Gå til innhold

Hvis barnet ditt bæsjer i bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis barnet ditt har bæsjet i bhg når du kommer for å hente eller har bæsjet på vei til bhg, ber du da personalet om å skifte på h*n eller gjør du det selv?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sommertid
Skrevet

Hvis datteren min akkurat har bæsjet når jeg kommer for å hente henne skifter jeg på henne selv.

Skrevet

Hvis vi har tid gjør vi det, eller så beklager vi at h*n ikke gjorde det tidligere med et smil og sier vi har dårlig tid.

Aldri vært noe problem! :)

Skrevet

Har bare skjedd en gang. De ansatte spurte om de skulle skifte på henne og jeg sa at de har da mange nok å skifte på og gjorde det selv.

Gjest wild bird
Skrevet

Hvis barnet ditt har bæsjet i bhg når du kommer for å hente eller har bæsjet på vei til bhg, ber du da personalet om å skifte på h*n eller gjør du det selv?

Jeg jobber på småbarnsavdeling, så dette er jo en aktuell problemstilling stadig vekk.

Som ansatt tilbyr jeg meg hvis jeg har mulighet. Ikke alltid det er mulig, hvis det er tidlig på morgenen/sent på ettermiddagen, og man er alene på jobb.

Jeg syns det er helt ok å ta det hvis foreldrene spør. Men det kommer an på måten de spør på, om jeg faktisk gjør det med glede. Har opplevd foreldre som har skubbet ungen bort til meg og sagt: "du har en jobb å gjøre".

Det er respektløst, og viser hva slags holdning enkelte har til barnehagepersonale. Hvilket er merkelig, etter som vi skal ta oss av det kjæreste de har ;)

• Liker 4
Skrevet

Jeg har opplevd det noen ganger at barnet har bæsjet når jeg har hentet og da har jeg alltid tatt det selv, noe annet synes jeg blir feil. Jeg er jo der, hvorfor skal ikke jeg da gjøre det?

Når jeg hentet i dag så var det nemlig en mor som bare sa til personalet at "h*n har bæsjet", og dyttet barnet mot personalet. Jeg synes det er respektløst. Hva gjorde hun mens barnet ble skiftet på, jo sto å ventet i gangen.

Om det er en grunn, så greit. Men ellers så synes jeg det er latskap.

TS

• Liker 2
Skrevet

Det har hendt at han har gjort i bilen på vei til barnehagen. Da har jeg overlatt til personalet å skifte (jeg har det tross alt travelt).

Men har han behov for bleieskift i det jeg henter han så gjør jeg det selvfølgelig selv. Jeg kommer jo ikke noe raskere i vei av at noen andre tar bleieskiftet og det er jo å være sammen med sønnen min som er det jeg vil gjøre når jeg har kommet dit for å hente han.

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobber på småbarnsavdeling, så dette er jo en aktuell problemstilling stadig vekk.

Som ansatt tilbyr jeg meg hvis jeg har mulighet. Ikke alltid det er mulig, hvis det er tidlig på morgenen/sent på ettermiddagen, og man er alene på jobb.

må ungene gå me bæsj i bleia om dere er alene på jobb, og foreldrene ikke har kommet?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har jobbet i barnehage før og hvis vi var 2 så skulle alltid den andre skifte bleie på barnet før det ble sendt hjem.Jeg mener det er det riktige.Hvis man er alene og ikke har mulighet så nei.

Gjest wild bird
Skrevet

må ungene gå me bæsj i bleia om dere er alene på jobb, og foreldrene ikke har kommet?

Nei, hvis jeg oppdager at barnet har bæsjet, skifter jeg selvfølgelig bleie. Men om det nettopp har skjedd når foreldrene kommer inn døra, så håper jeg jo de har forståelse for at det er mest praktisk at de skifter på barnet selv.

I motsatt fall må jeg ta med alle barna på badet, for de kan jo ikke være alene på avdelingen. Det syns jeg er unødvendig, når foreldrene er til stede og kan ta det selv.

Skrevet

Faktisk aldri streifa meg å ikke gjøre det selv..

Skrevet

Nei, hvis jeg oppdager at barnet har bæsjet, skifter jeg selvfølgelig bleie. Men om det nettopp har skjedd når foreldrene kommer inn døra, så håper jeg jo de har forståelse for at det er mest praktisk at de skifter på barnet selv.

I motsatt fall må jeg ta med alle barna på badet, for de kan jo ikke være alene på avdelingen. Det syns jeg er unødvendig, når foreldrene er til stede og kan ta det selv.

De har en jobb å rekke synes det er latskap fra din side å ikke orke det.Jeg har jobbet selv i barnehage og tatt med 8 barn inn alene i badet for å skifte bleie til en.Altfor mange late folk som jobber i barnehage som bare vil sitte på rumpa dagen lang.Er ikke rart mange av dere er overvektige;)

Gjest wild bird
Skrevet

De har en jobb å rekke synes det er latskap fra din side å ikke orke det.Jeg har jobbet selv i barnehage og tatt med 8 barn inn alene i badet for å skifte bleie til en.Altfor mange late folk som jobber i barnehage som bare vil sitte på rumpa dagen lang.Er ikke rart mange av dere er overvektige;)

Det måtte jo bare komme et slik svar - i beste KG-ånd, og av en anonym. Fantastisk :skratte:

• Liker 3
Skrevet

Jeg har alltid skiftet selv, samme ved levering, hvis noe har skjedd på veien.

Skrevet

Jeg jobbet i en barnehage hvor ene faren sa til de ansatte at han prøvde å lære gutten sin å bæsja i bleia når han var i barnehagen og ikke hjemme. :snurt:

Han var en veldig spesiell person kan jeg vel nevne.

Skrevet

Jeg jobbet i en barnehage hvor ene faren sa til de ansatte at han prøvde å lære gutten sin å bæsja i bleia når han var i barnehagen og ikke hjemme. :snurt:

Noe sånt har jeg også sagt, som en spøk da vel og merke.

Skrevet

Haha Priceless !

De ansatte i barnehagen vi bruker har alltid tilbudt seg å skifte bleie hvis vi kommer og henter og det er bæsj . Tror de syntes det er litt pinlig at de ikke oppdaget det selv .

Hvorfor de alltid tilbyr seg har jeg ikke fundert sånn veldig på , men det er vel kanskje mulig at de syntes det blir greiest slik istedet for å ha alle foreldrene rennende inn på skifterommet og lage "rot i sysakene deres " . Jeg har vært der inne et par ganger og hver gang må en jo spørre om hvordan de gjør med ditt og datt og hvor alt er .

Skrevet

Hvis vi har tid gjør vi det, eller så beklager vi at h*n ikke gjorde det tidligere

Eh, hvorfor det? Skal foreldre styre bæsjingen til barna - får ikke barna lov til å bæsje når de føler for det, og ikke når foreldrene vil?

Skrevet

Eh, hvorfor det? Skal foreldre styre bæsjingen til barna - får ikke barna lov til å bæsje når de føler for det, og ikke når foreldrene vil?

tror det var ment litt som en spøk da...

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjør det stikk motsatte, og er vel dermed spesiell jeg og. Prøver altså å lære ungen å bæsje mens hun er hjemme, ikke i bhg. Sier selvfølgelig ikke at hun ikke får lov til å bæsje i bhg. Men jeg legger opp til bæsjing hjemme på morgenen og nårvi kommer hjem om ettermiddagen. Resutatet er at ungen har bæsja i bhg kun to ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...