Gjest Raggy Skrevet 6. november 2010 #1 Skrevet 6. november 2010 Kort fortalt så har jeg vært å fått healing. Healeren jeg var hos sa at mine avdøde besteforeldre var "tilstede under healingen. Jeg har aldri hatt noen tro på noe som helst egentlig så jeg er usikker. Det som var veldig rart var at healeren min fortalte om personene som var "tilstede under healingen og hun kunne forklare akkurat hvordan de så ut når de levde. Det føles jo veldig betryggende å tenke på at "mine er rund meg å passer på selv om de er døde, men på en annen side blir dette litt fjernt for meg... Healeren kunne gjengi "mine uten info på forhånd og det var så korrekt beskrivelse av dem at jeg føler at det hun sier stemmer, men.. Forøvrig er healeren min en utrolig god person som hjelper meg via samtale og med varme hender, dette gjør fantastisk godt. Lurer på om andre her har samme erfaring som meg og hva dere tenker og synes om dette. Sånn egentlig så har jeg nok alltid trodd at selv om noen av mine nærmeste er døde så er de fortastt med meg på et vis.
Green Lady Skrevet 6. november 2010 #2 Skrevet 6. november 2010 Jeg tror absolutt det finnes mer mellom himmel og jord. Og når en person kan beskrive noen så godt, uten å ha noe informasjon, tror jeg det er noe i det. Men spørsmålet er jo om denne beskerivelsen er noe som kan passe for flere, eller om det var noe helt særegent ved dine besteforeldre?
Nyxe Skrevet 6. november 2010 #3 Skrevet 6. november 2010 Det er virkelig en deilig følelse når du opplever noe sånt, hold på følelsen så lenge den varer ! Men så hadde jeg sikkert begynnt å bli skeptisk igjen selv. Så hun dominerende trekk i deg og tippet litt, har hun researchet litt, beskrev hun en typisk norsk gammel dame/mann ? Disse folkene er jo kjempe flinke til å snakke og lure folk så det følels ofte så ekte når det først treffer.
Gjest Raggy Skrevet 6. november 2010 #4 Skrevet 6. november 2010 Det er virkelig en deilig følelse når du opplever noe sånt, hold på følelsen så lenge den varer ! Men så hadde jeg sikkert begynnt å bli skeptisk igjen selv. Så hun dominerende trekk i deg og tippet litt, har hun researchet litt, beskrev hun en typisk norsk gammel dame/mann ? Disse folkene er jo kjempe flinke til å snakke og lure folk så det følels ofte så ekte når det først treffer. Hun kunne beskrive tre av mine avdøde besteforeldre helt korrekt, tynn eller tykk, typisk bekledning som var spesiellt for hver og en av dem så det er ingen tvil for meg at hun har "sett dem. Det føles bare så rart, men samtidig godt:) Litt fjernt liksom. Er det mange som tror at de avdøde fortsatt er nær oss?
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #5 Skrevet 6. november 2010 Hun kunne beskrive tre av mine avdøde besteforeldre helt korrekt, tynn eller tykk, typisk bekledning som var spesiellt for hver og en av dem så det er ingen tvil for meg at hun har "sett dem. Det føles bare så rart, men samtidig godt:) Litt fjernt liksom. Er det mange som tror at de avdøde fortsatt er nær oss? JEg tror at min bestemor er med meg. altså ikke at hun går bak meg hele tiden, men at hun ikke er borte Vi var ikke sånn veldig nære, så det er ikke at jeg holdet fast ved henne heller. Noen ganger drømmer jeg om henne, hvor hun feks kan gi meg råd om jeg har det vanskelig, eller være sur om jeg har vært dum Det har skjedd. Jeg kjenner også lukten fra parymen hennes noen ganger. (Sjeldent) Så ja jeg tror at de vi er glade i ikke helt er borte når de dør, og at vi en gang vil treffest igjen i etterlivet.
Mann 42 Skrevet 7. november 2010 #6 Skrevet 7. november 2010 Jeg tror absolutt det finnes mer mellom himmel og jord. Og når en person kan beskrive noen så godt, uten å ha noe informasjon, tror jeg det er noe i det. Men spørsmålet er jo om denne beskerivelsen er noe som kan passe for flere, eller om det var noe helt særegent ved dine besteforeldre? Eller om den kom frem gjennom cold reading, som er den "normale" måten for et "medium" å innhente opplysninger om avdøde slektninger på.
Gjest Raggy Skrevet 7. november 2010 #7 Skrevet 7. november 2010 Eller om den kom frem gjennom cold reading, som er den "normale" måten for et "medium" å innhente opplysninger om avdøde slektninger på. Hva er det? Og hvordan fungerer det? Er en skeptiker som best liker hådfaste forklaringer, men akkurat nå er jeg litt satt ut..
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #8 Skrevet 7. november 2010 Hva er det? Og hvordan fungerer det? Er en skeptiker som best liker hådfaste forklaringer, men akkurat nå er jeg litt satt ut.. Cold reading er å lese på kroppspråk,lese på tonen i stemmen,drive skuespill og gjette seg frem ved å fortelle det som er forventet for å svindle en person for penger. Mann 42, og noen andre, tror at -alle mediumer- bruker cold reading. Jeg tror personlig ikke man kan gjette frem klær,utseende,personlighet,sånn på tampen bare ved å lese på kroppspåk og toneleie, men mann42 for snakke for seg selv.
Mann 42 Skrevet 7. november 2010 #9 Skrevet 7. november 2010 Hva er det? Og hvordan fungerer det? Er en skeptiker som best liker hådfaste forklaringer, men akkurat nå er jeg litt satt ut.. http://en.wikipedia.org/wiki/Cold_reading
Mann 42 Skrevet 7. november 2010 #10 Skrevet 7. november 2010 Cold reading er å lese på kroppspråk,lese på tonen i stemmen,drive skuespill og gjette seg frem ved å fortelle det som er forventet for å svindle en person for penger. Mann 42, og noen andre, tror at -alle mediumer- bruker cold reading. Jeg tror personlig ikke man kan gjette frem klær,utseende,personlighet,sånn på tampen bare ved å lese på kroppspåk og toneleie, men mann42 for snakke for seg selv. Det er nok litt mer avansert enn som så. Ofte fisker mediet etter info ved å komme med et forslag som egentlig fungerer som et spm. Og ang personlighet: De emosjonelle reaksjonene du viser når dine avdøde er tema kan iallfall si mye om din relasjon til dem. Noe som også kan gi skjelettet til en beskrivelse av hvordan de var som mennesker. Og ofte gir man mye konkret informasjon uten egentlig å være klar over det.
Gjest Raggy Skrevet 7. november 2010 #11 Skrevet 7. november 2010 Det er nok litt mer avansert enn som så. Ofte fisker mediet etter info ved å komme med et forslag som egentlig fungerer som et spm. Og ang personlighet: De emosjonelle reaksjonene du viser når dine avdøde er tema kan iallfall si mye om din relasjon til dem. Noe som også kan gi skjelettet til en beskrivelse av hvordan de var som mennesker. Og ofte gir man mye konkret informasjon uten egentlig å være klar over det. Joa ser den og det jo oftest slik at penger styrer. MEN det healeren kunne fortelle meg om mine besteforeldre var så korrekt og med riktige detaljer at det ikke kan være mulig at hun kan tippe seg frem til det ved å kun snakke med meg. Det er rett og slett IKKE mulig! Faktum er at jeg kun snakket om en av mine døde besteforeldre før hun healet meg, det var etter healingen hun beskrev alle tre som hun sa var "til stede, det eneste jeg sa var at jeg samtykket når hun beskrev dem. Har du selv vært hos medium og opplevd dette siden du har endel meninger rundt dette?
Mann 42 Skrevet 8. november 2010 #12 Skrevet 8. november 2010 Joa ser den og det jo oftest slik at penger styrer. MEN det healeren kunne fortelle meg om mine besteforeldre var så korrekt og med riktige detaljer at det ikke kan være mulig at hun kan tippe seg frem til det ved å kun snakke med meg. Det er rett og slett IKKE mulig! Faktum er at jeg kun snakket om en av mine døde besteforeldre før hun healet meg, det var etter healingen hun beskrev alle tre som hun sa var "til stede, det eneste jeg sa var at jeg samtykket når hun beskrev dem. Har du selv vært hos medium og opplevd dette siden du har endel meninger rundt dette? Nei, men det er det nok av andre som har. Cold reading er ikke gjetning. Det er tolkning i kombinasjon med sannsynlighetsvurderinger, og veldig ofte gir du selv mer info enn du er klar over. Hvis du er interessert i å vite noe om dette, så kan du jo google det og se hva du finner.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2010 #13 Skrevet 8. november 2010 Svindel, juks og bedraaaag! Hvis du vil gi fra deg pengene dine til tøys og tull, så værsågooood!
Gjest VinglePetter Skrevet 8. november 2010 #14 Skrevet 8. november 2010 Svindel, juks og bedraaaag! Hvis du vil gi fra deg pengene dine til tøys og tull, så værsågooood! Det er nesten like mye mellom himmel og jord som det finnes godtroende fjotter. Men jeg tror godtroende fjotter vinner her på KG.
Mann 42 Skrevet 8. november 2010 #15 Skrevet 8. november 2010 En beskrivelse av cold reading som jeg har lest, dreier seg ikke om teknikken, men om hensikten: Cold reading kan fungere utmerket som en oppvarming, for å få deg til å tro på det som er det EGENTLIGE stuntet. For hvis mediet/healeren/den synske, kan få deg til å tro at han eller hun er i stand til å SE sider ved deg som du trodde var ukjent eller som ingen kunne forestille seg, så blir det så mye lettere å tro på vedkommende når den VIRKELIGE pakken blir lagt på bordet.
Gjest Raggy Skrevet 8. november 2010 #16 Skrevet 8. november 2010 Takker for innspill! Jeg har nok ikke latt meg totalt overbevise ang det som healeren sier, men tenker at så lenge jeg faktisk føler meg sterkere og bedre etter å ha vært der så synes jeg det er verdt pengene. Ekkelt å bli så forvirret iom at jeg jo egentlig bare fnyser av folk som har en religion de tror fullt og helt på. Det er ihvertfal veldig behagelig når en person har varme hender og gir healing. Om det skjer noe spesifikt eller ikke så er det en deilig form for avspenning. Uansett så tror jeg nok på at de dødes sjeler på en eller annen måte er med oss igjennom livet, selv om jeg er en skeptikker. Det blir nok min konklusjon. Hadde vært spennende om du Mann 42 hadde kostet på deg en time hos en healer og om du kom med tilbakemeldinger siden du virker til å ha et meget klart hode!
Capricorn Skrevet 8. november 2010 #17 Skrevet 8. november 2010 En beskrivelse av cold reading som jeg har lest, dreier seg ikke om teknikken, men om hensikten: Cold reading kan fungere utmerket som en oppvarming, for å få deg til å tro på det som er det EGENTLIGE stuntet. For hvis mediet/healeren/den synske, kan få deg til å tro at han eller hun er i stand til å SE sider ved deg som du trodde var ukjent eller som ingen kunne forestille seg, så blir det så mye lettere å tro på vedkommende når den VIRKELIGE pakken blir lagt på bordet. Jeg er enig i at man kan lære seg til å lese folk og få veldig mye ut av det, men hvordan forklarer man da at de får veldig mye detaljer som stemmer? Yrke, skader, sykdommer, hendelser, sterke personlige trekk osv... Har selv hørt noe som stemmer forbløffende og har ingen forklaring på hvordan de kom frem til det. Absolutt alt stemte og jeg syns det er rart at hun hadde SÅ flaks med det hun "fant" på.
Mann 42 Skrevet 8. november 2010 #18 Skrevet 8. november 2010 Jeg er enig i at man kan lære seg til å lese folk og få veldig mye ut av det, men hvordan forklarer man da at de får veldig mye detaljer som stemmer? Yrke, skader, sykdommer, hendelser, sterke personlige trekk osv... Har selv hørt noe som stemmer forbløffende og har ingen forklaring på hvordan de kom frem til det. Absolutt alt stemte og jeg syns det er rart at hun hadde SÅ flaks med det hun "fant" på. Dersom man gjør et opptak av en sånn seanse, trer mediets mange prober frem, og det blir også klart hvor mye informasjon man selv gir i respons på dem. Det forekommer aldri, at et medium sier noe slikt som "nå har jeg kontakt med en dame som jeg tror er din bestemor, hun heter visst Ada, var lærerinne opå ungdomsskolen, og veldig glad i Chopin og Mozart. Hun spilte cello, og var veldig lei seg for at hun måtte slutte med det pga leddgikten." Det som kommer er typisk litt vage forslag, og mottakerens reaksjoner på disse bestemmer hvordan det går videre. De fleste mennesker er veldig lite unike, så man kan komme godt i gang med ganske generelle gjetninger og forslag. Når man har fått en god dynamikk i gang, og har fylt inn de første bitene av det puslespillet som skal bli den elskelige bestemor Ada, så vil mottakeren begynne å gi mer og mer utfyllende informasjon om henne. For man aner jo at det ER bestemor mediet har kontakt med. Man VIL at det skal være slik.
Mann 42 Skrevet 8. november 2010 #19 Skrevet 8. november 2010 (...)Hadde vært spennende om du Mann 42 hadde kostet på deg en time hos en healer og om du kom med tilbakemeldinger siden du virker til å ha et meget klart hode! Jeg ser egentlig ikke poenget. Skulle jeg betale en svindler for privilegiet om å fortelle om at jeg har blitt forsøkt svindlet. Det er mer enn nok med de insektene som stikker en om sommeren, om man ikke også skal sette seg i en maurtue for å se hvordan DET går.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2010 #20 Skrevet 8. november 2010 Det er flott at noen her i verden vet ALT =) Dere som tror dere vet hva som eksisterer og ikke av (u)naturlige ting , spre budskapet! Synes det er rart at i 2010 er man fremdeles så trangsynt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå