mekaniker babe Skrevet 5. november 2010 #1 Skrevet 5. november 2010 Jeg skal strikke en hals i rauma puno garn. Det er mulig jeg er litt dum, men det er noe i oppskrifta jeg ikke forstår. Håper noen kan hjelpe meg:) Det står: strikk riller, men ta 1.m løs av med garnet foran arb. i beg. av hver p. Jeg skal strikke med dobbelt garn. Så betyr det da at jeg ikke skal strikke den første masken på hver omgang?
pseudologos Skrevet 5. november 2010 #2 Skrevet 5. november 2010 Antakeligvis er det bare at du skal sette den første maska på pinnen over på den nye pinnen uten å strikke den, det er ganske vanlig å ikke strikke den første maska på hver ny omgang. Og så skal du beholde tråden foran denne maska istedenfor å føre den bak (garnet foran arb).
PecanPie Skrevet 5. november 2010 #3 Skrevet 5. november 2010 Det er nok for å få en penere kant på arbeidet. Når jeg strikker riller, pleier jeg å ta masken løst av som om jeg skulle strikket den vrangt. Syns det ser penest ut sånn.
mekaniker babe Skrevet 5. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 5. november 2010 Må nesten ha det inn med teskje jeg. Lærer best ved å se det praktisk ikke lese meg til det. Hvordan skal jeg få tråden foran arbeide? den blir jo med over med den første masken?
PecanPie Skrevet 5. november 2010 #5 Skrevet 5. november 2010 Før du tar den første masken løst av tar du tråden under og foran arbeidet. Stikk pinnen inn i den første masken som om du skulle strikket den rett. Før tråden bak arbeidet igjen mellom pinnene. Det er lettere å skjønne hva du skal gjøre når du har strikketøyet i hendene.
mekaniker babe Skrevet 7. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 7. november 2010 tusen takk for svar:) nå forstod jeg det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå