AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #1 Del Skrevet 4. november 2010 Jeg hadde noe jeg trodde var en veldig god venninne for noen få år siden. Vi festet og styrte en del den tiden, men på slutten begynte jeg å bli lei av festinga. Og etter det møtte jeg min nåværende kjæreste. Jeg hålt kontakten som normalt med venninna, men hun ble mer og mer avvisende. Hadde ikke tid, hadde ikke ditt og datt og blablabla.... Så var det en dag vi havnet på fest i lag, da spurte jeg henne rett ut hvorfor hun sluttet å ta kontakt med meg etter jeg møtte kjæresten min. Svaret jeg fikk var at hun var en som trengte å ha det artig, og at alt måtte være spennende. Jeg var da ikke så spennende å feste og ellers være med, fordi jeg hadde fått meg kjæreste. Jeg bare småflirte, og sa at jeg forsto. Og etter det har jeg ikke tatt kontakt med henne heller. Jeg har spurt mine andre nære venninner om jeg er blitt kjedelig, og de sier jeg er den samme jenta som før. Eneste forskjell er at jeg ikke raver rundt etter mannebein på fylla i helgene. For å sette det litt på spissen... Jeg er litt lei meg og skuffet over denne venninna. Vet ikke helt hva jeg har gjort galt.. Dette er en venninne jeg fortalte absolutt alt til, så skuffa er jeg. Jeg kan forstå henne, men egentlig er jeg mest skuffet som sagt. Ser i alle fall hvem som er mine virkelige gode venner. Er det slik når venninna din får seg kjæreste? Kutter du kontakt med henne pga. det? Jeg vet det er mange som blir forelsket, som er dårlig å ta vare på venninnene sine denne tiden. Men jeg har gjort mitt beste, og prøvd å holde det som før. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuridS Skrevet 4. november 2010 #2 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Hvis venninna mi får seg kjæreste og deretter driter langt faen i å bli med venninna si ut og vil heller være hjemme og være kjedelig og leke mor far og unge, så driter da jeg også i henne. Herregud, selvom du blir lei av å feste fordi du har fått deg kjæreste og ikke trenger gå ut og møte andre så kan du ikke forvente at folk skal gidde holde kontakt når du ikke giddergjøre en effort som før. Egoistisk. Du er vel ute etter sympati, men det får du ihvertfall ikke av meg. Hilsen singel festglad jente som liker/trenger dra ut møte gutter til tider, og som har blitt ditcha av venninner som har funnet kjærester og deretter driter fullstendig i den singles interesser og som forventer at den single skal være like bli og god venn som før. Glem det! Endret 4. november 2010 av TuridS 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuridS Skrevet 4. november 2010 #3 Del Skrevet 4. november 2010 Du snakker om gode venner?? Ja, hva med deg selv?? Er du så jævla god venn da?? Blåser i hennes interesser i å dra ut på byen fordi DU ikke trenger det lenger! Ha, ja hun så vel hvem HENNES gode venner var også tenker jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #4 Del Skrevet 4. november 2010 Det er jo mange andre ting man kan gjøre enn å gå ut på byn og feste! Det er ikke det som definerer et venninneforhold. Så er totalt uenig med de over. Man må prøve å imøtekomme hverandre, og finne på ting som begge ønsker.shopping, cafe, kino, jentekved osv.. Jeg forstår TS veldig godt at hun ikke vil dra ut å feste om før. I mine øyne er det helt logisk at hun roer seg når hun har funnet seg en mann! Synd venninnene ikke kan se det. Det går faktisk begge veier.! Men for all del, er enig at det er viktig å ikke "glemme" venninnene sine. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 4. november 2010 #5 Del Skrevet 4. november 2010 Er altfor mange som blir kjeeeeedelige kjerringer når de får seg kjæreste. Desverre! Jeg skjønner at man ikke har lyst å flakse på byen hver helg, men du kan jo dra ut selv om du har kjæreste.. Men hvis venninna di kun vil ha noen å feste med så vil jeg jo si at hun ikke er så veldig god venninne som bare ditcher deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #6 Del Skrevet 4. november 2010 Jeg er en av de få single i min vennekrets. (Når jeg tenker meg om er jeg den eneste) Kan godt fortelle litt hvorfor jeg dropper eller tar lite kontakt med ENKELTE av de som har kjæreste: - Jeg bor alene, jeg kan gjøre jenteting når jeg vil, og jentekvelder er ikke så veldig spennende for meg synes det er artigere å finne på ting med jenter OG gutter. - Enkelte av de med kjæreste skal alltid tidlig hjem og er vi ute skal de helst sitte ved et bord i et hjørne hvor sjansen er minimal for at vi kommer i kontakt med andre. - Jeg VIL ut og møte gutter, jeg vil flørte og ha det gøy og få oppmerksomhet. Når de med kjæreste går hjem og kryper inntill kjæresten går jeg hjem alene. Tenk på det. - Rolige kvelder har jeg hele uka, pizza og filmkvelder kan man ha når som helst, men i helgene vil jeg ha det GØY. - Orker ikke venninner som okkupperer meg og skal sabotere enn hver anledig jeg har til å kanskje møte og flørte litt med en gutt. Mitt tips. Hvis du vil finne på ting med single venner, bli enten med dem ut på deres premisser, eller møt dem på hverdager. Det er dårlig gjort av deg å gjøre krav på helgene dems når de heller vil ha det gøy. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #7 Del Skrevet 4. november 2010 Kjære TuridS; hva er det som plager deg? Og hvorfor i all verden så sint? Man er da absolutt ikke en dårlig venn bare fordi man ikke har lyst til å dra på byen! Det er da masse masse andre ting venninner kan finne på sammen! Og man er da virkelig ikke nødt til å dele alle interesser! Å feste på byen være seg en av dem! TS; jeg tror ikke du er en dårlig venninne, jeg tror bare venninna di er sjalu! Jeg tror hun er missunnelig fordi du har det hun ønsker seg mest - nemlig en kjæreste! Hun klarer nok ikke unne deg lykken uten å føle et stikk i magen selv. Og da unngår hun deg heller! Så lenge du har tatt intiviativ til å være hennes venn selvom du har kjæreste, har du ingen ting å ha dårlig samvittighet for! Det er lov å ikke ha lyst til å dra på byen. Man kan finne på andre ting sammen! Alle venninner trenger ikke gjøre alle ting sammen! Hun kan dra på byen med en annen! Jeg tror du er en god venninne jeg! Og så bør venninna di tenke litt på hva hun unner sine venner, og på hvor god venninne det jør henne til... Hilsen den eneste single jenta i sin gjeng 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #8 Del Skrevet 4. november 2010 gjør* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuridS Skrevet 4. november 2010 #9 Del Skrevet 4. november 2010 For noe piss at single venninner skal bruke andre venninner til å dra ut på byen og finne seg type, og når de endelig finner en så driter de langt i den andre/eneste single jenta og tror at det skal være helt greit. Du/dere sier så stolte at det finnes så mange andre ting enn å dra ut på byen, ja selvsagt gjør det det!!! MEN(!!!!!) det er da vitterlig forskjell på å feste og dra ut på byen enn å sitte hjemme hos en venninne og dulle med ungen hennes eller sitte og se på film, kafe, kino osv. er det ikke?? Herregud hvor kort kan man bli? Det er da en grunn til at så mange drar ut på byen vel?? Jeg trenger dra ut og feste og på byen for å komme i kontakt med andre gutter og flørte og herje litt, det lar seg bare ikke gjøre på kafe/kino/fjelltur skjønner du! Ikke for meg! Få opp øya litt og skjønn at venninner som fortsatt er single trenger selskap og venninner som FORTSATT stiller opp på byen SELVOM de har fått seg type! Egoistisk kaller man det. Punktum! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. november 2010 #10 Del Skrevet 4. november 2010 For noe piss at single venninner skal bruke andre venninner til å dra ut på byen og finne seg type, og når de endelig finner en så driter de langt i den andre/eneste single jenta og tror at det skal være helt greit. Du/dere sier så stolte at det finnes så mange andre ting enn å dra ut på byen, ja selvsagt gjør det det!!! MEN(!!!!!) det er da vitterlig forskjell på å feste og dra ut på byen enn å sitte hjemme hos en venninne og dulle med ungen hennes eller sitte og se på film, kafe, kino osv. er det ikke?? Herregud hvor kort kan man bli? Det er da en grunn til at så mange drar ut på byen vel?? Jeg trenger dra ut og feste og på byen for å komme i kontakt med andre gutter og flørte og herje litt, det lar seg bare ikke gjøre på kafe/kino/fjelltur skjønner du! Ikke for meg! Få opp øya litt og skjønn at venninner som fortsatt er single trenger selskap og venninner som FORTSATT stiller opp på byen SELVOM de har fått seg type! Egoistisk kaller man det. Punktum! Single og folk i parforhold passer dårlig i sammen. Helt naturlig egentlig. Ulike behov, ulike prioriteringer og ulik livsstil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 4. november 2010 #11 Del Skrevet 4. november 2010 Jeg er den som for det meste har vært singel i vennegjengen min. Så jeg er nok heller den som har følt seg dumpet av venninner. For meg føles det ofte som om det bare er jeg som tar kontakt og spør om å møtes - for å finne på noe. Jeg har selv blitt glad i rolige kvelder og går mindre og mindre ut på byen. Samme som mine venner med kjæreste. Så for meg spiller sånt ingen rolle. Men jeg føler fortsatt at vennskap handler om gjensidig kontakt. Det skal komme fra begge sider. Venner som bare tar kontakt når kjæresten har planer, kan prøve igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 4. november 2010 #12 Del Skrevet 4. november 2010 Jeg er den som for det meste har vært singel i vennegjengen min. Så jeg er nok heller den som har følt seg dumpet av venninner. For meg føles det ofte som om det bare er jeg som tar kontakt og spør om å møtes - for å finne på noe. Jeg har selv blitt glad i rolige kvelder og går mindre og mindre ut på byen. Samme som mine venner med kjæreste. Så for meg spiller sånt ingen rolle. Men jeg føler fortsatt at vennskap handler om gjensidig kontakt. Det skal komme fra begge sider. Venner som bare tar kontakt når kjæresten har planer, kan prøve igjen. Nemlig! Gi og ta Er ikke så hyggelig med par som arrangerer parmiddag og turer og lar være å invitere de single. Jeg er ikke så mye ute på byen lengre, så for min del er det koselig med jentekvelder innimellom, eller ut og spise middag og sånt. Selvfølgelig må man respektere at man har forskjellige behov ellers er man egoistisk. Turid: du er morsom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #13 Del Skrevet 4. november 2010 Hvor morsomt er det for oss i forhold bli med de single jentene ut og bli "ditcha" på byen så fort hu finner seg en kar å henge med? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #14 Del Skrevet 4. november 2010 Hvor morsomt er det for oss i forhold bli med de single jentene ut og bli "ditcha" på byen så fort hu finner seg en kar å henge med? Like morsomt som det er for oss single og bli ditcha kl 12. om kvelden fordi dere skal hjem og ha sex med kjæresten tenker jeg. Unner du ikke single venner å flørte med gutter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #15 Del Skrevet 4. november 2010 For noe piss at single venninner skal bruke andre venninner til å dra ut på byen og finne seg type, og når de endelig finner en så driter de langt i den andre/eneste single jenta og tror at det skal være helt greit. Du/dere sier så stolte at det finnes så mange andre ting enn å dra ut på byen, ja selvsagt gjør det det!!! MEN(!!!!!) det er da vitterlig forskjell på å feste og dra ut på byen enn å sitte hjemme hos en venninne og dulle med ungen hennes eller sitte og se på film, kafe, kino osv. er det ikke?? Herregud hvor kort kan man bli? Det er da en grunn til at så mange drar ut på byen vel?? Jeg trenger dra ut og feste og på byen for å komme i kontakt med andre gutter og flørte og herje litt, det lar seg bare ikke gjøre på kafe/kino/fjelltur skjønner du! Ikke for meg! Få opp øya litt og skjønn at venninner som fortsatt er single trenger selskap og venninner som FORTSATT stiller opp på byen SELVOM de har fått seg type! Egoistisk kaller man det. Punktum! Kunne ikke vært mer enig. Klart man kan gjøre mange andre ting enn å dra på byen, men kose mose kvelder sammen med venninner er faktisk ikke så veldig interessant. I tillegg er det ofte sånn at når man først får de med på byen og det blir snakk om å møte noe gutter f.eks typen til en eller annen + noen single kamerater, da er det tydeligvis uaktuellt, for da har man jentekveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 4. november 2010 #16 Del Skrevet 4. november 2010 Hvor morsomt er det for oss i forhold bli med de single jentene ut og bli "ditcha" på byen så fort hu finner seg en kar å henge med? Dette har jeg opplevd flere ganger. Jeg har vært i forhold lenge, men er slettes ikke redd for å ta meg en tur på byen. Og jeg er ikke den som går hjem tidlig når man først er ute for å ha det gøy. Men det er ikke spesielt kult når den single venninna man er ute med skal bruke mesteparten av kvelden på å flørte og danse med en eller annen type, mens jeg blir stående og danse "alene". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #17 Del Skrevet 4. november 2010 Dette har jeg opplevd flere ganger. Jeg har vært i forhold lenge, men er slettes ikke redd for å ta meg en tur på byen. Og jeg er ikke den som går hjem tidlig når man først er ute for å ha det gøy. Men det er ikke spesielt kult når den single venninna man er ute med skal bruke mesteparten av kvelden på å flørte og danse med en eller annen type, mens jeg blir stående og danse "alene". Men det er morsomt at du bruker mesteparten av tiden på typen ellers, mens hun bruker mesteparten av tiden alene? Der har i hvertfall jeg opplevd mange ganger. Har en del venner som er i forhold, men skal jeg finne på noe med de må jeg "booke" tid minst en uke i forveien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colargol Skrevet 4. november 2010 #18 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Tror nesten jeg ikke har opplevd problemet, men det handler nok mest om at jeg har flere venner i samme vennegjeng -noen er i forhold, noen er ikke. Da jeg var i et lengre forhold selv så var det helt ok om jeg ville være hjemme en helg -fordi det var andre i vennegjengen som ville ut, og dermed ingen som ble "alene". Og nå når jeg er singel så har jeg jo samme greia -respekterer fullt ut om ikke alle alltid kan bli med ut når jeg vil (det kan jo være andre grunner også, jobb/skole f.eks. tar jo opp mye "helgetid" for mange). Men kan ikke den ene, så kan den/de andre -og skal ingen ut så satser jeg også selv på å lage en hyggelig hjemmekveld alene eller med andre som bare vil ha en hjemmekveld (det hender jo ofte at det er det jeg ønsker også). Flere og flere av mine venner har nå også barn og disse har ofte ikke mulighet til lange caféturer eller hyppige kvelder på byen -men når de først kan så planlegger vi det ofte litt i forkant -og kjører gjerne kvelden "fullt ut". Med de av vennene mine som ikke kan/ønsker å gå så mye på byen blir det også maange koselige filmkvelder og middager etter at barna har lagt seg f.eks. Mannfolk kan jeg da skaffe meg sjæl! De svarene som kommer fra noen av de single her synes jeg er rett og slett barnslige -hvorfor skal man lage drama ut av enhver ting? Hvorfor ikke ta ansvar for eget liv istedet for å hele tiden skylde på andre? Endret 4. november 2010 av Colargol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 4. november 2010 #19 Del Skrevet 4. november 2010 Men det er morsomt at du bruker mesteparten av tiden på typen ellers, mens hun bruker mesteparten av tiden alene? Der har i hvertfall jeg opplevd mange ganger. Har en del venner som er i forhold, men skal jeg finne på noe med de må jeg "booke" tid minst en uke i forveien Det er jo bare sånn det er. Er man i et forhold er det naturlig å prioritere samboer/mann/kjæreste. Det er da vel fullt mulig å ha et godt vennskap selvom man ikke henger sammen daglig. Har heller ikke inntrykk fra mine single venner at de har noe ønske om konstant samvær med meg/andre venner heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 4. november 2010 #20 Del Skrevet 4. november 2010 Til TS. Kanskje venninnen din er trist? Hun føler kanskje hun har mistet deg? Jeg har fått litt "kjærlighetssorg" når venninnene mine en etter en har fått seg kjæreste. Det å gå fra å henge sammen mye, til å møtes sjelden fordi hun har fått kjæreste er litt trist. Jeg blir jo glad for at hun har fått kjæreste, men jeg mister på en måte en nær venn. Samtidig tar jeg ikke så mye kontakt fordi jeg ikke vil bli såret. Det gjør vondt når opptatte venninner ofte sier nei til å finne på noe, og når de aldri spør. Jeg har lært meg til å holde meg unna når en venninne får seg kjæreste. Så tar de nok kontakt når forelskelsen har roet seg litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå