AnonymBruker Skrevet 5. november 2010 #1 Skrevet 5. november 2010 Da du gikk over til sunt kosthold, hvor lang tid tok det før du ble vant til kostholdet og ble mindre fristet av usunne ting?
Gjest Nanne70 Skrevet 6. november 2010 #3 Skrevet 6. november 2010 Det tror jeg kan variere fra person til person, kommer nok litt an på hvordan kostholdet ditt er i utgangspunktet. Etter noen uker burde du begynne å bli vant til det nye kostholdet, men jeg tror det kan være greit å ta det gradvis, og ikke kutte ut alt "usunt" med en gang. Det går fint an å ha et sunt kosthold og likevel unne seg litt "usunne" ting en gang i blant.
Dyreelskern Skrevet 6. november 2010 #4 Skrevet 6. november 2010 Jeg spiser fortsatt ikke sunt hver dag, men jeg har slutta med cola i hvert fall. Da jeg slutta var jeg helt desperat første måneden. Hver colareklame, hver butikktur, hver gang jeg så noen med en cola var det ren tortur. Etter ca 2 måneder smakte jeg cola igjen, og syntes ikke det var veldig godt lenger en gang. Nå har jeg stort sett aldri lyst på cola. Så for meg tok det vel ca 2 måneder med akkurat det i hvert fall.
Gjest Mahareth Skrevet 6. november 2010 #5 Skrevet 6. november 2010 Det tok ikke lang tid før jeg ikke lenger hadde lyst på middag med masse ost eller sauser, savnet heller aldri å spise stort ris og pasta (spiser nesten ingenting av det nå, men er ikke på lavkarbo). I det store og hele har hverdagsmaten gått som en lek. Usunne pålegg har jeg ikke tenkt på på lenge, brus har jeg aldri lyst på. Men godteri spiser jeg hver helg likevel. Og så har jeg et par cider eller litt vin som regel også.
Meridian Skrevet 6. november 2010 #7 Skrevet 6. november 2010 Det varierer nok fra person til person. Å kutte ut hvetemel og gluten og ris og potet og melkeprodukt gikk fint. Klarte det på dagen. Å kutte ut cola og sukker og sjokolade var veldig vanskelig. Brukte lang tid på det, men så var jeg ganske sukkeravhengig og godtesyk. Jeg har alltid vært glad i smågodt og sjokolade og cola og urge. Etter 1 mnd kom jeg over suget etter brus, og syns det smaker grusomt når jeg smaker det idag. Savner det godt og sjokolade, men passer på å ha frukt og bær tilgjengelig.
Gjest scorpius Skrevet 7. november 2010 #8 Skrevet 7. november 2010 For meg så tok det noen uker før jeg og kroppen min ble ordentlig vant til det. Det er iallfall viktig å ta det gradvis - da går overgangen mye lettere. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå