 av Bella_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bella_ Skrevet 17. november 2010 #7 Del Skrevet 17. november 2010 Fant dette på bloggen til en jente hun skrev ganske bra om BIOSILK.Så dere kan med trygghet bruken det i hårfarge jenter. Silkeoljen fra BioSilk er himmelsendt for norske kropper! Dette vidunderet kan brukes på så mangt; * Tørr hud * Eksem (bevist effekt på atopisk eksem) * Tørt hår (gjør håret mer glansfullt og går inn i fiberlag og skjellag og reparerer) * Kan brukes i fargeblanding for å få en mer holdbar farge * Arr * Kviser * Sår * Tørre neglebånd * Tørr hodebunn * I badevannet for å få silkehud * Spedbarn og barn generellt * Brannsår * Psoreasis * Myke negler som ofte sprekker * Gravide mager for å forhindre strekkmerker * Strekkmerker/Dype arr * Som hodebunnskur * Sminkefjerner * Leave-in balsam * I shampooen! * Perfekt før føning/bruk av rettetang eller krølltang * og mye mer!! Dette er et av få produkter som er for bra til å være sann og faktisk er så bra som det lover. Bruk den både på hud og hår, den hjelper på det meste! Jeg har aldri prøvd et lignende produkt. Jeg sliter selv med tørr hud på høsten og vinteren og begynte å få det nå som det er så kaldt i lufta. Dette klødde noe forferdelig som igjen førte til at jeg klora meg en del spesiellt nedover føttene. Redningen var at Ulset AS (importør og leverandør i Norge på BioSilk, Chi osv) kom på skolen og hadde et foredrag for oss om fordelene ved silkeolje! Jeg hadde jo prøvd silkeoljen deres før men det var mest på hendene og hadde egentlig ikke tenkt så mye over det. De fortalte i det lange og det brede om hvor fantastisk dette skulle være. Jaha, tenkte jeg, men det endte med at jeg kjøpte en flaske for å prøve å forebygge at føttene mine endte opp som en slagmark etter mine kloringer om natta osv. Å joda, silkeoljen gikk inn i huden og jobbet med en gang og etter et par dager med silkeoljen merker jeg at huden min er helt forandret. Mitt syn på "bodybutter", body lotion og alt det der er helt forandret etterpå! De blir jo vasket av igjen og er så parfymerte og overfladiske at jeg vurderer å slutte helt med det. Silkeoljen går inn i huden og reparerer og gjenoppbygger hudens vitalitet og elastitet. Det eneste som fungerer på min hud er faktisk silkeolje! Jeg begynte også å få et utslett på håndleddet etter et armbånd jeg må ha ligget på eller noe, for det hadde "skåret" seg inn i huden min og lagd et såkalt overflødig utslett. Jeg smurte på silkeoljen, og hva skjer? Etter noen timer er utslettet helt borte. Det samme skjedde med mine oppsprukne neglebånd. De er reparert og hendene mine både ser og føles helt annerledes ut etter noen dagers bruk av silkeolje. Jeg går også rundt og smører siljeolje i håret mitt som har blitt behandlet en del, først med bleking og nå med flere runder med hårfarge. Håret er så glansfullt og føles som en drøm nå! Jeg anbefaler silkeolje på det sterkeste til alle sammen! BioSilk er å få kjøpt på over 2000 frisørsalonger i Norge, og om du er usikker på hvor du kan få tak i det i Trondheim så har Stars&Bangs iallefall! 399,- må du ut med for en flaske på 150 ml og den er så drøy at du kan ha den i 6-12 mnd alt etter hvor mye du bruker den, såklart! Og forresten, skal du ta striper, bleke eller farge håret så be frisøren om å bruke Silk Therapy i farge/bleke-blandingen. Ved bleking vil silkeoljen reparere og hjelpe til med å holde hårets glans og "helse" intakt. Ved farge i kombinasjon med varme gjør at fargen sitter mye bedre og du vil få en helt annen glans enn uten silkeoljen! Dette produktet er fantastisk og alle har råd til dette mot alle slags billige produkter som du går lei av fordi de ikke funker! Prøv den og du vil merke forskjellen! 399 kroner er ingenting for sunt, glansfullt hår og for en hud som tåler mer og ser bedre ut. 0 * + Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Regineh Skrevet 18. november 2010 #8 Del Skrevet 18. november 2010 wow! i'm sold! dette må eg få tak i !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #9 Del Skrevet 18. november 2010 Er det den samme oljeblenden som denne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bella_ Skrevet 18. november 2010 #10 Del Skrevet 18. november 2010 Er det den samme oljeblenden som denne? Aner ikke,men det er denne vi snakker ombiosilk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #11 Del Skrevet 18. november 2010 Cyclomethicone, Dimethicone, SD Alcohol 40-B, C12-15 Alkyl Benzoate, Ethyl Ester of Hydrolyzed Silk, Panthenol, Phenoxyethanol,Methylparaben, Propylparaben, Parfum (Fragrance). Hexyl Cinnamic Aldehyde, Benzyl Benzoate, Linalool, Gamma Methyl Ionone, Citronellol, Lilial, Hydroxy Citronellol, Geraniol, Eugenol Er jo bare silikoer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bella_ Skrevet 18. november 2010 #12 Del Skrevet 18. november 2010 Det er slag på biosilk på blivakker.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 18. november 2010 #13 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg leste at blekingen blir tatt opp fortere hvis man har i den oljen og man får mer glans og ikke så slitt hår.Det skader jo ikke uansett hvis du smører håret ditt med det før du setter i farge.De loreal fargene excelance eller hva de heter:)Inneholder en olje/krem som man tar i før fargen for at fargen skal trekke inn ekstra godt og gi glans. Serumet i den hårfargen er IKKE til den bruken du beskriver! Tvert i mot, brukes den slik er hele vitsen borte... Exelance har en voken målgruppe og mange opplever at håret blir tørrere og sprøere når de blir eldre. Spesielt tupene våre er naturlig tørrere og sprøere enn resten av håret og suger derfor bedre til seg farge. Av den grunn opplever mange at tuppene blir mørkere enn resten av håret. Serumet man får med i exelance hårfarge er laget for å brukes på hårtuppene. Da vil den gi fuktighet og legge seg som en beskyttende film rundt hårstrået så det ikke suger til seg like mye farge. Da får man en gjevn farge i hele håret og slipper unna de mørke tuppene. med andre ord, dette skal IKKE i hele håret og det skal ikke gjøre at fargen tas bedre opp i håret, tvert i mot... Har du ikke tørre typper kan du droppe serumet og farge håret som vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bella_ Skrevet 18. november 2010 #14 Del Skrevet 18. november 2010 Serumet i den hårfargen er IKKE til den bruken du beskriver! Tvert i mot, brukes den slik er hele vitsen borte... Exelance har en voken målgruppe og mange opplever at håret blir tørrere og sprøere når de blir eldre. Spesielt tupene våre er naturlig tørrere og sprøere enn resten av håret og suger derfor bedre til seg farge. Av den grunn opplever mange at tuppene blir mørkere enn resten av håret. Serumet man får med i exelance hårfarge er laget for å brukes på hårtuppene. Da vil den gi fuktighet og legge seg som en beskyttende film rundt hårstrået så det ikke suger til seg like mye farge. Da får man en gjevn farge i hele håret og slipper unna de mørke tuppene. med andre ord, dette skal IKKE i hele håret og det skal ikke gjøre at fargen tas bedre opp i håret, tvert i mot... Har du ikke tørre typper kan du droppe serumet og farge håret som vanlig. Du kunne ikke tatt mer feil på pakkingen står det at man skal ta det i hele håret utenom hårroten.Har fakktisk brukt denne fargen flere ganger og lest instruksjonen og meningen med seriumet er at den skal beskytte håret og fargen skal gi mer glans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 18. november 2010 #15 Del Skrevet 18. november 2010 (endret) Hmm, da er det rart L'oreal-frisørene har sagt noe helt annet hver gang jeg har vært på kurs med dem (4 ganger). Og at l'oreal sin hjelpetelefon har skylt på serumet når kundene kommer tilbake og klager på at de har fått blass farge. Samme forklaring, serumet skal kun i tuppene, ikke i resten av håret. Men så klart, de som jobber med hårfargen og er de som skal lære opp selgerne vet hellt sikkert ikke hva de snakker om, heller ikke de frisørene som sitter i hjelpetelefonetjenesten deres. Om du leser pakkningsvedlegget står det at den skal påføres i lengden av håret for å beskytte. At den skal gjøre at hårfargen tas bedre opp er ikke nevnt med ett eneste ord. Beskytte tørre tupper og lengder, ja. Gjøre at hårfargent as bedre opp? Nei... Tvert i mot. Endret 18. november 2010 av Lykkelitenen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bella_ Skrevet 18. november 2010 #16 Del Skrevet 18. november 2010 Hmm, da er det rart L'oreal-frisørene har sagt noe helt annet hver gang jeg har vært på kurs med dem (4 ganger). Og at l'oreal sin hjelpetelefon har skylt på serumet når kundene kommer tilbake og klager på at de har fått blass farge. Samme forklaring, serumet skal kun i tuppene, ikke i resten av håret. Men så klart, de som jobber med hårfargen og er de som skal lære opp selgerne vet hellt sikkert ikke hva de snakker om, heller ikke de frisørene som sitter i hjelpetelefonetjenesten deres. Ta å les på baksiden av pakken neste gang du skal i butikken så kan du se hva som står der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 18. november 2010 #17 Del Skrevet 18. november 2010 (endret) Ta å les på baksiden av pakken neste gang du skal i butikken så kan du se hva som står der.. http://www.loreal-paris.se/artiklar/excellence-instruktioner-for-anvandning.aspx 1. Skydda håret innan behandlingen APPLICERA Skyddande serum PÅ TORRT, ICKE FÖRTVÄTTAT HÅR. Koncentrera dig på de skadade delarna av håret, i synnerhet TOPPARNA. Massera topparna lätt. För att färgen ska fästa så bra som möjligt ska du INTE APPLICERA Skyddande serum PRECIS VID RÖTTERNA. For at fargen skal sette seg best skal du ikke påføre serumet ved hårrøttene, dvs det håret som er friskt. For de fleste av oss vil de si de første 10-15 cm av håret. Endret 18. november 2010 av Lykkelitenen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bella_ Skrevet 18. november 2010 #18 Del Skrevet 18. november 2010 http://www.loreal-paris.se/artiklar/excellence-instruktioner-for-anvandning.aspx 1. Skydda håret innan behandlingen APPLICERA Skyddande serum PÅ TORRT, ICKE FÖRTVÄTTAT HÅR. Koncentrera dig på de skadade delarna av håret, i synnerhet TOPPARNA. Massera topparna lätt. För att färgen ska fästa så bra som möjligt ska du INTE APPLICERA Skyddande serum PRECIS VID RÖTTERNA. For at fargen skal sette seg best skal du ikke påføre serumet ved hårrøttene, dvs det håret som er friskt. For de fleste av oss vil de si de første 10-15 cm av håret. HÅR RØTTENE ja,men man kan ta det i resten av håret.Ikke slik du da bare TUPPENE;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 18. november 2010 #19 Del Skrevet 18. november 2010 Det menes det friske håret, dvs hårrøttene og utover frem til det begynner å bli tørt, dvs en god del cm for de fleste (med mindre du har ekstremt langt hår vil du da sitte igjen med typpene og litt av lengden). Fortsatt ikke snakk om hele håret slik som du påstår, og uansett hvordan du vrir og vender på det, serumet får ikke hårfargen til å sitte bedre, tvert i mot, uansett hvor du måtte gni det inn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøken_øst Skrevet 19. november 2010 #20 Del Skrevet 19. november 2010 Cyclomethicone, Dimethicone, SD Alcohol 40-B, C12-15 Alkyl Benzoate, Ethyl Ester of Hydrolyzed Silk, Panthenol, Phenoxyethanol,Methylparaben, Propylparaben, Parfum (Fragrance). Hexyl Cinnamic Aldehyde, Benzyl Benzoate, Linalool, Gamma Methyl Ionone, Citronellol, Lilial, Hydroxy Citronellol, Geraniol, Eugenol Er jo bare silikoer? ja, silikoner og en haug med parabener og duftstoffer, dette her legger seg vel bare utenpå hårstrået såvidt jeg vet, og reparerer ikke noe som helst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå