Gå til innhold

hvorfor er dere ufrivillige barnløse, eller må ha hjelp med prøverør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

viss dere vil fortelle da.

Videoannonse
Annonse
Gjest Alabama
Skrevet

Aner ikke.. :klø:

Har fått det til før med en annen mann..

Skrevet

Jeg har endometriose.

Skrevet

mannen får ikke ut sædcellene sine, så nå er vi henvist riksen for IVF, og må da sjekke om han har noen sædceller inne i pungen.. høres vondt ut, men litt får jammen meg disse mennene tåle! Og hva med deg da, TS ?

Skrevet

mannen får ikke ut sædcellene sine, så nå er vi henvist riksen for IVF, og må da sjekke om han har noen sædceller inne i pungen.. høres vondt ut, men litt får jammen meg disse mennene tåle! Og hva med deg da, TS ?

samme som dere faktisk.

sædcellene hans kommer ikke ut. han har hatt kreft, og det ble slik før han begynte med behandling osv.. kanskje kreften har sprengt på.

så her må han og hente ut fra pungen.

de skal bare ta ut noe sån, er viss ikke godt. men det er ikke mye de må igjenom i forhold til oss jenter, hehe

Skrevet

Nei, det er det virkelig ikke :) men sjekket de om det var noen inni der når dere var på riksen første gang, eller? Hvordan så det ut, og hva slags "prognoser" fikk dere? er litt spent på det her. tenk om de ikke finner en eneste sædcelle,da vet jeg ikke hva jeg gjør!

Skrevet

Nei, det er det virkelig ikke :) men sjekket de om det var noen inni der når dere var på riksen første gang, eller? Hvordan så det ut, og hva slags "prognoser" fikk dere? er litt spent på det her. tenk om de ikke finner en eneste sædcelle,da vet jeg ikke hva jeg gjør!

Har han alltid hatt det slik?

min mann kan på en måte tisse de ut, etter orgasme.

og ja, var sædceller der. de levde ikke så veldig, men det kan være pga urinen.

Så derfor de ville fortsette, og håpet de finner levende rett fra pungen.

Skrevet

Jeg har bare 2-3 eggløsninger i året, uvisst av hvilken grunn. Ikke PCOS, normale hormonnivåer, jeg spiser sunt og trener mye og hverken røyker eller drikker. Heldigvis har pergo god effekt på meg, jeg får fine eggløsninger og har fin slimhinne når jeg går på disse. Og mannen har helt fine svømmere, så i følge gynekologen er det bare et tidsspørsmål for vår del.

For alle som sliter vil jeg anbefale å teste ut mannen raskest mulig. Av en eller annen grunn er gynekologene trege her og mennene er ofte motvillige selv, men det er like ofte mannen som kvinnen som er problemet, spesielt når kvinnen har helt regelmessig syklus. Så fort vi fikk prøveresultatene hans var han "eliminert" fra problemstillingen.

Skrevet

Først 2 års prøving uten resultat. Henvist til videre undersøkelse, og deretter laproskopi.. Konklusjon fra lap var pcos, samt at den ene egglederen var tett. Prøvde tre runder pergo etter det - siste runde ca mai. Nå - 3 år og litt til så er glad jeg får ringe inn mens i desember for ivf :)) Tiden går fort!!

Skrevet

viss dere vil fortelle da.

Vi prøvde å få barn på "naturmetoden" i nesten 2 år uten at noe skjedde. Tok kontakt med gyn som ikke fant noe galt med meg, men som likevel henviste til lap. Fikk vite etter lap'en at den ene egglederen var tett, men ellers alt som normalt. Mannen hadde særdeles bra og over gjennomsnittet god sæd...

Ble henvist til IVF-klinikk der UL viste en unormal liten eggstokk. 4 IVF-forsøk senere, uten ønsket resultat, sa legen stopp. Flere forsøk var bortkastede penger, da jeg så og si var tom for egg...

Spurte h*n mer rundt problemet hos meg og det mitt lokale sykehus hadde sagt var tilnærmet normalt, var totalt misvisende!!! I IVF-klinikkens papirer fra dem sto det nemlig at jeg hadde tette eggledere, sammenvoksninger i buken og hormoner på ville veier (noe som tilsa at jeg nærmet meg overgangsalderen, er nettopp blitt 32...)Den lille eggstokken ble oversett på lap. da det var IVF-klinikken som oppdaget denne!!!

Sammenvoksningen i buken er visstnok et tegn på klamydia over lang tid, og jeg ble veldig overrasket da jeg faktisk aldri har hatt det... Legen hadde ikke noen god forklaring på hvordan man ellers ken få det...

Så nå er jeg og mannen i sparemodus og leter etter land for eggdonasjon... :-D

Så det var min historie! :gjeiper:

Skrevet

Aner ikke.. :klø:

Har fått det til før med en annen mann..

Kanskje det er et hint..?

Gjest Alabama
Skrevet

Kanskje det er et hint..?

Om hva da? At han har dårlig sæd? Eller at vi ikke passer sammen?

Skrevet

Om hva da? At han har dårlig sæd? Eller at vi ikke passer sammen?

Var nok ment at mannen bør sjekke seg først. :)

Har selv ett barn fra før, men hatt uregeelmessig mens, som nå er regelmessig.

Mannen har få svømmere, med dårlig kvalitet -første undersøkelse. Vi venter på svar på andre prøve. (sluttet med noen medisiner som KAN kanskje påvirke)

Og rundt jul burde det komme tider for samtaler på IVF-klinikken her i byen. Laang ventetid gitt!

I mellomtiden "øver" vi så godt vi kan, hehe!

Har forsøkt i 20 pp nå. Sluttet med p-piller for nesten tre år siden! (pendlerjobb, så derfor såpass få PP på 3 år)

Skrevet

Vi prøvde å få barn på "naturmetoden" i nesten 2 år uten at noe skjedde. Tok kontakt med gyn som ikke fant noe galt med meg, men som likevel henviste til lap. Fikk vite etter lap'en at den ene egglederen var tett, men ellers alt som normalt. Mannen hadde særdeles bra og over gjennomsnittet god sæd...

Ble henvist til IVF-klinikk der UL viste en unormal liten eggstokk. 4 IVF-forsøk senere, uten ønsket resultat, sa legen stopp. Flere forsøk var bortkastede penger, da jeg så og si var tom for egg...

Spurte h*n mer rundt problemet hos meg og det mitt lokale sykehus hadde sagt var tilnærmet normalt, var totalt misvisende!!! I IVF-klinikkens papirer fra dem sto det nemlig at jeg hadde tette eggledere, sammenvoksninger i buken og hormoner på ville veier (noe som tilsa at jeg nærmet meg overgangsalderen, er nettopp blitt 32...)Den lille eggstokken ble oversett på lap. da det var IVF-klinikken som oppdaget denne!!!

Sammenvoksningen i buken er visstnok et tegn på klamydia over lang tid, og jeg ble veldig overrasket da jeg faktisk aldri har hatt det... Legen hadde ikke noen god forklaring på hvordan man ellers ken få det...

Så nå er jeg og mannen i sparemodus og leter etter land for eggdonasjon... :-D

Så det var min historie! :gjeiper:

Har der sjekket ut Island?

Skrevet

Min mann gjennomgikk 8 mnd cellgiftbeh grunnet lymfekreft i 2008. Ifbm behandling er det standard og fryse ned sæd. Vi ble anbefalt å prøve IVF , da sjansen for sterilitet var ganske høy. Vi ble godkjent av Riksen i april 2009, og startet med ivf i august 2009-neg resultat. har siden da hatt 2 neg tin forsøk og en pos test på naturmetoden, men den endte i SA etter drøyt 6 uker. Jeg er 36 og min mann er 38. Vi har ingen barn. Møttes sent i livet, og vi hadde av ulike årsaker ikke lyst til å prøve på barn med en gang vi møttes. Tre mnd etter bryllupet(og vi var i prøvemodus ca 3 mnd før det også) ble sykdommen oppdaget-og vi fikk nesten 2 års ufrivillig pause.

Legene siser at både mine egg og hans varer er gode nok, men vi har altså ikke lykkes enda.

Vurderer sterkt å gå igang med ny ivf etter nyttår. Få se hva vi ender opp med.

Skrevet

Jeg har pcos og etter mange pergokurer og tre aborter er vi fremdeles barnløse :sukk:

Skrevet (endret)

Jeg har PCOS, men vi fikk heldigvis klaff med pergo etter litt strev med det også.

Endret av Iril
Skrevet

Jeg har PCOS, to tette eggledere, mannen har normal sæd, veldig uregelmessig mens, dårlig respons når jeg gikk på pergo, eggene vokste ikke seg store nok (før vi visste at egglederne var tette).

Er nå midt i vårt første IVF forsøk på Riksen, fikk satt inn et veldig bra egg (iflg legen) sist helg, så på torsdag skal jeg teste meg.

Spent.

Skrevet (endret)

Har der sjekket ut Island?

Hehe, Island er faktisk landet vi har landet på.... dvs. 80% sikkerhet da!!! :fnise:

Både GYN og IVF-klinikken anbefalte dem...

Endret av Rockymor
Skrevet

Vi vet ikke, legene vet ikke, ingen vet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...