AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 Jeg trener ganske mye, har IBS og må derfor unngå mange matvarer, og nå syns samboeren min at jeg begynner å bli litt tynn så da lurer jeg jo på om jeg spiser nok? Jeg vet det er vanskelig å svare på, men det hadde vært hjelpsomt hvis noen kunne gitt meg en liten pekepinn på om jeg burde spise mer eller annerledes. På en vanlig arbeidsdag spiser jeg omtrent slik: Frokost: To egg, 100g bacon/en røkt makrell, 1/2 avocado, en kokt rødbete og en stekt persillerot. Ett stekt egg, to skiver bacon, to pølser(200kcal). Får mat på jobben i 10-tiden. Lunsj: Ett stort stykke kylling(tilsvarer ett kyllingbryst tipper jeg), 100g grønnsaksblanding(mais, gulrot, erter, brokkoli), 2ss majones. Mellommåltider: Noen håndfuller blandede nøtter(200g fordelt utover arbeidsuken), en snack salami(126kcal). En bit mørk sjokolade(90%). Middag: Masse grønnsaker(ikke poteter), 100-200 gram kjøtt/fisk. Kvelds: Middagsrester eller 80g corned beef og grønnsaker. Mye bacon og egg ja, jeg er klar over det, men jeg har nettopp lagt om kostholdet og sliter litt med å ha et variert kosthold. Det går seg nok til etterhvert når jeg får en bedre oversikt over hva jeg tåler og ikke.
lilla¤ Skrevet 7. november 2010 #2 Skrevet 7. november 2010 Går du på lavkarbo eller noe sånt? Vis jeg spiser så lite karbohydrater som deg, kommer jeg i ketose og går ned i vekt. Jeg hadde lagt inn mer karb, som korn, potet, ris eller pasta vis du tåler dette. Dette er bare min erfaring:) Håper du finner ut av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå