AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 Jeg har pleid å bruke John Frieda shampo og balsam for brunetter, balsamen er "moisturising". Dette har funket bra over lang tid (jeg farger håret hos frisør), men jeg ser også at håret etter hvert har blitt mer glansløst og litt "stivt". Det kan kanskje tildels ha å gjøre med flytting til litt annet klima og vannkvalitet, og alder. I tillegg bruker jeg hårkur fra Bjørn Axen (repair - det er en proteinkur?). Jeg synes håret mangler noe og har nå kjøpt shampo (phytocitrus reconstructing) og balsam (spray/leave in hydrating mist) fra Phyto. Men burde jeg bruke noe mer fuktighetsgivende, kur e.l i tillegg?
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 Farget hår kan ha godt av både proteinkur + fuktighetskur. Dvs. proteinkur skal ikke brukes for lenge og ofte. Dvs. maks. 5 min. ca. 3 ganger i mnd. (sjeldnere hvis hårkvaliteten er god). Fuktighetskuren brukes rett etter proteinkuren + ved behov ellers. Selv bruker jeg proteinkur (Joico) ca. hver 10. dag. Med påfølgende fuktighetskur. I tillegg fuktighetskur (Joico) ca. 1 gang i uken.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #3 Skrevet 4. november 2010 Takk for svar Jeg bruker ikke proteinkuren så ofte, men jeg har kanskje ikke prioritert shampo og balsam som gir så mye fuktighet heller... kanskje jeg skal skaffe meg hårkurene du nevner - egentlig trengte jeg bare et argument for litt mer nettshopping
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 Hva heter de kurene fra Joico? Jeg bruker Joico K-pac. Aner ikke om det er protein- eller fuktighetskur... :-/
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #5 Skrevet 4. november 2010 Joico K-Pak Deep Penetrating Reconstructor Treatment for Damaged Hair (proteinkur) Joico K-Pak Intense Hydrator Treatment for Dry, Damaged Hair (fuktighetskur) Hvis man har lyst til å teste shampoo, balsam + begge disse hårkurene, så kan man kjøpe Joico K-Pak Home Hair Repair Kit. Jeg kjøpte meg ett slik, og i ettertid har jeg brukt "tomflaskene" til påfyll, når jeg skal ut på reise. Jeg handler Joico i 1 liter flasker hos: * Fragrance Direct, men ser de akkurat nå er tomme. Sist jeg handlet her var leveringstiden en uke. Skal man kjøpe vanlig størrelse eller kit, anbefaler jeg: * Feelunique
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #6 Skrevet 4. november 2010 En annen serie innimellom bruker er Fudge. Frangrance Direct har en god pris på duo-pakninger shampoo og balsam. Selv har jeg Torture Tonic Do og Smooth Shot Duo (den siste har jeg ikke fått testet enda, men har håp om at denne kan gi håret mer fukt til daglig). Hårkuren Fudge Dynamite kjøper jeg i 1 liter. Det er en kombinert protein- og fuktighetskur. Har bare prøvd den noen få ganger (byttet ut Joico-kurene innimellom). Likte den imidlertid veldig godt. Fordelen var at den tar "halve tiden" pga 2 kurer i en.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #7 Skrevet 4. november 2010 For de som liker å lese tilbakemeldinger: Fudge Dynamite Joico K-Pak Deep Penetrating Reconstructor Treatment Joico K-Pak Intense Hydrator Treatment Joico - K-Pak Reconstruct Shampoo for Dry or Damaged Hair Joico - K-Pak Reconstruct Daily Conditioner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå