Gå til innhold

Kan jeg flytte når jeg vil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet på hybel til sommeren for å studere. Problemet nå er at jeg sliter veldig med de to jeg bor sammen med. Jeg liker gjerne å ha det ryddig rundt meg, og her ender det med et kjøkken det ikke en gang er mulig å lage mat på, pga alt rotet. Gammel mat ligger spredd og det lukter mugg på kjøkkenet. Jeg har sagt i fra, både til dem og til hybelverten, men ingenting skjer.

Vi har en muntlig avtale om at jeg skal bo her i alle fall til neste sommer. Vi har ikke skrevet noen kontrakt. Kan jeg da flytte ut uten å måtte betale noe annet enn oppsigelsespengene? Eller gjelder muntlige avtaler på samme måte som kontraktene..?

Her kan jeg ikke være lenger..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia,mutlig avtale er like bindene som skriftlig,desverre.Men om du ikke klarer mere så må du jo flytte og da kan du jo enten forklare probleme og håpe de forstår.Eller om du ikke bryr deg om problemet som kan oppstå, så kan du si at det har du aldri sagt og at du flytter når du vil.

Skrevet

Husleieloven gjelder, og den sier tre måneders oppsigelsestid. Du kan selvsagt flytte på dagen, men du er likevel pliktig til å betale husleie ut oppsigelsestiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...