Gå til innhold

Armhevinger: på èn hånd

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest lekebøll

:briller:

Jeg lurer på om noen av dere her inne fikser dette, og om dere i tilfelle har noen tips?

Ikke fordi det er så nyttig, men det er jo litt moro. :lol:

Det går mest på teknikk, men man må jo også ha litt styrke i kroppen for å få det til.

Jeg er ikke sterk nå, men har tenkt å komme tilbake i "gammel" form, og da er det gøy å ha noe å bryne seg på/et mål.

Så - hvordan gjør dere det, osv.?

bølla- inspired

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spre bena litt mer enn ved vanlige armhevninger, legg den ubrukte armen på rumpen og vipp overkroppen litt på skrå slik at den "heller ned" mot den armen du tar armhevninger med. Klarer du ikke holde balansen, må du flytte armen i gulvet slik at du står støtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette høres voldspomt ut jeg - men det ser jo drittøft ut da... kanskje man kan lære seg teknikken og se tøffere ut enn man kanskje egentlig er...

Forøvrig har jeg en liten snutt om pushups i dagboken min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dårlig utført ser det patetisk ut.... :wink:

Dårlig utført av meg selv er UTFØRT - dårlig eller ikke. Hadde vært kjempestolt jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig skrå vinkel (ene skulder rett opp) og nesten ikke knekk i albuen... ser ikke bra ut nei, og er ikke så ille tungt... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man tar 30-40 med to, kan man begynne med en... ellers blir det bare tull, og ikke noe spes god trening..... :wink:

mener jeg da.... :roll::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jeg vet min fetter gjorde dette i yngre alder (vel, han er bare 23 nå, så sånn sett... han er jo enda ung da) Det begynte med at han "konkurrerte" med sion far og min (de to er brødre) om hvor mange armhevninger de klarte, og han klarte ganske mange. "men klarer du det med en hånd da"? sa de, og derved var det gjort... Motivasjon er kanskje alt man trenger... en ting er sikkert, han hadde ingen problemer med armhevninger det året han tilbrakte i grønne klær i alle fall, minimumskravet tok han uten neneverdig anstrengelse, fordi han hadde tatt flere enn det på daglig basis i flere år allerede..

Det handelr om styrke og teknikk. Og motivasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...