AnonymBruker Skrevet 5. november 2010 #1 Skrevet 5. november 2010 .. evt vet hvordan den er? Har hørt at den er "streng", at ikke alle får gifte seg der, og at de som får lov, ikke får lov å dekorere, pynte ol, eller velge egne sanger osv. MÅ følge et fast oppstatt opplegg fra kirken. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?
fruBeist Skrevet 7. november 2010 #2 Skrevet 7. november 2010 Søskenbarnet mitt gifta seg der for 10 år siden eller noe slikt. Mener å huske at de i alle fall fikk dekorere med blomster. Noe mer utover det kan ikke jeg svare på, bortsett fra at det er en flott kirke. Tror nok du får best svar med å ta kontakt med de son har ansvar for vielser i kirka, og spørre om det du lurer på. Lykke til! http://www.heddalstavkirke.no/
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #3 Skrevet 7. november 2010 Har spurt, men de "svarar kun på slike henvendingar frå par som allereie har tinga viing, når dei he den naudsynte samtala med presten"... lite hjelp der i gården gitt,....
Fluffe Skrevet 7. november 2010 #4 Skrevet 7. november 2010 Har spurt, men de "svarar kun på slike henvendingar frå par som allereie har tinga viing, når dei he den naudsynte samtala med presten"... lite hjelp der i gården gitt,.... Unnskyld at jeg spør, men hva betyr "TINGA VIING?" er ikke så flink på dialekter
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #5 Skrevet 7. november 2010 TROR at det oversettes med bestillt vielse, eller tilsvarende....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå