Gå til innhold

"Jeg synes ikke du er så artig lengre når du har fått deg kjæreste"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De svarene som kommer fra noen av de single her synes jeg er rett og slett barnslige -hvorfor skal man lage drama ut av enhver ting? Hvorfor ikke ta ansvar for eget liv istedet for å hele tiden skylde på andre?

Signerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det høres ut som at venninnen din er litt misunnelig TS. Hvis du har holdt kontakten som vanlig, så syns jeg det er dårlig gjort av henne å oppføre seg sånn (hvis du derimot har glemt henne helt, og det er hun som har måttet ta kontakt igjen og igjen kan jeg forstå henne litt) Men når hun sier at hun bare vil ha en til å gå ut på byen og feste med, så syns jeg ikke hun høres ut som en ordentlig god venninne..

I min nærmeste venninnegjeng er vi tre som har kjæreste, og fire som er single, men har aldri hatt noe dillemma rundt dette. Vi går på byen, vi har rolige jentekvelder og vi finner ellers på ting etter hverandres ønsker og behov alle sammen. Og det er ofte vi med kjæreste som holder ut lengst på byen, så det at "alle" som har type skal tidlig hjem fra byen,som noen skrev over her, er bare noe tull..

Endret av Jesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er ofte vi med kjæreste som holder ut lengst på byen, så det at "alle" som har type skal tidlig hjem fra byen,som noen skrev over her, er bare noe tull..

Det har jeg opplevd med mine opptatte venninner. Tror kanskje at de som har type er mer lykkelig og har dermed mer energi enn de single som fortsatt må strebe etter lykken. Da blir man etterhvert litt deppa og får mindre energi... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare sånn det er. Er man i et forhold er det naturlig å prioritere samboer/mann/kjæreste. Det er da vel fullt mulig å ha et godt vennskap selvom man ikke henger sammen daglig. Har heller ikke inntrykk fra mine single venner at de har noe ønske om konstant samvær med meg/andre venner heller.

Like fullt er det naturlig å bruke byen til å flørte med gutter når man er singel. Tolererer ikke de som har kjæreste det får de holde seg hjemme, men da kan de heller ikke forvente seg at vi stiller opp på filmkveldene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg opplevd med mine opptatte venninner. Tror kanskje at de som har type er mer lykkelig og har dermed mer energi enn de single som fortsatt må strebe etter lykken. Da blir man etterhvert litt deppa og får mindre energi... :)

Det stemmer for min del, jeg kan holde ut lengst og være kjempegira, men jeg kan også være deppa og gå gråtende hjem tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like morsomt som det er for oss single og bli ditcha kl 12. om kvelden fordi dere skal hjem og ha sex med kjæresten tenker jeg. Unner du ikke single venner å flørte med gutter?

Jeg som skrev innlegget du siterte. Jo jeg unner mine single venninner å flørte med gutter, men når hele formålet med byturen er at min single venninne skal finne seg et mannfolk er det ikke like interessant for meg å være med ut. Jeg er godt nok selskap inntil et mannfolk dukker opp? Nei ellers takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tilbake til startinnlegget: Du spurte, og du fikk et svar. Ikke et svar du ønsket deg, men svaret var ærlig.

Det virker på startinnlegget som at vennskapet deres var i stor grad tuftet på spass og moro, fest og fyll. Og når du da ikke ville være en del av det lenger, så var det vel strengt tatt ikke mye igjen av vennskapet. Du ønsket et dypere, mer seriøst vennskap med venninna di, mens hun ikke var ute etter annet enn en partyvenninne. Kjipt for deg, men som tidligere sagt: Hun var i det minste ærlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til startinnlegget: Du spurte, og du fikk et svar. Ikke et svar du ønsket deg, men svaret var ærlig.

Det virker på startinnlegget som at vennskapet deres var i stor grad tuftet på spass og moro, fest og fyll. Og når du da ikke ville være en del av det lenger, så var det vel strengt tatt ikke mye igjen av vennskapet. Du ønsket et dypere, mer seriøst vennskap med venninna di, mens hun ikke var ute etter annet enn en partyvenninne. Kjipt for deg, men som tidligere sagt: Hun var i det minste ærlig.

Spot on. En utmerket situasjonsanalyse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lykken er mannen? Fascinerende selvstendig. Ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke vært mer enig. Klart man kan gjøre mange andre ting enn å dra på byen, men kose mose kvelder sammen med venninner er faktisk ikke så veldig interessant.

Dette forstår jeg ikke. Utsagn som dette, samt utsagn om at: "Kan ha pizza og filmkveld i ukedagene, i helga vil jeg ha det GØY" får meg til å stusse. Er det ikke gøy eller interessant å bare være med venninner, enten det er kaffe, middag, film eller kaffeprat? I såfall er det jo ikke et vennskap man er ute etter, kun en festpartner, dvs. en unnskyldning for å gå ut (hvorfor ikke gå ut alene?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette forstår jeg ikke. Utsagn som dette, samt utsagn om at: "Kan ha pizza og filmkveld i ukedagene, i helga vil jeg ha det GØY" får meg til å stusse. Er det ikke gøy eller interessant å bare være med venninner, enten det er kaffe, middag, film eller kaffeprat? I såfall er det jo ikke et vennskap man er ute etter, kun en festpartner, dvs. en unnskyldning for å gå ut (hvorfor ikke gå ut alene?).

Nei, kosemosefilmkvelder er ikke gøy nei. Greit nok om man er sliten en dag, men GØY er det ikke. Hvorfor skal man gå ut alene når man har kule venninner (single og ikke single) som er glad i en fest og klarer å ha detgøy på byen uten å sitte på fanget til venninna si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som sikkert mange andre både vært i forhold og singel.

Når jeg kommer i forhold så er det selvsagt noe som endrer seg. Plutselig blir det parmiddager, ikke så spennende med byturer og "jakten" er jo litt over. :popcorn:

Men jeg holder alltid på mine venninner!

Nå er ikke jeg noen på b`yn berte, så jeg digger pizza/film kvelder uansett om jeg er singel eller ikke. Men jeg forstår at kanskje venninnen til TS kanskje er lei seg?

Det kan bli litt "kjærlighetsorg" og tap når man "mister" sin beste venninne til en gutt. :sjenert:

Jeg husker en av mine beste venninner fikk kjæreste. Fra å få nattameldinger hver kveld og dra på ferie og henge masse sammen,

så økte svarlengden på sms til 1-2 dager og inneholdt "vi" har gjort istedenfor "jeg". Jeg hadde ikke første plassen lenger og hennes liv ble brått helt annerledes enn mitt med hjemmekvelder, familiebesøk, "ordne" til huset handleturer og fremtidsdrømmer.

Det var litt sårt faktisk. Og jeg merket at jeg knyttet meg litt mer til mine andre single venninner, - kanskje litt for å beskytte meg selv også.

Det er et heelt annet liv å være singel enn å være i forhold, men å kutte ut venninner er heelt uaktuelt for meg. Mine venner er viktige for meg.

Gutter kommer og går, men venninner er jo der i opp og nedturer. :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutter kommer og går, men venninner er jo der i opp og nedturer. :skravle:

Hmmmm, er det sånn det egentlig skal være?

Bør nok være litt mer kritisk før man velger tenker jeg da.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, kosemosefilmkvelder er ikke gøy nei. Greit nok om man er sliten en dag, men GØY er det ikke. Hvorfor skal man gå ut alene når man har kule venninner (single og ikke single) som er glad i en fest og klarer å ha detgøy på byen uten å sitte på fanget til venninna si.

Hvorfor setter du på "kosemose" foran filmkveld? Hva er forskjellen på en kosemosefilmkveld og en filmkveld? Eller en samtale over en kaffekopp? For meg virker det ikke som om det er venninneaspektet som er det viktigste for deg, men heller det å ha en festkompis som du kan bruke som et verktøy til å få kontakt med gutter på byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg er enig med deg. Men det kan ha noe med alder å gjøre. Når man er ung, så er det jo slik det er. Når man blir eldre og har sprunget fra seg, så blir ofte forholdet mer seriøst og da blir det omvendt - mannen består, og venner kan komme og gå. Det er i hvertfall slik det er for meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lykken er mannen? Fascinerende selvstendig. Ikke.

Det er viktig for en jente å føle seg elsket. Når hun ikke får oppmerksomhet fra venninner, fordi de er opptatt med kjæreste, og når hun ikke har kjæreste selv, eller får noe oppmerksomhet fra gutter, så blir hun deprimert. Det er sånn kvinner er, generelt sett.

Man kan da være selvstendig selv om man har kjæreste? :)

Endret av meridian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe jeg har lurt på ... ser du helst at kvinnen i ditt liv ikke har venninner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du?

Min bestevenninne har jeg hatt siden jeg var 8 år... Det er klart det har kommet og gått gutter i løpet av årene. :overrasket:

Og hun har vært der... Før, under og etter. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg har lurt på ... ser du helst at kvinnen i ditt liv ikke har venninner?

Å, nei, jeg ser at dette kan bli spiren til enda en 99-siders lang Steinar-tråd. :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, nei, jeg ser at dette kan bli spiren til enda en 99-siders lang Steinar-tråd. :dåne:

Oi, jeg skulle ikke spurt om det der... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...