Dina_ Skrevet 11. oktober 2003 #1 Skrevet 11. oktober 2003 Jeg har tenkt å bytte fra p-piller til såkalt hormonspiral pga allergiske reaksjoner, men helt ærlig er jeg litt bekymret for dette.. Det høres jo ikke akkurat behagelig ut med en spiral inne i deg i mange år. og er det noen som vet om det gjør vondt å sette den inn? Og er den helt sikker? Jeg vet jo at p-piller er noe av det sikreste som finnes, så kan ikke hormonspiral være like sikkert? Ellers kan jeg si at dette er min første post på dette forumet
Gjest sunshine-t Skrevet 11. oktober 2003 #2 Skrevet 11. oktober 2003 hei dina_ og velkommen til KG! jeg har hormonspiral og jeg kan ikke si at jeg merker så mye til den. faktisk så merker jeg den ikke i det hele tatt. men det sises jo at man må ha barn før man kan få den satt inn. jeg er veldig fornøyd med den. ikke merker jeg den som sagt, ikke trenger jeg å tenke på å ta pillene til riktig tid(noe jeg alltid surret med..) og jeg fikk ikke mensen tilbake før 8mnd etterpå. og når den har kommet nå i det siste så er det bare for noe dager. når det gjelder å sette den inn, så merket jeg heller ikke det. det eneste jeg merket var den der "jekken" de bruker til å åpne med grunnen til at jeg ikke merket noe,var nok at 6uker tidligere så fødte jeg dattera mi..heheh!!! jeg var litt bekymret,sånn som du. men har ingen baktanker med den nå. 1100kr betalte jeg for den og den kan sitte inne i 5 år. 900kr betalte je pr år for p-pillene( noen år siden) Så du kan tenke deg hvor mye du sparer på det...
Dina_ Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2003 Hei sunshine-t Ja, det høres jo veldig bra ut. Nå har ikke jeg født barn da.. men det må da være mulig å få den for det? Miste mensen så lenge? Det betaler jeg gladelig 1100 kr for
Gjest sunshine-t Skrevet 12. oktober 2003 #4 Skrevet 12. oktober 2003 her og her er det litt info jaffal.
Såpebobla Skrevet 12. oktober 2003 #5 Skrevet 12. oktober 2003 Har hatt hormonspiral i 3 år snart, det er absolutt det beste prevensjonsmidlet jeg har brukt. Mensen er borte, ingen smerter, enkel å sette inn, merker den ikke i det hele tatt og slipper å huske å ta piller.... Passer utmerket for meg!
Lilly Skrevet 12. oktober 2003 #6 Skrevet 12. oktober 2003 Jeg har ikke født barn, men jeg skal få satt inn hormonspiral likevel, så det er ikke noe krav at man må ha født. Kanskje legene har forskjellig praksis når det gjelder fødsel eller ikke, men det er i hverfall ikke noe absolutt krav. Ring legen din å spør du
Gjest Kicks Skrevet 12. oktober 2003 #7 Skrevet 12. oktober 2003 Jeg satt inn hormonspiral for ca 8mnd siden(har ikke født barn), og jeg er utrolig fornøyd! slipper å huske på å ta pillen, noe som jeg glemte stadig vekk... :-? har ikke hatt mensen på 7mnd :D Jeg synes det var veldig ubehagelig å sette den inn. Først og fremst gruvde jeg meg selvfølgelig til legetimen, for det andre var det en legestudent der, mann vel og merke, som også skulle se... :oops: Når jeg hadde en lyskaster rett på skurru + to stykker som satt å kikka inni meg ble jeg selvfølgelig anspent, og dette gjorde at hele innsettelsen ble ganske så ubehagelig! ble skikkelig kvalm og helt på gråten fordi det gjode så vondt. Etterpå var jeg uvel i 2 dager . Men likevel er jeg veldig glad for at jeg gjorde det! mener ikke å skremme folk ass. Det er dyrt, ca 1200 kr, men jeg og samboeren min delte på. det er jo tross alt to stk som er sammen om dette.
Heidi Skrevet 12. oktober 2003 #8 Skrevet 12. oktober 2003 Jeg hadde store problemer med hormonspiralen. Fikk mer eller mindre konstant hodepine, fikk helt enorme vannsamlinger i kroppen, og var kvalm og uvel. Vannsamlingene var det aller verste, for de var så ille at blodtrykket ble for høyt. Jeg har aldri verken før eller seinere hatt høyt blodtrykk. Det var til og med hovent UNDER beina, og det kjentes ut som jeg tråkka ned med ei kjempediger vannblemme under foten. Ser at mange er fornøyde, vil bare påpeke at ikke alle reagerer positivt på å få hormoner implantert inne i kroppen. Etter min mening er ikke hormonspiralen noe som helst positiv. Men snakk med legen din, har du reagert på noe tidligere så tenk deg om. Du får ikke igjen pengene fordi du ikke tåler den.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå