Gjest scorpius Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 (endret) Har funnet ut at glansvask er ganske praktisk de siste årene, men så er det noe jeg lurer på da; sliter det veldig på håret? Og hvor ofte burde man bruke glansvask? Er litt redd for å bruke det for ofte mht. at håret mitt er ganske tørt. Endret 4. november 2010 av scorpius
Gjest scorpius Skrevet 6. november 2010 #2 Skrevet 6. november 2010 Ingen som har noen tips/råd å komme med...?
Antlers Skrevet 6. november 2010 #3 Skrevet 6. november 2010 Nei, glansvask sliter ikke veldig på håret, men det det kan være snakk om ingredienser som ikke akkurat er helt optimale for hår og hodebunnen, alt ettersom hvilket merke du velger. Ville i alle fall ikke brukt det mer enn èn gang i måneden, men du kan jo forsøke å finne en god shampoo og balsam, da. Det gjør mye for tørt og glansløst hår, og er (som regel) langt mer pleiende enn en glansvask. Jeg ville valgt en hjemmelaget kur fremfor glansvask, da jeg synes det gir bedre resultat på mitt hår, men smak og behag. For ekstra glans bruker jeg en blanding av balsam, olje og honning (ca. en toppet spiseskje honning og to spiseskjeer olje røres inn i balsamen). Påfør blandingen i tørt uvasket hår, la sitte en time (eller så lenge du føler for) og vask deretter ut med shampoo. Trenger ikke bruke balsam etter en slik kur, men avslutt gjerne med kaldt vann. Du kan også bruke denne kuren etter du har sjamponert, eller du kan skylle den ut uten å bruke shampoo, men metoden jeg nevnte først fungerer best for meg, og er litt mer praktisk i og med at man bare har blandingen i håret før man uansett skal dusje. OBS: Noen synes det er lettere å vaske ut oljen om man tar shampoo i håret før man skyller med vann, men jeg merker ingen forskjell på det selv. Honning kan ha svak lysnende effekt på håret, så varm den 15 sekunder i micro-ovn om du er redd for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå