Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei alle sammen, jeg tenkte meg om å bli fotomodell, reklamemodell. Men det er altfor vanskelig å finne et modellbyrå her i norge. Kanskje jeg søker feil? sendte faktisk bilder til teammodell, men de sa at jeg er pen,men altfor lav,dessverre. I tillegg andre byråer vil at man betaler for shoot. Og det er ikke lite beløp (jeg vil ikke kaste bort penger). Har portfolio, og den kostet meg rundt 6000nok, og hvis de skal at jeg betaler mellom 1000 og 2000 for et par bilder, så sorry,men jeg synes det er dritt.

Jeg skal nok ikke bli berømt, men synes at det kan være gøy å ta shoot av og til, et godt minne til etterpå.... jeg skal ikke tjene på å bli fotomodell, men kan være fornøyd med de bildene. Hvis eventuelt kan tjene litt, så sier ikke nei:)

Den hoved tanken er at jeg tenner meg på f.eks l`oreal modell og noe sånn (der man trenger ikke høy modell). Men jeg prøver å finne på nettet noen casting eller noen lignende, men det går ikke:('

det går fort mot jul nå, tenkte kanskje at dere så noen som trenger sånn modell som jeg vil bli?

Fikk noen av dere øyne på noe?

Skal på miss bikini til mitt land 2011, kanskje det kan hjelpe litt, hvis får meget godt resultatet :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg glemte å skrive at er interessert i Oslo og områder...

og vil ikke bli naknemodell, nei...

Nanne70, takk, har vært på hver side faktisk før... men alle skal få penger først for shoot og alle sier det samme at de garanterer ikke at man får jobb,

tenkte meg å prøve på casting,men veit ikke om noe.... i nær tid

Skrevet

Jeg hadde også lyst til å bli fotomodell da jeg var ung, men jeg avskrev det pga at jeg fikk et godt jobbtilbud. Jeg er høyt over middels pen og noen sa til og med at jeg var for pen. En jeg kjenner dro til en kjent storby og jobbet som modell der og hun tok MYE kokain. Så jeg synes du bør være meget kritisk. Det er ikke glamorøst å være modell. Kaldt er det ofte også. Og når man blir veldig tynn så fryser man lett og så kan man risikere og få kjeft fordi man har gåsehud. Nei, få deg en jobb der du kan være påkledd, det er min anbefaling.

Hilsen Vera

Skrevet

AnonymBruker - ja det skjønner jeg veldig godt at man må passe på at det kan komme kritikk. Men hvis en ikke prøver så enten man kan angre eller noe annet.....

jeg er sånn type skjønnhet som ei jente fra victoria seecret;) forresten digger alt som gjelder victoria s! :jepp:

Skrevet

Jeg hadde strø-jobber som modell da jeg var litt yngre (mens jeg gikk på videregående og før det ble altfor mye å gjøre på universitetet). Trengte aldri å betale for portfolio. Er du sikker på at dette er tilfellet?

Det var for Heartbreak modellbyrå, som nå har endret navn til Pholk. Vet at de av og til har "åpen dag". Du kan jo evt sjekke ut dette og gå dit da? De har mange reklamemodeller i tillegg til fotomodeller. Hvis de er interessert nok vil de tilby deg test-shoots uten kostnad for deg.

Skrevet

Mary Poppins, takk for tips. jeg visste ikke at det kan fungere sånne ting i realitetene som `åpen dag`, men skal kontakte meg med dem, kanskje det kommer til å bli noe av dette, hehe:)

Gjest Distiller
Skrevet

Jeg har blitt fotografert av en fotograf som har gjort en del reklame for kjente norske firmaer, og som også stiller ut i blant.

Hvis du vil ha litt info kan du sende meg en PM så sender jeg deg navnet og hjemmesiden og facebooksiden til fotoprosjektet hans. Jeg vet at han bruker "vanlige jenter" i en del av bildene sine. Og han er veldig hyggelig og ikke minst flink. :)

Skrevet

men dere veit ikke at det er noen behov for ei jente til magasin? ikke naknemagasin, men det er jo en del her i Norge, cosmopolitan, og sånne . Det er jo masse bilder der, de må ha jo noen jenter som `alternative jenter` hmmm....

Gjest Spinell
Skrevet

men dere veit ikke at det er noen behov for ei jente til magasin? ikke naknemagasin, men det er jo en del her i Norge, cosmopolitan, og sånne . Det er jo masse bilder der, de må ha jo noen jenter som `alternative jenter` hmmm....

Magasinene bruker vel modeller fra modellbyråene? :klø:

• 2 uker senere...
Skrevet

Dette lurer jeg osgå på. Noen andre som vet om hvilke byråer som lønner seg, eller hvor man kan sjekke ut castinger etc?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...