Sunniva81 Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 Jeg går på diclofenac ratiopharm pga betennelse i armen. Gikk først en uke med 1 tabl, 3 ganger daglig.Så noen dager opphold før jeg startet på en ny kur. Jeg har riktignok gått med små bivirkninger som kvalme, hodepine og nedsatt matlyst en stund nå. Men det jeg har kjent de siste dagene nå, klarer jeg ikke å skjønne hva er. Altså, jeg får omtrent hele tiden, en sånn kile følelse i kroppen, under der hvor ribbeina er. Altså det kiler i magen, bare på begge sidene. Kommer og går,og blir litt sånn småsvimmel av det.Er jo ikke på karusell heller...Men det føles faktisk slik altså Noen som har kjent det samme? Og kom det av tablettene?
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 Betennelsesdempende tabletter har -ingen- effekt på "senebetennelser". Det eneste du oppnår er at leveren må jobbe overtid. Noe som hjelper er derimot trening.
Gjest Consensio Skrevet 4. november 2010 #3 Skrevet 4. november 2010 Betennelsesdempende tabletter har -ingen- effekt på "senebetennelser". Det eneste du oppnår er at leveren må jobbe overtid. Noe som hjelper er derimot trening. TS nevnte vel ikke at det var senebetennelse? Har selv gått på diverse betennelsesdempende medisiner pga betennelser i armer og ben. For meg hjalp det ingenting og fikk mange uheldige bivirkninger som oppkast, kvalme, nedsatt matlyst, men likevel oppgang i vekt m.m. Jeg fant egentlig ut at jeg har det bedre uten medisiner... Andre jeg har pratet med har fått et helt nytt liv på lignende medisiner, så det er forskjell på reaksjonene. Snakk med legen din, og kanskje du kan prøve noe annet?
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 Betennelsesdempende tabletter har -ingen- effekt på "senebetennelser". Det eneste du oppnår er at leveren må jobbe overtid. Noe som hjelper er derimot trening. Nja.. Det kommer litt an på. Det er jo tross alt betennnelsesdempende, men de tar hovedsakelig symptomene. Når du slutter, kan det lett blusse opp igjen. Men ja; å holde seg unna de tingene som gjør at man får betennelse, samt forsiktig trening i starten kan hjelpe. Når man blir frisk, kan man begynne å styrke muskulaturen ordentlig, slik at ikke senene får all belastningen. Riktignok ikke det du spurte om. Har gått på betennelsesdempende selv, og jeg har ikke vært borte i den kilingen nei. Ta heller kontakt med legen din.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #5 Skrevet 4. november 2010 Nei, det "kommer ikke an på" noe som helst. Senebetennelser (tendinitt, tendinoser) er ikke bakterielle infeksjoner, og det vil således være fånyttes å proppe i seg disse. Man maskerer i beste fall symptomer - altså er det ren symptombehandling - og vil ikke gjøre en døyt med den underliggende årsaken: overbelastning. Treningen skal for øvrig ikke være noen søndagstur, den skal være smertefull for å ha noen effekt (les: for at kroppen skal bygge seg opp igjen sterkere).
likning Skrevet 4. november 2010 #6 Skrevet 4. november 2010 Nei, det "kommer ikke an på" noe som helst. Senebetennelser (tendinitt, tendinoser) er ikke bakterielle infeksjoner, og det vil således være fånyttes å proppe i seg disse. Man maskerer i beste fall symptomer - altså er det ren symptombehandling - og vil ikke gjøre en døyt med den underliggende årsaken: overbelastning. Treningen skal for øvrig ikke være noen søndagstur, den skal være smertefull for å ha noen effekt (les: for at kroppen skal bygge seg opp igjen sterkere). Er det noe betennelsesdempende medisiner hvertfall IKKE hjelper mot, så er det bakterielle infeksjoner. Så skjønte ikke helt sammenhengen der..
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2010 #7 Skrevet 4. november 2010 Nei, det "kommer ikke an på" noe som helst. Senebetennelser (tendinitt, tendinoser) er ikke bakterielle infeksjoner, og det vil således være fånyttes å proppe i seg disse. Man maskerer i beste fall symptomer - altså er det ren symptombehandling - og vil ikke gjøre en døyt med den underliggende årsaken: overbelastning. Treningen skal for øvrig ikke være noen søndagstur, den skal være smertefull for å ha noen effekt (les: for at kroppen skal bygge seg opp igjen sterkere). Nå har du vel misforstått. Betennelsesdempene skal ikke kurere bakterielle infeksjoner, men roe ned irritert vev. Jeg har prøvd det noen ganger, hvis senebetennelsen har sittet lenge så går det ikke over. Men begynner jeg med en gang så klarer voltaren å ta det, sammen med hvile. Ellers så er fysioterapi ofte en god løsning. TS: Nei jeg har ikke hatt sånne bivirkninger. Har du sett om det står noe om det i pakningsvedlegget?
Sunniva81 Skrevet 4. november 2010 Forfatter #8 Skrevet 4. november 2010 Nå har du vel misforstått. Betennelsesdempene skal ikke kurere bakterielle infeksjoner, men roe ned irritert vev. Jeg har prøvd det noen ganger, hvis senebetennelsen har sittet lenge så går det ikke over. Men begynner jeg med en gang så klarer voltaren å ta det, sammen med hvile. Ellers så er fysioterapi ofte en god løsning. TS: Nei jeg har ikke hatt sånne bivirkninger. Har du sett om det står noe om det i pakningsvedlegget? Nei,jeg har ikke funnet et symptom som kan forklare den kilingen. Utrolig merkelig ting Får heller ringe fastlegen om det blir for ille
Sunniva81 Skrevet 4. november 2010 Forfatter #9 Skrevet 4. november 2010 TS nevnte vel ikke at det var senebetennelse? Har selv gått på diverse betennelsesdempende medisiner pga betennelser i armer og ben. For meg hjalp det ingenting og fikk mange uheldige bivirkninger som oppkast, kvalme, nedsatt matlyst, men likevel oppgang i vekt m.m. Jeg fant egentlig ut at jeg har det bedre uten medisiner... Andre jeg har pratet med har fått et helt nytt liv på lignende medisiner, så det er forskjell på reaksjonene. Snakk med legen din, og kanskje du kan prøve noe annet? Har tenkt på det å slutte med denne kuren ja.For det har ingen virkning likevell.Gikk på en arcoxia kur tidligere da,den var litt mer effektiv faktisk.Er vel omtrent det samme vil jeg tro men kanskje sterkere!? Var forresten til fysikalsk behandling i går. Og det gjør altså SÅ vondt i dag,at det er like før jeg stryker med.Men det er vel en positiv ting.Skal gjøre vondt før det blir bedre eller no`sånnt? :gjeiper:
likning Skrevet 5. november 2010 #10 Skrevet 5. november 2010 (endret) Diclofenac er vel også enterodrasjert? Endret 5. november 2010 av likning
AnonymBruker Skrevet 5. november 2010 #11 Skrevet 5. november 2010 Jeg har kun kjøpt diclofenac i Sverige og de var ikke enterodrasjert, heller ikke Voltaren som jeg har kjøpt her i Norge. Men Voltaren-kapsler løser seg ikke opp før i tynntarmen.
SmallTalk Skrevet 5. november 2010 #12 Skrevet 5. november 2010 Tar du medisinene i forbindelse med måltider? Jeg hadde nemlig en ufrivillig runde med Diclofenac etter en operasjon og slet skikkelig med bivirkninger i de tre dagene jeg måtte ta pillene. Det var nemlig ingen som sa noe om at de skulle tas sammen med mat for å forhindre kvalme og magesyre, og jeg som, vanligvis ligger på et par Paracet i året, kunne ikke vite sånn. At jeg ble svimmel og så dobbelt, slik at jeg ikke orket å søke opp pakningsvedlegget hjalp heller ikke noe særlig. Du kan jo kjøpe noe som nøytraliserer magesyre og se om det hjelper. Men magesyre kjennes ikke ut som kiling bak ribbeina, mer som svie/at det brenner. Blir det ikke bedre, så bør du kontakte lege eller spørre på apoteket. God bedring!
Kråkesaks Skrevet 6. november 2010 #13 Skrevet 6. november 2010 Hvis du har bivirkninger som du føler er veldig ubehagelige, så bør du snakke med legen din igjen og så får han ta en vurdering i forhold til om du skal bytte medisin.
Evalilja Skrevet 8. november 2010 #15 Skrevet 8. november 2010 "diclofenac ratiopharm" Er betennelsesdempende som virker på muskel og skjelett. Og man kan ha vondt i armen uten at det er senebetennelse. Senebetennelse behandles noen ganger med betennelsesdempende sprøyte direkte inn i senen. Samme kan det være. TS: det ser ut til at det kan være en bivirkning av medikamentene. Men jeg anbefaler deg kontakte fastlegen din om du er bekymret.
Supramundane Skrevet 8. november 2010 #16 Skrevet 8. november 2010 Tråden er ryddet. Spørsmål eller kommentarer vedr. moderering kan stilles på Ris og Ros-forumet. Supramundane, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå