BlueOrchid Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 Hei! Jeg kom til å tenke på en ting nå i kveld ang hår og sånn.. Jeg er naturlig blond, og i fjor tok jeg å bleket noe striper. Jeg var brunette i noen år helt til jeg for to år siden valgte å bli blond igjen.. Jeg syns håret mitt virket mer friskt når jeg var brunette, nå føles det tørt, pistrete og livløst, enda det ikke er lenge siden jeg har klipt meg. Så til emnetittelen; har tenkt litt på hårprodukter, som evt kan gi håret mitt litt glød. Men er det egentlig noe hjelp i slike produkter? Hvis du mener slikt hjelper, hva vil du da anbefale?
Lulilelu Skrevet 5. november 2010 #2 Skrevet 5. november 2010 Jeg har selv vært der du er nå. Slit og tørt hår er ikke noe å spøke med. En dag fant jeg ut at nå skal jeg begynne å ta var på håret mitt. Jeg undersøkte rundt på nettet, på forum, blogger og div sminkesider for å finne hva håret trenger og hvilken produkter som er best. Har prøvd div produkter siden da og har funnet produkter som virkelig fungerer. Håret mitt er helt nytt, så glansfullt, sterkt og mykt. Frisørprodukter er veien å gå for ett friskt hår men det trenger ikke å koste all verden. Det finnes mange nettbutikker som selger hår produkter til halve prisen enn hos frisøren. Eks den siden jeg har linket til ved å trykke på produktnavnene. 1: Få deg en god shampoo og balsam. Det finnes veldig mange gode produkter her men jeg bruker TIGI BEDHEAD DUMB BLONDE . Den er beregnet for blondt hår og den lukter så utrolig godt. 2: Håret trenger proteiner. REDKEN EXTREME CAT PROTEIN TREATMENT er utrolig god. Du merker betydelig forskjell første gang du bruker den. Brukes fra hver 1 til hver 2 uke alt ettersom hvor skadet håret er. 3: Håret trenger også fuktighet så du trenger en god fuktighetskur. Jeg bruker Joico - K-PAK Deep-Penetrating Reconstructor Denne er utrolig god og har vunnet best i test 10 åt på rad. Brukes ca 1 gang i uken. Det er de tre viktigste produktene håret trenger. I tillegg kan det være greit å bruke en leave in balsam etter håret er vasket, og alltid bruk en god varmebeskyttende krem eller spray før føning, retting og krølling.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2010 #3 Skrevet 5. november 2010 3: Håret trenger også fuktighet så du trenger en god fuktighetskur. Jeg bruker Joico - K-PAK Deep-Penetrating Reconstructor Denne er utrolig god og har vunnet best i test 10 åt på rad. Brukes ca 1 gang i uken. Fuktighetskur = Joico K-Pak Intense Hydrator Proteinkur = Joico K-Pak Deep-Penetrating Reconstructor (K-PAK Reconstructor har det høyeste innholdet av Quadramine-komplekset (innholder keratin protein) av alle produktene i Joico-familien.) Proteinkuren brukes maks. 5 min. og ikke så hyppig (ødelagt hår ca. 3 ganger i mnd., sjeldnere hvis håret ikke er så skadet).
Lulilelu Skrevet 5. november 2010 #4 Skrevet 5. november 2010 (endret) Fuktighetskur = Joico K-Pak Intense Hydrator Proteinkur = Joico K-Pak Deep-Penetrating Reconstructor (K-PAK Reconstructor har det høyeste innholdet av Quadramine-komplekset (innholder keratin protein) av alle produktene i Joico-familien.) Proteinkuren brukes maks. 5 min. og ikke så hyppig (ødelagt hår ca. 3 ganger i mnd., sjeldnere hvis håret ikke er så skadet). Joico K-Pak Deep-Penetrating Reconstructor er ikke en ren protein kur. Det er mye proteiner i den ja og derfor er den egnet til skadet hår. Kan fint brukes en gang i uken. Redken Cat eller annen ren protienkur må man heller trappe ned på etter hvert som håret blir friskere. Endret 5. november 2010 av Lulilelu
AnonymBruker Skrevet 5. november 2010 #5 Skrevet 5. november 2010 Joico K-Pak Deep-Penetrating Reconstructor er ikke en ren protein kur. Det er mye proteiner i den ja og derfor er den egnet til skadet hår. Kan fint brukes en gang i uken. Redken Cat eller annen ren protienkur må man heller trappe ned på etter hvert som håret blir friskere. Kan du dokumentere denne påstanden? ------------- Bak på mine flasker, står der på * Joico K-Pak Deep-Penetrating Reconstructor: "Intensive protein reconstructor rebuilds and improves the structure of hair.". Jfr. Google * Joico K-Pak Intense Hydrator: "Restores moisture, seals the cuticle, imparts shine and and improves manageability and elasticity.". ------- I begynnelsen brukte jeg proteinkuren - K-Pak Deep-Penetrating Reconstructor - ca. en gang i uken, og håret mitt ble sprøere og sprøere. Jeg begynte å lese om produktet, og fann at ut at dette var "overforbruk". Først da jeg begynte å bruke denne kuren ca. hver 10. dag, og avsluttet med fuktighetskuren - K-Pak Intense Hydrator (+ brukte den litt oftere) fikk håret effekt av Joico. Og i dag er det tilbake til "normalen".
Antlers Skrevet 5. november 2010 #6 Skrevet 5. november 2010 Jeg har selv vært der du er nå. Slit og tørt hår er ikke noe å spøke med. En dag fant jeg ut at nå skal jeg begynne å ta var på håret mitt. Jeg undersøkte rundt på nettet, på forum, blogger og div sminkesider for å finne hva håret trenger og hvilken produkter som er best. Har prøvd div produkter siden da og har funnet produkter som virkelig fungerer. Håret mitt er helt nytt, så glansfullt, sterkt og mykt. Frisørprodukter er veien å gå for ett friskt hår men det trenger ikke å koste all verden. Det finnes mange nettbutikker som selger hår produkter til halve prisen enn hos frisøren. Eks den siden jeg har linket til ved å trykke på produktnavnene. 1: Få deg en god shampoo og balsam. Det finnes veldig mange gode produkter her men jeg bruker TIGI BEDHEAD DUMB BLONDE . Den er beregnet for blondt hår og den lukter så utrolig godt. 2: Håret trenger proteiner. REDKEN EXTREME CAT PROTEIN TREATMENT er utrolig god. Du merker betydelig forskjell første gang du bruker den. Brukes fra hver 1 til hver 2 uke alt ettersom hvor skadet håret er. 3: Håret trenger også fuktighet så du trenger en god fuktighetskur. Jeg bruker Joico - K-PAK Deep-Penetrating Reconstructor Denne er utrolig god og har vunnet best i test 10 åt på rad. Brukes ca 1 gang i uken. Det er de tre viktigste produktene håret trenger. I tillegg kan det være greit å bruke en leave in balsam etter håret er vasket, og alltid bruk en god varmebeskyttende krem eller spray før føning, retting og krølling. Har du slitt eller skadet hår bør du droppe retting og krølling (med jern og tang) helt. Det skader håret samme hvor mye varmebeskyttelse du pøser på med, og på et allerede slitt hår kan det fort bli katastrofe. Føning er ikke bra det heller, men du kan jo føne røttene tørre med kald/middles temperatur om du er helt avhengig av det nå på vinteren
AnonymBruker Skrevet 5. november 2010 #7 Skrevet 5. november 2010 Joico K-Pak Deep-Penetrating Reconstructor er ikke en ren protein kur. Ingen hårkurer består av kun proteiner... Glemte å spørre om hvor du har det fra at dette er en fuktighetskur? K-Pak har egen fuktighetskur, og den blir anbefalt å bruke etter Joico K-Pak Deep-Penetrating Reconstructor (vanlig å tilføre fuktighet etter proteinkurer). De selger også disse to kurene sammen i kit(der de gir o.n. bruksanvisningen - merkelig hvis begge disse kurene skal være fuktighetskurer...).
Lulilelu Skrevet 5. november 2010 #8 Skrevet 5. november 2010 Har du slitt eller skadet hår bør du droppe retting og krølling (med jern og tang) helt. Det skader håret samme hvor mye varmebeskyttelse du pøser på med, og på et allerede slitt hår kan det fort bli katastrofe. Føning er ikke bra det heller, men du kan jo føne røttene tørre med kald/middles temperatur om du er helt avhengig av det nå på vinteren TS spurte om det er noe hjelp i hårprodukter og hvilken vi kan anbefale, ikke hva hun må gjøre for å få finere hår. Selvfølgelig bør man unngå både hårføner og rette/krølltang hvis man har slitt hår, noe alle vet. Man bør egentlig bruke det minst mulig uansett. Men skal man bruke det så er varmebeskyttelse viktig.
