Gjest furua Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 De siste par dager har vårt barn på 4 år luktet sterkt av urin. Vi har dusjet han oftere enn vanlig, og skiftet på sengetøyet etc. Det er som om om han svetter urinlukt. Vi har tenkt å ta barnet med til legen i morgen, men har noen hørt om dette før? det bekymrer meg.
Wombat Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 http://www.lommelegen.no/321133/akutt-nyresvikt Sjekk om det lukter urin av pusten, ifølge linken kan nyresvikt være en av grunnene, men den nevner ikke spesifikt lukt av huden. Håper det går bra! 1
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2010 #3 Skrevet 4. november 2010 De siste par dager har vårt barn på 4 år luktet sterkt av urin. Vi har dusjet han oftere enn vanlig, og skiftet på sengetøyet etc. Det er som om om han svetter urinlukt. Vi har tenkt å ta barnet med til legen i morgen, men har noen hørt om dette før? det bekymrer meg. Hvis urinlekkasje/at han tisser på seg/skvetter urin, er utelukket, så er nyresykdom den eneste foklaringen jeg kan komme på når det gjelder lukt av urin fra kropp... Har han nylig hatt halsbetennelse? Hender at streptokokk-hals "slår seg på" nyrene... Husk å ta med urinprøve til legen.
Gjest furua Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 http://www.lommelegen.no/321133/akutt-nyresvikt Sjekk om det lukter urin av pusten, ifølge linken kan nyresvikt være en av grunnene, men den nevner ikke spesifikt lukt av huden. Håper det går bra! Jeg sjekket lenken - og ltt ellers på lommelegen.no, men det lukter ikke urin av pusten, og han er helt vanlig ellers. Ingen symptomer i det hele tatt ellers...Men lukten er ganske sterk!..."Håper" på blærekatarr e.l.....
rachel who Skrevet 4. november 2010 #5 Skrevet 4. november 2010 Jeg sjekket lenken - og ltt ellers på lommelegen.no, men det lukter ikke urin av pusten, og han er helt vanlig ellers. Ingen symptomer i det hele tatt ellers...Men lukten er ganske sterk!..."Håper" på blærekatarr e.l..... Jeg håper du tar han til legen snarest, bare mest for å utelukke at det er noe alvorlig.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #6 Skrevet 4. november 2010 Pass på at han drikker nok vann hver dag! Og lykke til
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #7 Skrevet 4. november 2010 Pass på at han drikker nok vann hver dag! Og lykke til
Gjest furua Skrevet 4. november 2010 #8 Skrevet 4. november 2010 Jeg håper du tar han til legen snarest, bare mest for å utelukke at det er noe alvorlig. Ja, first thing i morgen tidlig.... Vi sitter og vurderer fortløpende legevakten her, men synes det er litt drastisk å dra et ellers friskt barn opp av sengen og kjøre i en time (som er det det tar dit) ....Derfor jeg ville sjekke reaksjonene her inne også...Først så tenkte vi bare uhell og skvetting, ikke vasket hender etc...Men han dusjet i morges, og lukter urin av hår og hud nå...
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #9 Skrevet 4. november 2010 Hva med en telefon til legevakten? Går jo an å høre før man reiser noe sted. UVI kan vel også gi generell urinlukt, men jeg ville nok tatt en telefon.
Wombat Skrevet 4. november 2010 #10 Skrevet 4. november 2010 Hvordan er den generelle formen da? Har han vært slapp eller kvalm o.l?
Gjest furua Skrevet 4. november 2010 #11 Skrevet 4. november 2010 Hvordan er den generelle formen da? Har han vært slapp eller kvalm o.l? Nei, ingen andre symptomer. Men har googlet at det nok må være en slags urinveisinfeksjon - legen kl. 08.00...Ved flere symptomer hadde jeg løpt!
Gjest furua Skrevet 4. november 2010 #12 Skrevet 4. november 2010 Snakket med legevakt som mente dette måtte være blærekatarr, heldigvis. legen + pencilin i morge, så går alt bra. Takk for deres engasjement - Furua 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå