Gå til innhold

Noen som har peiling på skatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fjor betalte jeg 29 % skatt, tjente 260 000 kr, og fikk ca. 3 500 kr i baksmell på skatten.

I år derimot satte de meg ned på 26 % skatt. Betalte 26 % fram til jeg hadde tjent ca. 200 000, derretter fikk jeg satt opp skatten min til 33 %. Har nå tjent 263 000, og regner med å tjene ca. 320 000 innen året er omme. (brutto ja).

Noen som har peiling på skatt og slikt, og som vet hvor mye jeg ca. må belage meg på å bli skyldig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I fjor betalte jeg 29 % skatt, tjente 260 000 kr, og fikk ca. 3 500 kr i baksmell på skatten.

I år derimot satte de meg ned på 26 % skatt. Betalte 26 % fram til jeg hadde tjent ca. 200 000, derretter fikk jeg satt opp skatten min til 33 %. Har nå tjent 263 000, og regner med å tjene ca. 320 000 innen året er omme. (brutto ja).

Noen som har peiling på skatt og slikt, og som vet hvor mye jeg ca. må belage meg på å bli skyldig?

Helt umulig.

Det kommer jo an på fradrag, reiseutgifter, renteutgifter og en masse andre detaljer det?

Skrevet

Ja, helt umulig for oss å beregne.

Ikke vet vi hvilken skatteklasse du er, ei heller hvor mye fradrag du har.

Hvorfor ikke kontakte Skatteetaten? :kgbaby:

Skrevet

Du bør prøve å søke opp skattekalkulator på nettet!

Skrevet

Dersom du har tabellkort jevner det seg ut automatisk. Skatteprosenten er kun for bi-inntekter som ekstra jobb, frynsegoder/bonus/overtid, osv.

Dersom du har fast månedslønn uten noe ekstra så vil et tabellkort (forutsatt at du er i riktig tabell) gjøre at du betaler så mye skatt som du skal.

Jeg har med vilje en tabell uten noen ekstra fradrag (7200), slik at alle fradrag jeg egentlig har rett på kommer som en bonus i juni. Men dersom du føler du har behov for pengene dine, så er det lurt å få en tabell som er tilpasset de fradragene du har rett på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...