Gå til innhold

Er det overhodet mulig å leve i et mogamt forhold et helt liv?  

1. 1. Er det overhodet mulig å leve i et mogamt forhold et helt liv?

• nei
      4
    • ja
      20

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg mener det er noe av det sjofleste du kan gjøre mot din partner. Tryggheten du hadde forsvinner, tilliten forsvinner og du sitter igjen med å være sviktet på den verste tenkelige måten.

Jeg mener at det er bedre å gå ut av det forholdet en er i før en velger å legge seg ned med en annen. Vise såpass stor respekt for den som liksom skal være din partner.

Skrevet

Kan bare si meg enig med Madammen her :Nikke:

Dessuten er ikke utroskap verdt smerten man påfører både seg selv, den man er utro mot, den man er utro med, dennes partner og eventuelle barn i begge forhold.

Gjest Zalomine
Skrevet

Må si meg enig med de andre. Utroskap er uakseptabelt, mot din partner, partneren til den du er utro med (om den har noen) barn på begge sider, etc.

Da får du heller ha mot til å forlate forholdet ja!

Og ja, det er mulig å leve i et monogamt forhold. Dersom man er villig til å jobbe for det kan dt blir en fantastisk flott opplevelse også :)

Skrevet

OK! Da skal ikke jeg si noe......men virkeligheten er litt mer sammensatt enn som så. D er ikke svart/hvitt......ikke når d kommer til utroskap heller........

Skrevet

Ingenting er umulig, men tror faktisk flertallet sliter med å klare det.

All honnør til dem som klarer det, men tror ikke på det for min egen del. Men så er jeg vel ikke akkurat kjempeinnstillt på å finne en " å leve resten av livet med" heller da :wink:

Skrevet

Hvis man absolutt må ha sex med andre enn partneren er det vel like greit å være "fri og frank"...da kan man gjøre som man vil, og ingen blir såret!!

Gjest Madam Felle
Skrevet
Hvis man absolutt må ha sex med andre enn partneren er det vel like greit å være "fri og frank"...da kan man gjøre som man vil' date=' og ingen blir såret!![/quote']

så enig så enig

Skrevet

Chimp skrev:

OK! Da skal ikke jeg si noe......men virkeligheten er litt mer sammensatt enn som så. D er ikke svart/hvitt......ikke når d kommer til utroskap heller........

:Nikke:

Som om jeg skulle sagt det selv! :D

Dina

Gjest Zalomine
Skrevet

Selvsagt er det ikke sort/hvitt, men det ER ikke snilt gjort å være utro uansett da!

Og jeg mener det ER mulig å leve i et monogamt forhold, dersom man er villig til å jobbe for det.

Gjest Embla s
Skrevet
Hvis man absolutt må ha sex med andre enn partneren er det vel like greit å være "fri og frank"...da kan man gjøre som man vil' date=' og ingen blir såret!![/quote']

he he... det er vel ingen (svært få) som synes det er morsomt og greit å være utro...

JEg forsvarer ikke utroskap, men jeg syns også det er litt betenkelig at noen kan slå fast at de ALDRI kommer til å være utro... (at det er en dårlig ting, det kan jeg derimot være enig i). Det er fint å ha som mål å være trofast og gjøre de rette tingene, men det er ikke alltid livet arter seg etter idealene :wink:

Skrevet

Hvordan definerer man utroskap da?

Å ha sex med noen er etter min mening utroskap. kyssisng og klining også ....men hva med flørting?

Uansett - er man utro så kan man ødelegge tilliten i forholdet for godt .....tror det er viktig begge har samme definisjon på hvor man går over grensen iallefall ....

Gjest Embla s
Skrevet

Det kommer vel også litt ann på hvilket syn man har på sex? Hvor "big deal" man syns det er?

En annen ting jeg tenker er at hvis man lever i et dårlig forhold (som man av en eller flere grunner ikke har avsluttet) og man blir hodestups forelsket, er det da av betydning hvorvidt man flørter, snakker (om personlige ting), og drømmer om å ha sex BARE man ikke faktisk har sex?! Er det i såfall et samleie som skiller mellom "god person" og "bad person" ?

Skrevet

Er ganske enig med Emblas første svar her. Ingen vet hva morgendagen bringer, men jeg tror heller ikke at noen går inn for å være utro mot partneren. (Håper iallfall ikke det) Utroskap er tillitsbrudd, men for å kunne slå fast hva som egentlig er utroskap så må jo de to partene i et forhold ha blitt enige om hvor grensene går i deres forhold. Det en person ser på som utroskap kan et annet menneske se på som ingenting. Derfor er det viktig at partene i et forhold er enige seg imellom. Jeg mener ikke at de må være nødvendigvis enige når de blir sammen for vi har jo alle tusen forskjellige synspunkter på dette, men at de da blir enige om hvordan de skal forholde seg til tingene sammen i sitt forhold.

Som Virgo sier, hvor går grensen for utroskap egentlig? Det er jo et individuelt definisjonsspøsrmål, som vi sannsynligvis ikke blir enige om her i denne diskusjonen - men som heller ikke spiller noen rolle her. Det viktigste er som jeg allerede har sagt at de to som er i hvert enkelt forhold må komme fram til en enighet om hvor grensen går for dem - og ikke hva alle andre mener.

En annen ting jeg tenker er at hvis man lever i et dårlig forhold (som man av en eller flere grunner ikke har avsluttet) og man blir hodestups forelsket' date=' er det da av betydning hvorvidt man flørter, snakker (om personlige ting), og drømmer om å ha sex BARE man ikke faktisk har sex?! Er det i såfall et samleie som skiller mellom "god person" og "bad person" ?[/quote']

Her er vel også et definisjonsspørsmål, og - ikke minst, om folk tenker på det noen kaller følelsesmessig utroskap eller om de ikke har noe de kaller følelsesmessig utroskap som en av sine definisjoner på hva utroskap er.

Forsto noen hva jeg mente her? :lol:

Lillian

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, det er det sjofleste. Men de aller fleste er allikevel utro. :tunge1: Enten du tror det eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...