Lulilelu Skrevet 5. november 2010 #9 Skrevet 5. november 2010 Ingen hårkurer består av kun proteiner... Glemte å spørre om hvor du har det fra at dette er en fuktighetskur? K-Pak har egen fuktighetskur, og den blir anbefalt å bruke etter Joico K-Pak Deep-Penetrating Reconstructor (vanlig å tilføre fuktighet etter proteinkurer). De selger også disse to kurene sammen i kit(der de gir o.n. bruksanvisningen - merkelig hvis begge disse kurene skal være fuktighetskurer...). Slutt å ta ting så bokstavlig. Har ikke sagt at hårkurer inneholder KUN proteiner. Man har ren proteinkur, blandingskur (k-pak Deep) og fuktighetskur. Til henne er det best å bruke denne som en fuktighetskur frem til håret har fått tilbake sin gamle glød. Jeg har brukt Redken Cat og K-pak Deep lenge og håret mitt har aldri været bedre, rett og slett fordi håret mitt trenger store mengder proteiner. I tillegg gir K-pak mye fuktighet. Alle hår er forskjellig, men TS sitt høres veldig ut som slik mitt hår var før, derfor gir jeg henne mine råd.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #10 Skrevet 6. november 2010 Slutt å ta ting så bokstavlig. Har ikke sagt at hårkurer inneholder KUN proteiner. Man har ren proteinkur, blandingskur (k-pak Deep) og fuktighetskur. Til henne er det best å bruke denne som en fuktighetskur frem til håret har fått tilbake sin gamle glød. Jeg har brukt Redken Cat og K-pak Deep lenge og håret mitt har aldri været bedre, rett og slett fordi håret mitt trenger store mengder proteiner. I tillegg gir K-pak mye fuktighet. Alle hår er forskjellig, men TS sitt høres veldig ut som slik mitt hår var før, derfor gir jeg henne mine råd. Det var ment som en "morsomhet" siden du skriver at det ikke er en ren proteinkur. Dette er en proteinkur - ikke en fuktighetskur. Og det er faktisk den proteinkuren som har blitt kåret til den beste på sitt område 10 år på rad. Du har flere ganger påstått at Joico K-PAK Deep-Penetrating Reconstructor (ikke bare i denne tråden) er en fuktighetskur. Ved å komme med slik feilinformasjon kan du forvirre folk. 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #11 Skrevet 6. november 2010 ... Man har ren proteinkur, blandingskur (k-pak Deep) og fuktighetskur... Hvor har du det fra at K-Pak Deep Penetrating Reconstructor er en blandingskur? Som sagt det står på min flaske at dette er en intensiv proteinkur. Når Joico selv skriver det, og ikke nevner ett ord om fuktighet på flasken, må man nesten stole på at de vet hva de snakker om.
Lulilelu Skrevet 6. november 2010 #12 Skrevet 6. november 2010 Hvor har du det fra at K-Pak Deep Penetrating Reconstructor er en blandingskur? Som sagt det står på min flaske at dette er en intensiv proteinkur. Når Joico selv skriver det, og ikke nevner ett ord om fuktighet på flasken, må man nesten stole på at de vet hva de snakker om. Hvis du skal drive å diskutere dette med meg så syns jeg virkelig du bør slutte å gjemme deg bak AnonymBruker. Det er en blandingskur fordi den OGSÅ tilfører fuktighet, i motsetning til Redken Cat som så og si kun tilfører protein. Jeg har 2 venninner som er frisører som sier det samme. Hun ene bruker faktisk kun K-pak Deep fordi..hennes ord "den gir håret mitt både nok proteiner og fuktighet".
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #13 Skrevet 6. november 2010 Hvis du skal drive å diskutere dette med meg så syns jeg virkelig du bør slutte å gjemme deg bak AnonymBruker. Det er en blandingskur fordi den OGSÅ tilfører fuktighet, i motsetning til Redken Cat som så og si kun tilfører protein. Jeg har 2 venninner som er frisører som sier det samme. Hun ene bruker faktisk kun K-pak Deep fordi..hennes ord "den gir håret mitt både nok proteiner og fuktighet". Så lenge "AB-funksjonen" finnes, har du ikke noe med å fortelle meg hva jeg skal gjøre. Hvis du ikke liker det, får du skrive klagemail om funksjonen til KG. Hva får deg til å tro at jeg gjemmer meg? De meningene jeg skriver her, står jeg for. Men jeg bruker aldri nick. Og grunnen har du ikke noe med. Jeg har snakket med flere frisører om denne proteinkuren + det står på flasken (jeg har 1 liter) "intensiv proteinkur". Men hvis du NÅ mener det er en blandingskur, hvorfor har du x-antall ganger tidligere skrevet at det er en fuktighetskur? Først når jeg i denne tråden korrigerte deg, forandret du betegnelse.
Lulilelu Skrevet 6. november 2010 #14 Skrevet 6. november 2010 Så lenge "AB-funksjonen" finnes, har du ikke noe med å fortelle meg hva jeg skal gjøre. Hvis du ikke liker det, får du skrive klagemail om funksjonen til KG. Hva får deg til å tro at jeg gjemmer meg? De meningene jeg skriver her, står jeg for. Men jeg bruker aldri nick. Og grunnen har du ikke noe med. Jeg har snakket med flere frisører om denne proteinkuren + det står på flasken (jeg har 1 liter) "intensiv proteinkur". Men hvis du NÅ mener det er en blandingskur, hvorfor har du x-antall ganger tidligere skrevet at det er en fuktighetskur? Først når jeg i denne tråden korrigerte deg, forandret du betegnelse. Du kan ikke si at du står for dine meninger når du poster som AB. Og ikke har jeg spurt om hvorfor heller. Les innleggene en gang til du!!!! Skrev fuktighetskur KUN i første innlegget fordi det er det jeg mener at TS skal bruke det som. I mitt andre innlegg skrev jeg at den inneholder mye proteiner.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #15 Skrevet 6. november 2010 Du kan ikke si at du står for dine meninger når du poster som AB. Og ikke har jeg spurt om hvorfor heller. Les innleggene en gang til du!!!! Skrev fuktighetskur KUN i første innlegget fordi det er det jeg mener at TS skal bruke det som. I mitt andre innlegg skrev jeg at den inneholder mye proteiner. Har ikke skrevet at du har spurt om det... Ja, jeg står for mine meninger like mye som de som bruker nick.... Les hva jeg skriver heller du... Jeg viser til at du i andre svar - ikke denne tråden - har brukt begrepet fuktighetskur. Har da også hver gang ment at den skal brukes som fuktighetskur, når det klart og tydelig står INTENSIV proteinkur på flasken - og kun det. Det står ikke ett eneste ord om at denne kuren skal tilføre fuktighet, hverken på flasken eller nettsiden til Joico. Men her har vi altså ei som bare er nødt til å omtale denne kuren som alt annet enn den er. *iq-troll* 1
Lulilelu Skrevet 6. november 2010 #16 Skrevet 6. november 2010 Har ikke skrevet at du har spurt om det... Ja, jeg står for mine meninger like mye som de som bruker nick.... Les hva jeg skriver heller du... Jeg viser til at du i andre svar - ikke denne tråden - har brukt begrepet fuktighetskur. Har da også hver gang ment at den skal brukes som fuktighetskur, når det klart og tydelig står INTENSIV proteinkur på flasken - og kun det. Det står ikke ett eneste ord om at denne kuren skal tilføre fuktighet, hverken på flasken eller nettsiden til Joico. Men her har vi altså ei som bare er nødt til å omtale denne kuren som alt annet enn den er. *iq-troll* Nei jeg har anbefalt den kuren som fuktighetskur i kun ett annet innlegg til en som får veldig fort slitt hår. Ikke X-antall ganger.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #17 Skrevet 6. november 2010 Nei jeg har anbefalt den kuren som fuktighetskur i kun ett annet innlegg til en som får veldig fort slitt hår. Ikke X-antall ganger. Da skal jeg søke litt for deg.... Stopper når jeg har funnet iallefall to innlegg til (i tillegg til denne tråden). Her svarer du følgende på ett spørsmål om hun trenger egen fuktighetskur i tillegg til Joico (du er den første som svarer henne - var ikke snakk om "fort slitt hår", men ei som var redd for "overload" av proteiner: Ingen fuktighetskur er bedre enn Joico k-pak. Håret trenger både fuktighet og proteiner. Bruker selv Redken extreme Cat Protein Treatment og er veldig fornøyd. Bruker k-pak en gang i uken og cat kur 1-2 ganger pr 14 dag (kommer litt ann på tid på året og hvor mye dusjing osv, ser når håret trenger det) Gjør dette alltid fredag. Da er håret ekstra fint og glansfullt hvis man skal på fest i helgen Bare for å ha det helt klart: I begynnelsen (se nesten øverst her) skriver du: " Jeg bruker Joico - K-PAK Deep-Penetrating Reconstructor", samtidig som du henviser til at den skal være en fuktighetskur. Og i innlegget fra slutten av oktober henviser du til dine hårpleierutiner, og da må da bety samme Joico hårkuren (siden det er så kort tid siden). ---------------------- http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=520012&st=0&p=8539810&fromsearch=1&#entry8539810 Første spørsmål til ei som spør etter hårkur til fint, krøllete og tørt hår? Ingen hårkur er bedre enn Joico K-pak. Best i test 10 år på rad. Se HER Dette er en fuktighetskur, men håret trenger også proteiner og da anbefaler jeg virkelig Redken Extreme Cat treatment. Se HER Og linken er til Joico - K-PAK Deep-Penetrating Reconstructor (Beste hårkuren til slitt hår (ikke kjemisk skadet) er forresten fuktighetskuren Joico K-Pak Intense)
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #18 Skrevet 6. november 2010 En liten kommentar til før du fortsetter å "ro ro ...". Når du indirekte i svaret ditt skriver at man kun får fuktighet av denne kuren, og derfor trenger protein, så lurer jeg virkelig på hvorfor du ikke nevner at denne kuren "liksom" er en "blandingskur" som "liksom" skal ha både fukt og protein... Merkelig, når Joico selv kun betegner denne kuren som proteinkur. Ingen hårkur er bedre enn Joico K-pak. Best i test 10 år på rad. Se HER Dette er en fuktighetskur, men håret trenger også proteiner og da anbefaler jeg virkelig Redken Extreme Cat treatment. Se HER Nei, jeg synes du ror noe veldig i denne tråden. Og det begynner å bli tåpelig, og jeg gidder faktisk ikke fortsette å "arrestere" deg mer. Takk for "diskusjonen"!
Lulilelu Skrevet 6. november 2010 #19 Skrevet 6. november 2010 Da skal jeg søke litt for deg.... Stopper når jeg har funnet iallefall to innlegg til (i tillegg til denne tråden). Her svarer du følgende på ett spørsmål om hun trenger egen fuktighetskur i tillegg til Joico (du er den første som svarer henne - var ikke snakk om "fort slitt hår", men ei som var redd for "overload" av proteiner: Bare for å ha det helt klart: I begynnelsen (se nesten øverst her) skriver du: " Jeg bruker Joico - K-PAK Deep-Penetrating Reconstructor", samtidig som du henviser til at den skal være en fuktighetskur. Og i innlegget fra slutten av oktober henviser du til dine hårpleierutiner, og da må da bety samme Joico hårkuren (siden det er så kort tid siden). ---------------------- http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=520012&st=0&p=8539810&fromsearch=1&#entry8539810 Første spørsmål til ei som spør etter hårkur til fint, krøllete og tørt hår? Og linken er til Joico - K-PAK Deep-Penetrating Reconstructor (Beste hårkuren til slitt hår (ikke kjemisk skadet) er forresten fuktighetskuren Joico K-Pak Intense) Yes sorry. Fant bare den ene jeg. For meg er det en fuktighetskur, er det jeg bruker det som. Er det veldig mange jeg kjenner bruker det som, med gode resultater. Slik er det bare. Forstår ikke hvordan det er mulig å lage så mye rabalder rundt det.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #20 Skrevet 6. november 2010 Yes sorry. Fant bare den ene jeg. For meg er det en fuktighetskur, er det jeg bruker det som. Er det veldig mange jeg kjenner bruker det som, med gode resultater. Slik er det bare. Forstår ikke hvordan det er mulig å lage så mye rabalder rundt det. Det trengs vel litt rabalder for å unngå feilinformering. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå