iss Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 Har handlet litt på ebay den siste tiden. Stort sett alt jeg har kjøpt er fra ebay.co.uk (engelsk) Har vært innom den amerikanske også ebay.com Hvilken av de bruker dere og hvorfor?? Opplever å få ulike resultater på produkter i de to, så ofte sitter jeg og leter på begge steder, men har stort sett handlet på den engelske. .no synes jeg ikke fungerer noe særlig....
aluminium Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 .no er dårlig. Den amerikanske dekker mest synes jeg, og det er stort sett der jeg handler. Er det noe jeg vet som er spesielt i UK så sjekker jeg der også, men som regel så kommer det opp internasjonale selgere på US-siden...
minienthe Skrevet 4. november 2010 #3 Skrevet 4. november 2010 bruker den britiske og amerikanske, den norske gidder jeg ikke ta i vurdering en gang. den tyske hadde vært genial (kjøper hesteutstyr) hvis jeg hadde skjønt språket 1
Oliven Skrevet 5. november 2010 #4 Skrevet 5. november 2010 Bruker både engelske og amerikanske. Kommer litt ann på hva jeg skal ha. Tyngre ting blir det som regel rimligere frakt på fra england.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2010 #5 Skrevet 5. november 2010 I hovedsak .com (USA). Men har tidligere handlet på .nl (Nederland), .de (Tyskland), .co.uk (Storbritannia) og .it (Italia).
sebra Skrevet 5. november 2010 #6 Skrevet 5. november 2010 oj jeg har egentlig aldri tenkt noe over at det er forskjellige sider jeg, med forskjellig resultat.
Meaty Skrevet 5. november 2010 #7 Skrevet 5. november 2010 Jeg bruker mest .co.uk, fordi svigerfamilien min bor i Nord-Irland og da får jeg tingene sendt dit. Slik sparer jeg masse penger på porto. Så plukker jeg det opp der neste gang jeg er over. Det hender jeg bruker .com, det er hvis jeg ikke finner det jeg vil ha på den britiske siden.
Susan Sto Helit Skrevet 5. november 2010 #8 Skrevet 5. november 2010 Bruker den engelske, men velger worldwide søk, og føler da jeg får alle treffene uansett. Synes det er lettere å regne om pris fra £ enn fra $.
missLynch Skrevet 5. november 2010 #9 Skrevet 5. november 2010 Jeg bruker konsekvent ****. com og transaksjonene derfra har vært superbra!
Anglofil Skrevet 6. november 2010 #10 Skrevet 6. november 2010 Bruker like mye ebay.com som ebay.co.uk. Når jeg skal kjøpe enkelte serier velger jeg konsekvent den britiske, rett og slett pga sone 2, og sone 2 som regel har teksting på f.eks engelsk og noen ganger norsk. Teksting opplever jeg at man sjelden finner i sone 1 som jo er for det amerikanske markedet i all hovedsak. Utover det så bruker jeg også den britiske nettbutikken til å finne pensumbøker, siden de ofte er billigere der enn den amerikanske. På den amerikanske er det bedre utvalg av klær og andre småtterier. Mvh Yvonne
kipa81 Skrevet 6. november 2010 #11 Skrevet 6. november 2010 .com Men det visste du jo! Visste ikke om den andre før du viste den til meg.
Piper Skrevet 6. november 2010 #12 Skrevet 6. november 2010 Handler en del fra den amerikanske siden og den engelske, men har også funnet noe på den tyske. På litt tyngre ting velger jeg ofte den engelske, for da blir frakten billigere.
MissStiles Skrevet 7. november 2010 #13 Skrevet 7. november 2010 Handler på ebay.co.uk. Ikke brukt com enda.
Gjest Cho Skrevet 7. november 2010 #14 Skrevet 7. november 2010 bruker den britiske og amerikanske, den norske gidder jeg ikke ta i vurdering en gang. den tyske hadde vært genial (kjøper hesteutstyr) hvis jeg hadde skjønt språket Hvis du bruker Google Chrome-nettleseren kan Google Translate oversette hele siden for deg (med litt varierende resultat, det kommer noen grammatiske latterkramper innimellom)!
Pupsilure Skrevet 7. november 2010 #15 Skrevet 7. november 2010 Bruker begge like mye. Og også den australske noen ganger
minienthe Skrevet 7. november 2010 #16 Skrevet 7. november 2010 Hvis du bruker Google Chrome-nettleseren kan Google Translate oversette hele siden for deg (med litt varierende resultat, det kommer noen grammatiske latterkramper innimellom)! he he, har prøvd men den klarer mildt sagt ikke å oversette hesteterminologi Bruker begge like mye. Og også den australske noen ganger hva blir adressen på den ?
aluminium Skrevet 8. november 2010 #17 Skrevet 8. november 2010 Det skulle vel bli http://www.ebay.com.au/
iss Skrevet 8. november 2010 Forfatter #18 Skrevet 8. november 2010 Oh my Australsk i tillegg.... Og tysk.... Uante muligheter, og for meg som vil ha det billigst mulig betyr hver minste ting veldig mye sjekking 1
Susan Sto Helit Skrevet 8. november 2010 #19 Skrevet 8. november 2010 Oh my Australsk i tillegg.... Og tysk.... Uante muligheter, og for meg som vil ha det billigst mulig betyr hver minste ting veldig mye sjekking Velger du å krysse av for worldwide på den første siden du søker på, så får du opp treff fra alle disse. Da får du opp alle treffene regnet om til den valutaen siden du søker fra har som standard.
minienthe Skrevet 8. november 2010 #20 Skrevet 8. november 2010 Det skulle vel bli http://www.ebay.com.au/ ah, glemte dott com når jeg prøvde Velger du å krysse av for worldwide på den første siden du søker på, så får du opp treff fra alle disse. Da får du opp alle treffene regnet om til den valutaen siden du søker fra har som standard. den er ikke helt til å stole på. har flere ganger søkt på .com for deretter gå inn på den britiske og finne helt andre ting som ikke kom opp på worldwidesøk. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå