Gå til innhold

Så en søt jente på forelesning i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I dag på forelesningen la jeg merke til en søt jente. Jeg vet ikke hva hun heter, men ved et raskt søk på facebook er jeg sikker på at jeg nå vet hvem hun er. Hvordan går jeg fram for å få kontakt med henne? Kan jeg sende henne en mail? Og hva bør jeg skrive, eller ikke skrive i en slik mail.

Kom med tips folkens!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, den er litt vrien. Men tror jeg ville forsøkt å sende henne en mail. Bare si hvem du er, at du har sett henne på forelesning. Noe om at du kunne tenke deg å bli bedre kjent med henne. Jeg hadde hvertfall blitt sjarmert av det! Men vet ikke om jeg har gode råd egentlig:p

Skrevet

Hmm, den er litt vrien. Men tror jeg ville forsøkt å sende henne en mail. Bare si hvem du er, at du har sett henne på forelesning. Noe om at du kunne tenke deg å bli bedre kjent med henne. Jeg hadde hvertfall blitt sjarmert av det! Men vet ikke om jeg har gode råd egentlig:p

Skrevet

Kanskje du bør sitte deg nærmt henne neste gang og prøve å prate med henne. Ville nok gjort det før jeg begynnte å sende mail og ligge til henne på facebook. Du vil ikke atg hun skal tro du er en stalker lissom.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan klarte du å søke henne opp på Face uten å vite hva hun heter? :klø:

Skrevet

TS her

Å skrive mail er jo ganske greit å gjøre. Da blir det ikke så nervøst, som å f.eks. kontakte henne på sms, eller ta kontakt med henne i forelesningssalen.

Bør jeg skrive at jeg synes hun er søt, eller bør jeg ta det pent og rolig? Spør henne noe om det som ble sagt på forelesningen kanskje?

Skrevet

Jeg ville også ha snakket med henne på skolen, før sende mail og legge til på face. Jeg hadde lurt fælt på hvordan du fant meg på face, og fått litt stalker-signaler.

Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Hvordan klarte du å søke henne opp på Face uten å vite hva hun heter? :klø:

De som er registrert på fag på uni blir registrert på en deltakerliste på en side som heter Fronter. Der så jeg gjennom navnene, og søkte på Facebook til jeg fant henne.

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg ville heller likt at noen tok kontakt med meg etter forelesningen enn at jeg ble tilsendt en mail eller noe. Ekstra kleint hvis man ikke har peiling på hvem man får den fra..

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du bør sitte deg nærmt henne neste gang og prøve å prate med henne. Ville nok gjort det før jeg begynnte å sende mail og ligge til henne på facebook. Du vil ikke atg hun skal tro du er en stalker lissom.

Hm...så det blir oppfattet slik altså? Hva om jeg ikke ser henne mer da? Vi har kun én forelesning igjen...

Skrevet

Jeg ville heller likt at noen tok kontakt med meg etter forelesningen enn at jeg ble tilsendt en mail eller noe. Ekstra kleint hvis man ikke har peiling på hvem man får den fra..

Ved mailkontakt vil hun få opplysninger om navnet mitt da.

Er det kun meg som synes at mail er en ok måte å komme i kontakt med folk på? Kanskje det skyldes at jeg er den litt sjenerte typen...

Skrevet

For Guds skyld, snakk med henne først! Jeg hadde aldri i livet svart på en mail fra en fremmed som sier han har sett meg i forelesning...

Du kan jo starte med å sitte i nærheten av henne og smile litt et par timer før du "tilfeldigvis" spør om noe fagrelatert i pausen :)

• Liker 1
Gjest Airi Chikako
Skrevet

Jeg ville blitt creepa ut hvis jeg fikk mail fra en jeg tar fag med, men som aldri har prata med meg. Snakk med henne på neste forelesning, og ta det derfra.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville blitt creepa ut hvis jeg fikk mail fra en jeg tar fag med, men som aldri har prata med meg. Snakk med henne på neste forelesning, og ta det derfra.

Såpass...Hm..hvorfor det? Hva er forskjellen på det og på direkte kontakt? Er det ikke litt greiere å få en mail, en mail du kan velge å ignorere, enn å måtte prate med noen ansikt til ansikt?

Gjest Airi Chikako
Skrevet (endret)

Såpass...Hm..hvorfor det? Hva er forskjellen på det og på direkte kontakt? Er det ikke litt greiere å få en mail, en mail du kan velge å ignorere, enn å måtte prate med noen ansikt til ansikt?

Jeg ville syntes det var veldig ubehagelig at du hadde klart å spore meg opp og fått tak i navnet mitt ut i fra at vi har en forelesning sammen, rett og slett.

For det første har du da en mulighet til å presentere deg og spørre hvem jeg er hvis du heller snakker med meg i den virkelige verden, og det gjør at du kan legge meg til på Facebook etterpå. Friend requester og mails fra folk jeg ikke vet hvem er svarer jeg selvfølelig ikke på, det skjer nemlig ofte at ukjente gutter sender meldinger av mer eller mindre slibrig karakter, og det er noe vi jenter fort lærer oss å ikke bruke noe oppmerksomhet på. Det er så mange tullinger som har skrevet til meg på diverse nettfora at nå gidder jeg ikke å åpne mailen en gang.

Tror ikke det er så uvanlig for jenter, det er masse raringer der ute, og til slutt vil man ikke kaste bort tid på dem som er tilsynelatende normale heller, når de tar kontakt på den måten. Sånn er det i alle fall for meg.

Endret av Airi Chikako
Skrevet

Synes det er veldig mange her som blir creepa ut av å få en mail av noen! Det er faktisk ikke vanskelig å finne noen på facebook eller hva det måtte være for tiden, og jeg selv ville ikke tenkt "æææh, creepy stalker!" så fort jeg hadde fått en mail fra en ukjent. Det kommer jo helt an på hva man skriver! Men tror ikke jeg ville starta med at hun er søt. Tror jeg ville prøvd med noe litt mer casual, uten at jeg kan komme med råd om akkurat hva:p

Skrevet

Kan legge til at jeg er en jente. Er det like creepy å få en mail fra en jente som fra en gutt man ikke kjenner?

Og mailen vil selvsagt ikke være anonym, jeg vil presentere hvem jeg er osv. Mailen hennes ligger tilgjengelig på Fronter (for dere som kjenner til det).

Skrevet

Jeg tror jeg hadde satt mest pris på personlig kontakt, men dersom du ikke tør dette er også mail en metode.

Jeg fikk en gang en melding på Facebook av en fyr som hadde sett meg på jobb. Han skrev noe som enkelt som "du virker så koselig", men det funket såpass at vi fikk kontakt der og da. :)

Trenger ikke være så komplisert mail, er bare å ta en sjanse. ;)

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Kan legge til at jeg er en jente. Er det like creepy å få en mail fra en jente som fra en gutt man ikke kjenner?

Og mailen vil selvsagt ikke være anonym, jeg vil presentere hvem jeg er osv. Mailen hennes ligger tilgjengelig på Fronter (for dere som kjenner til det).

Oi, nå fikk jeg faktisk assosiasjoner til en virkelig hendelse. Ei venninne av meg hadde åpen dag på skolen sin, og sto og serverte is de hadde laget på kokkelinja. Et par dager etterpå får hun en tilfeldig sms som det står "hei, har du snakket med *****". Dette mennesket hadde ikke venninna mi hørt om, og svarer "jeg tror du har sendt melding feil". Svar: "Ja, kanskje det. Hva heter du?" Hun svarer. Og får svar: "Å, tror jeg vet hvem du er, så deg da du delte ut is på åpen dag! Du ser så glad ut, du er veldig søt." Dette kom fra ei jente som kjente ei klassen min, og som hadde vært innom meg flere ganger og liksom tilfeldig spurt om venninna mi. Hva hun het og sånt. Begge syntes det var en veldig ubehagelig situasjon, mye mer ubehagelig enn om vedkommende bare hadde tatt kontakt direkte i stedet for å snike rundt i bakgrunnen. Venninna mi følte seg rett og slett litt forfulgt, jenta hadde funnet ut masse om hverdagen hennes og traff henne liksom "tilfeldig" mange steder, uten å snakke med henne. Jeg vil absolutt anbefale å ta forsiktig kontakt i virkeligheten. Det skal nevnes at venninna mi er også lesbisk, men syntes dette var skikkelig ubehagelig, og ikke en måte for henne å bli kjent med noen på.

Skrevet

Jeg har fått mail av en kar jeg ikke visste hvem var som tydeligvis visste veldig godt hvem jeg var. Jeg syntes det var ganske creepy og ignorerte ham.

Hadde jeg vært deg hadde jeg heller prøvd å sette meg i nærheten i forelesning, og heller prøvd å slå av en prat i pausen eller noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...