Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg tror deg, hehe. Det er sammen med meg. Underhåret mitt er litt mørkere enn håret oppå toppen og der jeg ingen forskjell, mens på resten av håret ser jeg stor forskjell. Det kommer ann hvor mye røde fargepigmenter man har i håret.

Det er litt vanskelig å forklare, men når man bleker håret så fjerner man fargepigmentene i håret. De røde fargepigmentene er det siste som fjernes og håret kan lett få gult kjær hvis man ikke bruke sterk nok bleking eller ikke lar den være lenge nok i håret. Derfor vil man få stor virkning av lilla shampo siden de røde fargepigmentene er så synlig og lett tilgjengelig (ikke dekket av andre fargepigmenter).

Hvis man farger (ikke bleker) håret og bruker farge med desimaltall, så inneholder de røde fargepigmenter og man vil derfor få mer virkning på det fargede håret enn etterveksten.

Lurer veldig på hvor du har "lært" alt dette her?

"Det er litt vanskelig å forklare, men når man bleker håret så fjerner man fargepigmentene i håret. De røde fargepigmentene er det siste som fjernes og håret kan lett få gult kjær hvis man ikke bruke sterk nok bleking eller ikke lar den være lenge nok i håret. Derfor vil man få stor virkning av lilla shampo siden de røde fargepigmentene er så synlig og lett tilgjengelig (ikke dekket av andre fargepigmenter).

Hvis man farger (ikke bleker) håret og bruker farge med desimaltall, så inneholder de røde fargepigmenter og man vil derfor få mer virkning på det fargede håret enn etterveksten."

De siste pigmentene som fjernes er gule! Og foressten; hvor i verdens navn har du det fra at "om man bruker farge med desimaltall bak streken, inneholder den rødt?"

Det er og feil. Når du ikke VET, ikke svar flere som ikke vet. Får vondt ass...

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fungerer den kun på stripet/bleket hår eller hvis man har rød/gulskjær naturlig?

Ingen som vet dette?

Jeg er naturlig blond med litt rødskjær. Syns ikke sjampoen virker på meg. Har brukt den i ca tre uker nå. Har også latt den sitte i mye lenger enn det står på flaska.

Skrevet

Jeg sverger til Loreal Expert, synes den er helt fantastisk. Har ENDELIG blitt kvitt det forferdelige gulskjæret i håret mitt :) Eneste den ikke tar, som nevnt over, er etterveksten :)

Ah, kanskje jeg må prøve den! Noen som vet hvor den er billigst på nett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...