Gå til innhold

Jeg vil begynne på nytt med sminken min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har igrunn aldri satt meg så mye inn i sminke og slikt, så jeg har hatt varierende resultater, ofte ikke særlig pent. Så nå vil jeg begynne på nytt, men hva trenger jeg? Nær over med meg hvis jeg kommer helt på viddene i dette innlegget.

Det jeg har tenkt hittil:

Concealer og highlighter for ringer under øynene

Transparent pudder for å få det til å sitte

"Vanlig" pudder

Trenger jeg noe mer til basen? Må jeg f.eks ha foundation, eller kan resultatet bli pent uten? Er ikke så glad i å smøre inn hele ansiktet.

Hva er primer? Er det fuktighetskrem eller noe liknende? Er det noe jeg burde ha? og hvor i rekkefølgen kommer det inn?

Til øynene har jeg tenkt bare eyeliner og mascara, men burde jeg ha tørr eller våt eyeliner? Føler kanskje at våt fort kan bli litt masse, og dessuten vanskelig å håndtere.

Tenkte å kjøpe mye av basesminken på blivakker.no eller noe slikt, og håper at de har det jeg trenger :)

Blir utrolig glad hvis noen kan svare meg! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har enda ikke funnet min favoritt concealer, men jeg jakter som aldri før :) Har mange hjemme jeg skal teste, oppdaterer så fort jeg har funnet en som jeg syns duger :D

Transparent pudder for å få det til å 'sitte', du kan lese om min storfavoritt her.

Dersom du har fin og jevn hud fra før er det ikke sikkert du trenger noe foundation. Det må du nesten se an selv :) Men det finnes mye bra på markedet med lett dekkevne og du kjenner nesten ikke at du har på deg noe som helst :D Min favoritt er en fra Jane Iredale. Har dessverre ikke fått skrevet en omtale av den enda, men det kommer =)

Hva primer er kan du lese her.

Tørr eyeliner er vel det beste å begynne med! Våt eyeliner er noe vanskeligere å håndtere, men jeg vil tro du kommer fort inn i det :D Øvelse gjør mester. Det gir også er bedre resultat etter min mening. Men som sagt, prøv deg gjerne frem og se hva du syns er best.

Håper dette var behjelpelig :)

- Y

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...