Gå til innhold

Irriterende blogg kommentarer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan jeg bare få ut litt frustrasjon her. Hvorfor er det slik at når man har en blogg så er det tusen småjenter på rundt 13 år som kommenterer bloggen din og skriver "Kul blogg. Kommenter tilbake." eller "Fint bilde. Kult om du kommenterer tilbake". Eller "Nice. Kommerter bloggen min da." :kjefte:

NEI! Jeg kommenterer ikke tilbake når folk bare kommenterer for å få flere lesere på sin blogg. Hvis jeg kommenter noen sin blogg skriver jeg noe fint eller svarer på ett spørsmål de har spurt i innlegget sitt, men aldri og da mener jeg ALDRI spørr jeg om noen kan sjekke bloggen min ut. Og hvis av en eller annen grunn jeg ville ha gjort det (og jeg sier ikke at jeg ville gjort det) ville jeg ikke skrevet "se på min blogg" etter en liten kommentar som "Kul blogg".

Er jeg bare jeg som irriterer meg over dette eller er det et kjent fenomen? Det virker for meg som om de går inn på en blogg og kommenterer "fin blogg, les min" og går videre til neste uten en gang å lese hva som står der. De har sikker setningene sine klare på "lim inn" knappen.

Jeg elsker kommentarer, men man må mene det man skriver og ikke bare skrive for å skrive. Jeg absolutt elsker når voksne mennesker leser bloggen min og ligger igjen en fin kommentar om hvordan de likte innlegget og lar være å spørre om jeg kan lese deres blogg også. For believe me... det kommer jeg til å gjøre. Jeg bare gidder ikke lese bloggen til en liten fjortis som har skrevet "nice" i kommentarfeltet.

Høres jeg ut som en sur gammal kjerring?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blogging var kult engang, men nå er det bare sååå 2009 assa

• Liker 3
Skrevet

Blogging var kult engang, men nå er det bare sååå 2009 assa

Ikke hvis du faktisk har et liv å blogge om.

• Liker 2
Skrevet

Har sympati. Those bitches! :trampe:

• Liker 1
Skrevet

Du bruker antagelig blogg.no som plattform? Dersom du bytter til f.eks. blogspot slipper du dette fenomenet med en gang ;)

• Liker 1
Skrevet

Ikke hvis du faktisk har et liv å blogge om.

Alle har et liv, og de fleste har lært å skrive så alle kan lage en "mitt liv blogg".

Dessverre er de aller fleste blogger nå blitt meningsløse og kjedelige siden enhver skriver om sitt liv. Fremmede mennesker som ønsker å utlevere seg er ikke noe særlig annerledes enn å lese Se og Hør, og det er også ganske meningsløst.

Dog finnes det jo noen gode enda. Denne for.eks: http://hildegunn.bloggnorge.com/

Morsom er den og!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Siden du spør så svarer jeg ærlig....ja,du høres ut som en sur (gammel)kjerring.

Har du en blogg som er åpen for alle,så får du tåle at alle slags folk kommenterer,uansett alder..dessuten skriver du at de skriver ting som fin blogg....hva er galt med det..? Selv om de skriver les min blogg! De er vel ikke noe mindre kåte på oppmerksomhet enn deg? Du har jo en offentlig blogg..:)

Endret av Agate
  • Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er helt utrolig hvor desperate noen er for å få flere kommentater på bloggen sin og flere lesere. Jeg mener de skriver disse kommentarene uansett hva innlegget handler om "Fin blogg, kommenter min da."

Husker en gang handlet et innlegg på en blogg om noe veldig trist også kommer det en fjortis og skriver: Fin blogg du har.Kan du være så snill å kommentere på min blogg?

Skrevet

Du er ingen sur gammel kjerring, men du bruker definitivt feil bloggplattform (som foxyfish også har nevnt). Bytt til en annen, og du er kvitt problemet :) På blogg.no er det fullt av reklame og uvesentlige kommentarer..

Skrevet

Jeg bruker også blogg.no (har hatt hos blogspot.com også) og opplever egentlig aldri at noen kommenterer slikt, selv om jeg har sett det hos andre.

Nå har jeg ikke såå mange lesere riktignok, kun 30-40 stk pr dag...de som leser bloggen er egentlig bare de som interesserer seg for det som jeg skriver om - så jeg henvender meg ikke til alle ute på nettet for å si det slik!

Skrevet

Småjentene har en annen stil enn voksne, som du selv sier er det sikkert vanlig blant ca 13-åringer å legge igjen slike kommentarer. Selv om de ber om at du sjekker bloggen deres MÅ du ikke gjøre det. Er det ikke en enkel sak å ignorere tiggekommentarer?

Seriøse og spontane kommentarer er alltid stas! Skjønner godt at du helst vil bytte ut kommentarene du får!

Skrevet

Jeg bruker også blogg.no (har hatt hos blogspot.com også) og opplever egentlig aldri at noen kommenterer slikt, selv om jeg har sett det hos andre.

Nå har jeg ikke såå mange lesere riktignok, kun 30-40 stk pr dag...de som leser bloggen er egentlig bare de som interesserer seg for det som jeg skriver om - så jeg henvender meg ikke til alle ute på nettet for å si det slik!

Det har ikke noe å se hvem man henvender seg til. Diverse lesersankere går inn på sist skrevne innlegg uansett hva tema måtte være. Det er forskjell på de som leser bloggen og de som "leser" bloggen.

Skrevet

Det høres ut som du er på blogg.no, ja. Dessuten synes jeg slett ikke du er sur gammel dame. Jeg irriterer meg også over lesersankere og orker sjelden å lese hos andre dersom kommentaren åpenbart er for å sanke lesere.

Jeg har en matblogg, og forstår raskt om folk er interessert i det jeg skriver eller ikke. Som regel besøker jeg kommentatorer igjen, fordi det er mennesker som deler interessen min.

Skrevet

Er på en måte litt enig. Har blogg selv, og ofte er det små jenter som er innom å skriver på bloggen min. "Fin blogg. Kommenter tilbake da plizzz!!!"

Regner med det er fordi at de skal få besøk selv på bloggen sin. Skriver de det sammen til 100 forskjellige, så kanskje noen orker å dra innom bloggen deres, da har de flere "lesere" og kan havne på topplista..

Skrevet

Skjønner kjempegodt at du synes dette er irriterende!!

Skrevet

Høres for meg ut som bloggen din er for kjedelig (i likhet med 99,99%) av alle blogger. Derfor har ikke folk noen bedre kommentarer å komme med enn "fin blogg". Skriv om noe som virkelig opptar folk så skal du se at du får mer seriøse svar også.

Skrevet

Hehe, det der skjedde meg på første innlegget eg skreiv då eg sjekka ut blogg.no.

Hadde ikkje fiksa noe utseendemessig på bloggen, skriv bare noe kort og uinteressant "hei-hadet" opplegg i innlegget og eg fikk TO (!) slike kommentarer på det. Trur den eine sa "fin blogg, sjekk ut min!" og den andre sa noe lignende, bare med "kommenter tilbake?:)" som avslutning.

Eh... Eg sletta heile bloggen og prøvde meg ein annen plass.

Skrevet

Nye trenden nå er vel "kul blogg! jeg har meldt meg på chess sin bloggover konkurranse, stem på meg?"

Samme hva de kommenterer på. Virker helt meningsløst.

Skrevet

Det har ikke noe å se hvem man henvender seg til. Diverse lesersankere går inn på sist skrevne innlegg uansett hva tema måtte være. Det er forskjell på de som leser bloggen og de som "leser" bloggen.

Det VET jeg, men jeg får aldri slike kommentarer. Ser ikke på det som noe negativt heller :ler:

Men jeg ser problemet, det er faktisk plagsomt når en får de kommentarene..selv får jeg en del venneforespørsler fra bloggere på 13 år som bare "samler" lesere. Jeg har jo null interesse av å lese "hot or not" og dagens outfit hos fjortisene :filer:

Skrevet

Nye trenden nå er vel "kul blogg! jeg har meldt meg på chess sin bloggover konkurranse, stem på meg?"

Samme hva de kommenterer på. Virker helt meningsløst.

Det beste er vel når de skriver "fin blogg, digger innlegget" under et nokså tragisk/trist/vondt ærlig innlegg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...