Lizzee Skrevet 11. november 2010 #61 Del Skrevet 11. november 2010 Nettopp. Og er man to, venner eller par, så er det enkelt og greit å fordele oppgavene? Eller ta en kveld og ei flaske vin og sitte på nettet og bestille. Enkelt og greit. Enig!! Men det blir nok litt for koselig for enkelte det.... *kremt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 11. november 2010 #62 Del Skrevet 11. november 2010 De satt en naken kvinne ut i kulda og ventet på at hun skulle lære seg å spinne....!! det klarte hun ikke gitt! (de kjente selvsagt ikke til temaet i denne tråden) Det er her "survival of the fittest" kommer inn i bildet vettu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 11. november 2010 #63 Del Skrevet 11. november 2010 Unnskyld meg, men hvor mye praktisk er det å ordne med å dra på en tur alene? a) finne dato b) kjøpe billett c) ordne sted å bo d) pakke e) reise Jeg er god på å arrangere store sammenkomster, så i parforhold har jeg ofte ordnet dette. Men jeg er som regel ikke den mest sosiale når jeg er i forhold, så de mer spontane sosiale greiene, har ofte han arrangert. Gå på pubben med kompiser og se på fotball, osv. Problemet er motivasjonen. Det er ikke alle som syns det er like interessant å reise alene. Men det kommer selvfølgelig an på type reise også. Men man kan faktisk bli motivert av at en annen er motivert. Om enn ikke alltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 11. november 2010 #64 Del Skrevet 11. november 2010 Min erfaring er at det nesten er enklere å dra på tur når man er alene enn når man er to eller flere. Ja, men det kommer altså helt an på hvilken type tur det dreier seg om. Mange destinasjoner er ikke like motiverte hvis man er alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzee Skrevet 11. november 2010 #65 Del Skrevet 11. november 2010 Ja, men det kommer altså helt an på hvilken type tur det dreier seg om. Mange destinasjoner er ikke like motiverte hvis man er alene. Herregud da mann! Da drar man jo ikke til de destinasjonene - men til de destinasjonene som man er motivert for å dra til!! Det er jo det som er det enkle med å være singel: Man bestemmer selv!! I et parforhold eller i et familieforhold så kan jeg love deg at man må inngå kompromiss og innimellom reise til destinasjoner man ikke er like motivert for å reise til!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 11. november 2010 #66 Del Skrevet 11. november 2010 Herregud da mann! Da drar man jo ikke til de destinasjonene - men til de destinasjonene som man er motivert for å dra til!! Det er jo det som er det enkle med å være singel: Man bestemmer selv!! Man bestemmer selv, ja. Men man mister samtidig de mulighetene som man får når man er flere. I et parforhold eller i et familieforhold så kan jeg love deg at man må inngå kompromiss og innimellom reise til destinasjoner man ikke er like motivert for å reise til!!! Jepp. Dette er medaljens bakside Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 11. november 2010 #67 Del Skrevet 11. november 2010 Ok, nå vrir du og vender. Du sa det var MER UPRAKTISK å reise alene, det er det IKKE. At du syns det er kjedelig, eller trist eller ensomt, betyr ikke at det er mere upraktisk. Det betyr bare at du ikke er motivert. Selv reiser jeg minst to turer utenlands i året, alene eller sammen med noen. Ikke verken kjedelig eller upraktisk, det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 11. november 2010 #68 Del Skrevet 11. november 2010 Ok, nå vrir du og vender. Du sa det var MER UPRAKTISK å reise alene, det er det IKKE. At du syns det er kjedelig, eller trist eller ensomt, betyr ikke at det er mere upraktisk. Det betyr bare at du ikke er motivert. Selv reiser jeg minst to turer utenlands i året, alene eller sammen med noen. Ikke verken kjedelig eller upraktisk, det. Det er mer upraktisk å gjøre noe som man ikke liker selv. Kan man derimot få lurt noen annen til å gjøre det, så er det veldig praktisk Og det ovenstående er altså ditt personlige syn på saken. Du har glede av å reise alene. Andre har ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 11. november 2010 #69 Del Skrevet 11. november 2010 Men om jeg ikke liker å skifte dekk på bilen, så bruker jeg ikke upraktisk som en unnskyldning, jeg sier at jeg ikke liker det. Skjønner? Du gjemmer deg bak kjønnsfascisme og generaliseringer for å forfekte et syn som svært få andre menn har. Det er UPRAKTISK å bestille ferietur? Nope, du liker ikke reise alene. Ferdig med den saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 11. november 2010 #70 Del Skrevet 11. november 2010 Det er UPRAKTISK å bestille ferietur? Nope, du liker ikke reise alene. Ferdig med den saken. Det koster mer enn det smaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzee Skrevet 11. november 2010 #71 Del Skrevet 11. november 2010 Det er mer upraktisk å gjøre noe som man ikke liker selv. Kan man derimot få lurt noen annen til å gjøre det, så er det veldig praktisk Og det ovenstående er altså ditt personlige syn på saken. Du har glede av å reise alene. Andre har ikke det. Men det er jo ikke noe problem. Har man ikke glede av å reise så reiser man jo ikke. Det er da ikke noe upraktisk med det? Man MÅ jo ikke reise. Skifte dekk på bilen MÅ man heller ikke gjøre (selv). Man må bare få de skiftet. Hvorvidt man er singel eller sambo spiller ingen rolle - man kan da uansett finne folk til slikt!! Hvorvidt man MÅ eller ikke må gjøre en ting står og faller på om det er nødvendig å gjøre det. men hvis vi snakker om sosiale aktiviteter (og ikke ting som å skifte til vinterdekk eller levere selvangivelsen - som man MÅ) så MÅ man vel strengt tatt ingenting...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzee Skrevet 11. november 2010 #72 Del Skrevet 11. november 2010 Det koster mer enn det smaker. Fortsatt ikke noe problem - for du MÅ jo ikke reise hvis du ikke vil. :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 11. november 2010 #73 Del Skrevet 11. november 2010 (endret) Men det er jo ikke noe problem. Har man ikke glede av å reise så reiser man jo ikke. Det er da ikke noe upraktisk med det? Man MÅ jo ikke reise. Problemet er at man kunne hatt glede av det hvis man ikke var alene. Skifte dekk på bilen MÅ man heller ikke gjøre (selv). Man må bare få de skiftet. Hvorvidt man er singel eller sambo spiller ingen rolle - man kan da uansett finne folk til slikt!! Mye mer praktisk når man har en annen i nærmeste familie som tar den jobben (med glede). Hvorvidt man MÅ eller ikke må gjøre en ting står og faller på om det er nødvendig å gjøre det. men hvis vi snakker om sosiale aktiviteter (og ikke ting som å skifte til vinterdekk eller levere selvangivelsen - som man MÅ) så MÅ man vel strengt tatt ingenting...? Noen ganger er det faktisk vanskelig å snike seg unna. Endret 11. november 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzee Skrevet 11. november 2010 #74 Del Skrevet 11. november 2010 Problemet er at man kunne hatt glede av det hvis man ikke var alene. Livet er for kort til å gruble over alle ting man kunne ha gjort hvis om atte dersom atte.... Gled deg over de tingene du KAN! Noen sier for eksempel at de ikke kan gå på kino alene. Selvfølgelig kan man det! Er det en film man VIL se så KAN man det! Man MÅ ikke alltid oppleve noe sammen med andre. Den fineste London-turen har jeg hatt mutters alene. Da kunne jeg rusle rundt og se og oppleve akkurat det jeg ville. (null shopping, bare masse kultur og rusle-rundt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 11. november 2010 #75 Del Skrevet 11. november 2010 Det må være utrolig slitomt å være så negativ, Steinar. Poenget er å omfavne det man HAR ikke det man ikke har. Man har alltid minst to valg når det gjelder tankemønster: A) Jeg kan reise på ferie akkurat hvor jeg vil, uten at noen andre må bestemme. Hurra! B) Jeg kan ikke reise noe sted, for jeg er singel. SATAN! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 11. november 2010 #76 Del Skrevet 11. november 2010 Livet er for kort til å gruble over alle ting man kunne ha gjort hvis om atte dersom atte.... Gled deg over de tingene du KAN! Noen sier for eksempel at de ikke kan gå på kino alene. Selvfølgelig kan man det! Er det en film man VIL se så KAN man det! Man MÅ ikke alltid oppleve noe sammen med andre. Den fineste London-turen har jeg hatt mutters alene. Da kunne jeg rusle rundt og se og oppleve akkurat det jeg ville. (null shopping, bare masse kultur og rusle-rundt) Jeg har alltid grublet over alle ting jeg er opptatt av. Hodet mitt fungerer sånn. Logiker. Og KAN man egentlig det når man ikke er motivert for det? Vil nesten påstå at dette er et filosofisk spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzee Skrevet 11. november 2010 #77 Del Skrevet 11. november 2010 Jeg har alltid grublet over alle ting jeg er opptatt av. Hodet mitt fungerer sånn. Logiker. Og KAN man egentlig det når man ikke er motivert for det? Vil nesten påstå at dette er et filosofisk spørsmål. Logiker? Jeg synes det er ganske logisk å tenke positivt jeg? Så hva som er logisk er relativt!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 11. november 2010 #78 Del Skrevet 11. november 2010 A) Jeg kan reise på ferie akkurat hvor jeg vil, uten at noen andre må bestemme. Hurra! B) Jeg kan ikke reise noe sted, for jeg er singel. SATAN! Hvis man legger til teksten; "Men jeg er ikke motivert for det." under A). Hva er da forskjellen på A) og B)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 11. november 2010 #79 Del Skrevet 11. november 2010 Logiker? Jeg synes det er ganske logisk å tenke positivt jeg? Så hva som er logisk er relativt!!!! Å være en logiker (i for stor grad) betyr ikke nødvendigvis at man er rasjonell på alle områder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 11. november 2010 #80 Del Skrevet 11. november 2010 Å være en logiker (i for stor grad) betyr ikke nødvendigvis at man er rasjonell på alle områder. Nei det er da helt tydelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå